Jau netrukus Vilniuje – programėlė regėjimo negalią turintiems keleiviams | kl.lt

JAU NETRUKUS VILNIUJE – PROGRAMĖLĖ REGĖJIMO NEGALIĄ TURINTIEMS KELEIVIAMS

  • 2

Nuo gruodžio mėn. sostinėje startuos neregiams ir silpnaregiams skirta nemokama viešojo transporto programėlė „Transporto balsas“, kuri autobusais ir troleibusais padės keliauti patogiau ir paprasčiau.

Šią savaitę dalyje stotelių pradedamos montuoti su programėle integruotos aktyvios žymos, o baigus visus pasiruošimo darbus keleiviai savo išmaniajame telefone galės girdėti, kokie viešojo transporto maršrutai realiu laiku atvažiuoja į stotelę, koks tikslus jų atvykimo laikas ir maršruto kryptis. Iš viso Vilniuje bus 600 stotelių, kuriose veiks „Transporto balsas“, o visų stotelių žemėlapis pateikiamas čia.

„Bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga atrinkome stoteles, kurios regėjimo negalią turintiems keleiviams aktualiausios. Jose įrengsime specialias aktyvias žymas, jog užtikrintume sklandų programėlės „Transporto balsas“ veikimą. Mūsų tikslas, jog viešasis transportas būtų draugiškas ir patogus visiems keleiviams, o papildomas dėmesys negalią turintiems būtinas. Jų poreikiams stengiamės pritaikyti ne tik pačias viešojo transporto priemones, tačiau pasirūpinti ir visu kelionės prieinamumu bei patogumu“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

M. Gusarovienė priduria, jog šią programėlę taip pat galima vadinti vaizdine ir garsine viešojo transporto švieslente, kurią savo telefone galės turėti kiekvienas keleivis. Įsijungus programėlę garsu bus įvardijama artimiausia stotelė, atvažiuojančių maršrutų numeriai, kryptys ir trukmė minutėmis iki transporto priemonės atvykimo – visa šiuo metu stotelių švieslentėse, kurių mieste 41, pateikiama informacija.

Transporto balsas“ yra labai didelė pagalba visiems viešuoju transportu keliaujantiems regėjimo negalią turintiems keleiviams.

„Transporto balsas“ yra labai didelė pagalba visiems viešuoju transportu keliaujantiems regėjimo negalią turintiems keleiviams. Džiaugiamės, kad Vilnius tampa dar vienu miestu, kuriame veiks ši programėlė ir tikimės, kad žemėlapis plėsis dar labiau. Puiku ir tai, jog atsižvelgiama į pačių neregių nuomonę“, – teigia Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos pirmininko pavaduotoja Ramunė Balčikonienė.

Detalesnė informacija apie „Transporto balso“ veikimą sostinėje ir funkcionalumus bus pateikta artimiausiu metu, baigus infrastruktūrinius stotelių ir techninius pačios programėlės paruošimo darbus. Planuojama, jog naudotis programėlė vilniečiai galės nuo gruodžio mėnesio.

Mobilioji programėlė „Transporto balsas“ be Vilniaus jau veikia ir Kaune, Šiauliuose, o taip pat startuos Klaipėdoje.

Kaip sostinės viešasis transportas pritaikytas neįgaliesiems?

Šiuo metu Vilniuje važiuoja 390 žemagrindžių autobusų ir 88 žemagrindžiai troleibusai, kurie yra pritaikyti neįgaliesiems – juose įrengtos ir vietos specialių poreikių turintiems keleiviams. Visų žemagrindžių autobusų ir troleibusų atvykimo laikai stotelėse esančiuose tvarkaraščiuose bei internetiniame tinklalapyje www.vilniustransport.lt pažymėti geltona spalva.

Žemagrindės transporto priemonės taip pat turi išorines švieslentes, kuriose didelėmis raidėmis nurodomas kelionės maršrutas. Be to, visose sostinės viešojo transporto priemonėse kiekviena stotelė yra įgarsinta, po kelių sekundžių nurodant ir kitą stotelę. Stotelėse esančiose švieslentėse atvykstančios žemagrindės transporto priemonės išskiriamos neįgaliojo ženklu. Stops.lt ir m.stops.lt neįgaliesiems patogios žemagrindės transporto priemonės žemėlapyje yra žymimos ryškiai geltona spalva.

Visuose troleibusuose yra sumontuota speciali įranga, skirta palengvinti keliones regėjimo negalią turintiems keleiviams. Troleibusui atvažiavus į stotelę, regėjimo negalią turintis keleivis gali paspausti mygtuką pultelyje, o garsinis signalas praneša troleibuso maršruto numerį ir paties maršruto pavadinimą.

Taip pat dalyje stotelių maršrutų tvarkaraščiai yra atspausdinti didesniu nei įprasta šriftu. Tokius tvarkaraščius šiuo metu galima rasti Statybininkų, Naugarduko stotelėse ir stotelėje Burbiškės, kurias kaip svarbias įvardijo patys regėjimo negalią turintieji.

Aklųjų ir silpnaregių patogumui pritaikyti ir geltonieji viešojo transporto komposteriai. Ant jų rėmų yra dvi nedidelės įdubos – iš kairės ir iš dešinės. Prilietus Vilniečio kortelę prie komposterio, o kita ranka apčiuopus vieną iš įdubų, komposterio ekrane galima pasirinkti norimą kelionės bilietą – 30 (įduba iš kairės) arba 60 (įduba iš dešinės) minučių trukmės. Pasirinkus bilietą, pasigirsta garsinis signalas, kuris reiškia, jog kelionė – apmokėta.

Negalią turintiems keleiviams pagal Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymą taip pat numatytos ir viešojo transporto lengvatos.

Viešojo transporto vairuotojai esant poreikiui padeda neįgaliesiems įvažiuoti į viešąjį transportą, nuleisdami specialią rampą. Taip pat visų viešojo transporto keleivių prašoma būti supratingiems ir pagelbėti specialių poreikių turintiems keleiviams įlipti ar išlipti į autobusą ar troleibusą, neužimti jiems skirtų specialių vietų.

GALERIJA

  • Jau netrukus Vilniuje – programėlė regėjimo negalią turintiems keleiviams
  • Jau netrukus Vilniuje – programėlė regėjimo negalią turintiems keleiviams
„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Kas Vilniuje pakomandavo,

kad būtų sugadinti statant rajoną pagal visas eismo taisykles planuoti pėsčiųjų takai, suderinti su sankryžomis, sankirtomis ir perėjomis? Kas, užuot atnaujinęs, perdažęs, apskritai UŽTVĖRĖ perėją gatvių sankirtoje? Buvo baisu žiūrėti, kai, nieko neįtariantis aklasis, ėjo iš transporto stotelės namo, o praėjimo nebėra - užtverta ilga tvora - dink, kur nori. Tai, kas liko pėstiesiems pasiekti stotelę, visiškai nepritaikyta nes ir kiek sunkesnę judėjimo negalią ar silpnesnę regą turintiems, nes ten pėstieji nė neturėjo vaikščioti - ten takai ir privažiavimai monolitinio daugiaaukščio aptarnavimo transportui ir personalui, o ne žmonėms su lazdelėmis, ne su vaikais, ne neįgaliojo vežimėliuose, ne senyviems žmonėms! O ir jaunesni į darbą bei mokslus kažkodėl merui(?) panorėjus, lydekai paliepus turi gaišti, darydami kilpą, nes tiesus kelias UŽTVERTAS? Iš kur ta neapykanta ne tik neregiams, bet ir apskritai pėstiesiems??? Už tai, kas jų nėra kaip neįleisti į miesto centrą ar apmokestinti?

REDAKCIJA, ALIO!

Ne regėjimo negalią, bet REGOS negalią turintiems!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS