Laisvės alėja automobilų neįsileis Pereiti į pagrindinį turinį

Laisvės alėja automobilų neįsileis

2009-09-11 23:59
Veto: automobiliai Laisvės alėjoje nepageidaujami.
Veto: automobiliai Laisvės alėjoje nepageidaujami. / Aliaus Koroliovo nuotr.

Po debatų dėl lengvųjų automobilių eismo Laisvės alėjoje Kauno Saugaus eismo komisija tokiam siūlymui vienbalsiai pasipriešino.

Kas inicijavo studiją?

Išklausę architekto Šarūno Kiaunės pristatymą, Eismo saugumo komisijos nariai neišvengė diskusijų. Daugelį jų domino, kas įpareigojo architektą imtis iniciatyvos rengti transporto srauto Laisvės alėjoje schemas. Pranešėjas užsakovu įvardijo Kauno savivaldybę.

"Visas pasaulis saugo senamiesčius ir miesto centrą, o mes norime paleisti transportą. Kur tai matyta? Ar toks sprendimas tikrai išgelbės tą merdėjantį verslą Laisvės alėjoje? Nepritariu tokiam absurdiškam siūlymui", – pareiškė miesto tarybos narys Vytautas Vasilenka. – Gal per daug pinigų turime, kad užsakome tokius projektus, o gal taip gelbėjame darbo neturinčius architektus?"

Panašių replikų eismo saugumo komisijos posėdyje pasigirdo ir daugiau. Vėliau komisija nusprendė, kad Laisvės alėjoje automobiliai nepageidaujami.

Gatvė ir stovėjimo vietos

Per pristatymą Š.Kiaunė bandė raminti kilusias aistras aiškindamas, kad tai tėra šiuo metu rengiamo Laisvės alėjos rekonstrukcijos techninio projekto papildomas elementas. Jo tikinimu, šis eksperimentas, be kelio ženklų, daugiau beveik nieko nekainuotų.

Automobiliai esą galėtų viena eismo juosta judėti nuo I.Kanto gatvės ir pasiekti kitą Laisvės alėjos galą ties Soboru. Šviesesnė alėjos dalis esą būtų palikta pėstiesiems ir dviratininkams, o dažniau šešėlyje skendinčia puse vakarais važinėtų automobiliai.

"Vakarais Laisvės alėjoje pėsčiųjų beveik nebelieka. Vilniuje Gedimino prospektu leidžiama važiuoti dieną, o naktimis eismas uždaromas, bet dėl tokio sprendimo sostinėje pasigailėta ir ieškoma kitų variantų", – aiškino Š.Kiaunė.

Architektas pripažino, kad šiandien ar rytoj leisti automobiliams važinėti Laisvės alėja techniškai neįmanoma. Tam trukdo dabartinė suolelių, gėlių klombų sistema ir kitos panašios kliūtys. Be to, dabartinis grindinys tokio krūvio taip pat neatlaikytų.

Senamiestyje draudimų nebus

Eismo saugumo komisijos nariai vakar taip pat svarstė, kaip pažaboti keturračių motociklų keliamą chaosą Rotušės aikštėje. Čia įsikūrę verslininkai prašė valdininkų uždrausti įvažiuoti keturračiams.

"Manau, kad motociklų eismo drausti nederėtų. Galbūt vertėtų paprašyti policijos pareigūnų, kad jie dažniau kreiptų dėmesį į keturračius. Pastarieji juk registruojami kaip žemės ūkio technika, o traktoriams ir dabar ten įvažiuoti draudžiama", – dėstė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Nutarta papildomų ženklų Senamiesčio prieigose neįrengti. Taip pat nuspręsta atmesti ir Vilniaus gatvės gyventojų prašymą uždrausti pagrindine Senamiesčio gatve važiuoti aptarnaujančiam transportui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų