Dviračių nuomos terminalų vilniečiams teks palaukti. Savivaldybės skelbtame viešojo pirkimo konkurse įrengti terminalus neatsirado nė vieno dalyvio.
Nėra pinigų, nėra ir malonumų
Sostinės meras Vilius Navickas kovą žadėjo, kad pirmieji dviračių nuomos terminalai išdygs birželio pradžioje. Projektą koordinuojančios savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Gintas Bliuvas nebuvo toks optimistas. Jis tikėjosi, kad dviračių nuoma Vilniuje įsibėgės liepą.
Tačiau atrodo, kad nepasitvirtins nei optimistinės mero, nei realistinės G.Bliuvo prognozės. Vilniui gresia pesimistinis scenarijus, mat vakar oficialiai paaiškėjo, kad skelbtame konkurse įrengti dviračių nuomos terminalus nepanoro dalyvauti nė viena įmonė. Savivaldybės konkursu nesusidomėjo nei Lietuvos, nei užsienio kapitalo bendrovės.
Viltys, slapčia dėtos į lauko reklamos verslu užsiimančias įmones, subliūško. Savo pasiūlymo nepateikė net didžiąją lauko reklamos rinkos dalį Vilniuje aprėpusi ir dviračių terminalų diegimo patirtį turinti bendrovė "JCDecaux Lietuva".
"Situacijai apibūdinti labiausiai tiktų anglų posakis: "No money, no fun" (nėra pinigų, nėra ir malonumo – angl.). Norisi padaryti gerą projektą, tačiau neturime kuo sudominti potencialių rangovų", – atsiduso G.Bliuvas.
Juos atgraso nepatrauklios projekto finansavimo sąlygos. "Rangovas projektą galėtų vykdyti tik gavęs kreditą, nes mes nesiūlėme jokio avanso, o atsiskaitymas numatomas per trejus metus", – pasakojo G.Bliuvas.
Liepė konkurse nedalyvauti
Nesulaukus dėmesio konkurso sąlygas nuspręsta keisti. Pagal naująsias pirmasis atsiskaitymas su rangovais būtų numatomas iškart sukūrus dviračių terminalų sistemą.
"Paprastai tokių projektų imasi lauko reklamos įmonės, kurios šalia terminalų įrengia ir reklamos stendus. Tačiau Lietuvoje reklamos įkainiai taip smarkiai krito žemyn, kad investicijos į dviračių projekto diegimą, matyt, neatsipirktų – nesueitų skaičiukai", – svarstė G.Bliuvas.
Bendrovės "JCDecaux Lietuva" generalinė direktorė Žaneta Fomova neslėpė, kad pagrindinei įmonės bendrovei buvo siunčiamos savivaldybės skelbto konkurso sąlygos. Atsakymo sulaukta konkretaus – konkurse nedalyvauti. "Investicijos į Vilnių ir taip labai didelės. "JCDecaux" dirba 59 šalyse. Bendrovės analitikų grupė nusprendė, kad šiandien yra patrauklesnių kraštų investuoti", – aiškino Ž.Fomova.
Išsigelbėjimas – naujos sąlygos?
G.Bliuvas apgailestavo, kad dviračių nuomos terminalų projektą saisto viešojo pirkimo procedūros ir finansavimo galimybės. "Jei tai būtų privačiojo verslo projektų, būtų galima susitikti su potencialiais rangovais, diskutuoti, derėtis. Dabar tai neįmanoma, turime laukti", – sakė G.Bliuvas.
Savivaldybės viešųjų pirkimų komisija, pakoregavusi konkurso sąlygas, jį ketina pratęsti iki birželio 22 d. Vadinasi, projekto įgyvendinimas nusitęs į vasaros antrą pusę, o gal net ir į pabaigą.
Jei pasiseks, dar šią vasarą Vilniuje pradės veikti 21 dviračių nuomos punktas. Terminaluose iš viso būtų 200–250 dviračių.
Nuomos punktai pirmiausia būtų įkurti centrinėje miesto dalyje ir senamiestyje maždaug 200–500 m atstumu vienas nuo kito.
Terminalai šlietųsi prie jau dabar esančių dviračių takų. Dviračius bus galima nuomotis prie Tymo turgaus, stoties, V.Kudirkos, Lukiškių, Nepriklausomybės, Europos aikščių, Sporto rūmų, prekybos centrų ir kt. Vingio parke numatyti net trys dviračių terminalai.
Preliminariais skaičiavimais, įdiegdamas dviračių nuomos sistemą Vilnius norėtų išsiversti su 1,5–2 mln. litų.
Naujausi komentarai