Sostinėje numatoma 20 vietų, kuriose dviratininkai galės saugiai ir nemokamai palikti dviračius. Projektą "Veloparkas" ketinama pradėti įgyvendinti jau šį mėnesį.
Įdarbins dešimt vilniečių
U formos stovus iš nerūdijančio metalo Vilniui gamins lietuvių įmonė. Vieną dviračių stovėjimo aikštelę sudarys penki U formos stovai, prie kurių iš abiejų pusių bus galima pritvirtinti po dviratį. Stovus įrengs vasarį savivaldybės įsteigtos viešosios įstaigos Vilniečių užimtumo skatinimo agentūros atrinkti žmonės. Už darbą jiems bus mokama. Vilniaus miestas tam skyrė apie 10 tūkst. litų.
Agentūros interneto svetainėje visi norintys ir darbo neturintys miestiečiai gali užpildyti specialią anketą. Būtent pagal anketos duomenis bus atrinkta dešimt laimingųjų, kurie turės bent laikiną darbą.
"Ne tik sukursime darbo vietas miestiečiams, bet ir gausime pridėtinę vertę – dviračių aikšteles", – trečiadienį per surengtą spaudos konferenciją džiaugėsi agentūros direktorė Nijolė Dilbienė.
Atrieks 25 tūkst. litų
Dviračių stovai bus įrengti centrinėje miesto dalyje. Projekto pradžia numatoma Gedimino prospekte. Aikštelių vieta parenkama pagal saugumą – ten, kur įrengtos stebėjimo kameros.
Projekto pagrindinė rėmėja ir iniciatorė – bendrovė "Rimi Lietuva". "Veloparkui" įkurti Vilniuje ji ketina skirti 25 tūkst. litų.
"Šiandien sostinės dviratininkai vis dažniau susiduria ne tik su dviračių takų, kurie kartais atsiremia į medžius, problema, bet ir su aikštelių stoka. Pradėjome šį projektą tikėdamiesi, kad mūsų iniciatyva prisidės prie dviračio parko plėtros Vilniuje", – kalbėjo "Rimi Lietuvos" rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovas Robertas Liudvinavičius.
Jis patikino, kad tiesioginės naudos remdama projektą bendrovė nesiekia ir jokių susitarimų mainais už investicijas su miestu nesudarė.
Dviratininkai jaučiasi atstumti
Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Eduardas Kriščiūnas apgailestavo, kad projekto rengėjai dėl dviračių aikštelių vietų su pačiais dviratininkais nesikalbėjo, nediskutavo ir jų nuomonės neklausė.
"Dviračių stovus reikia įrengti ten, kur daugiausia dviračių paliekama prikalbintų prie medžių. Bijau, kad stovus ant šaligatvių pastatys taip, kad jie užstos kelią pėstiesiems. Šiame projekte dar labai daug neaiškumų. Gali būti, kad pinigai bus išmesti, o sukurta infrastruktūra dviratininkai nesinaudos, nes ji bus nepatogi", – svarstė E.Kriščiūnas. Jis atkreipė dėmesį, kad dviračių aikštelių labiausiai reikėtų prie universitetų, studentų miesteliuose, prie didžiųjų prekybos centrų.
Išklausiusi dviratininkų nuogąstavimus, "Rimi Lietuvos" atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė suskato pabrėžti, kad dviračių stovų įrengimo vietos dar gali būti keičiamos. Pasiūlymus ir pastabas dviratininkai gali teikti interneto svetainėje veloparkas.lt.
Numatomos dviračių stovėjimo vietos
• Lukiškių aikštė (Gedimino pr.)
• V.Kudirkos aikštė (Gedimino pr.)
• S.Moniuškos skveras (Vilniaus g.)
• Vokiečių g.
• Skveras prie Maironio paminklo (Maironio g.)
• Sereikiškių parkas
• Sereikiškių parkas (II)
• Nepriklausomybės aikštė (Gedimino pr.)
• Katedros aikštė
• Prie Nacionalinio muziejaus
• Prie ŠV. Petro ir Povilo bažnyčios (Antakalnio g.)
• Prie "Hyper Rimi" (Žirmūnų / Lukšio g.)
• Prie Santariškių ligoninės (Santariškių g.)
• Prie Jaunimo darbo centro (Aguonų g. 10)
• Prie Spaudos rūmų (Laisvės pr.)
• Prie Vilniaus pedagoginio universiteto fakulteto (T.Ševčenkos g.)
• Saulėtekyje (prie Vilniaus universiteto)
• Prie Baltojo tilto (Upės g.)
Naujausi komentarai