Kas pamokys lakstančius paspirtukų vairuotojus: baudos ar avarijos? | kl.lt

KAS PAMOKYS LAKSTANČIUS PASPIRTUKŲ VAIRUOTOJUS: BAUDOS AR AVARIJOS?

  • 0

Vilnius neapsikentė miesto centre stovinčių elektrinių paspirtukų. Miestiečiai skundžiasi, kad paspirtukai ant šaligatvio neestetiška, o paspirtukininkai neretai trukdo eismui, informuoja LNK.

Vasarą kėlę džiaugsmą, rudenį paspirtukai nebe tokia maloni transporto priemonė. Jaunuoliai sulipo į automobilius ir autobusus, o paspirtukai lietingomis dienomis tiesiog mėtosi gatvėse.

„Laksto nesaugiai“, – nuomonę apie paspirtukus dėstė vilnietė.

Kita pašnekovė paklausta, galbūt paspirtukų gatvėse turėtų būti mažiau, atsakė: „Paspirtukų nereikia sumažinti. Reikia nelakstyti tiesiog“.

„Kaip kas važiuoja, jeigu su protu – tai ne, o jeigu be proto. Jaunimas gal truputį ir viršija“, – nuomone dalijosi vyras.

„Tegul būna. Bet mažiau“, – tarstelėjo kitas vilnietis.

„Galėtų, aišku, būti gražesnis. Na, pažiūrėkite, apdraskyti“, – kalbėjo kitas vyras.

Piktinasi ne tik gyventojai, daug problemų pastebi ir specialistai. Anot jų, dažnas paspirtukininkas lekia gatvėmis nė negalvodamas ir tikisi, kad tiek pėstieji, tiek ir vairuotojai trauksis iš kelio.

„Tai yra epidemija dėl to, kad kultūra nesusiformavusi važiavimo su šia transporto priemone. Tai yra nauja transporto priemonė. Su dviračiais visi jau išmokę, žino, kaip saugotis“, – teigė Vilniaus universiteto odontologijos instituto dėstytojas Vytenis Almonaitis.

„Turbūt kaip su bet kuriais eismo dalyviais turbūt reikėtų atkreipti dėmesį į pačių eismo dalyvių mentalitetą, kuomet eismo dalyvis visų pirma suvokia, kad jis saugo save, savo sveikatą ir savo gyvybę, tuomet yra žymiai lengviau“, – kalbėjo policininkas Donatas Mankauskas.

Nors tikimasi, kad užtektų tiesiog šviesti pačius vairuotojus, dalyje Europos miestų įvesti draudimai. Stokholmas mažina nuomojamų paspirtukų skaičių, Paryžius riboja jų greitį, Kopenhagoje važinėtis elektriniu paspirtuku apskritai draudžiama, o Oslas paspirtukininkams įvedė komendanto valandą – jais važiuoti uždrausta nuo 23 iki 5 val. ryto.

„Labai geras sprendimas buvo drausti jiems judėti naktį, nes daug žmonių susižeisdavo. Ypač savaitgaliais ir naktį važiuodami paspirtukais. Todėl draudimas važiuoti paspirtuku važiuoti naktį labai sumažino incidentų skaičių ir mes dėl to labai džiaugiamės“, – teigė Oslo miesto mobilumo departamento vadovas Rune Gjos.

Pagrindinė bėda ir iššūkis saugumui yra elektrinių paspirtukų greitis. Nustatyti 25 km/val. dažnai yra viršijami, dėl to nuomotojai diegia papildomas saugumo priemones. „Tose vietose, kuriose yra didesnis pėsčiųjų srautas ir kur tikimybė, kad tikriausiai nėra labai saugu manevruoti su paspirtuku, ten paspirtukas vos įvežiavus pagal sekamas GPS koordinates mes iškart apribojame paspirtuko greitį iki saugaus pėstiesiems – iki 15-7 km/val.“, – teigė „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.

Greičio ribojimai veiksmingi ne visuomet. Dar 2019 metais buvo skaičiuojami 64 paspirtukininkų sukelti eismo įvykiai, o po metų – šimtas. Šiems metams dar nesibaigus skaičiuojama virš 110 paspirtukų sukeltų avarijų.

„Ar daug tenka išrašyti baudų sezono metu, kai važinėja paspirtukininkai?“ – policijos atstovo klausė žurnalistė.

„Iš tikrųjų baudų kiekis yra didesnis, kadangi skiriamas didesnis dėmesys tiems paspirtukininkams. Kaip minėjau, pačių paspirtukininkų daugėja ir manau bet kuris vilnietis pastebės, kad Vilniaus gatvėse paspirtukininkų tikrai daugėja“, – teigė D. Mankauskas.

Pavasarį Vilnius žada saugesnį paspirtukų eismą, tačiau, kas keisis – dar neaišku.

 

 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS