Ledonešis nuskriaudė ir prieplaukas Pereiti į pagrindinį turinį

Ledonešis nuskriaudė ir prieplaukas

2010-04-06 09:50
Žala: galingas ledonešis metalinius turėklus suraitė it guminius.
Žala: galingas ledonešis metalinius turėklus suraitė it guminius. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Upėse plūduriuojančios mobiliosios prieplaukos žiemoja saugiai, tačiau kai kurios stacionarios nukentėjo nuo ledonešio.

Nuostolių dar neskaičiuoja

"Mačiau, kad dalis Kauno keleivinės prieplaukos metalinių turėklų suvynioti kaip popierius ir nunešti į Nemuną. Bet apie nuostolių dydį bus galima kalbėti tik pasibaigus potvyniui", – sakė Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.

Didžioji prieplaukos dalis – vis dar po vandeniu. Todėl tikrųjų nuostolių šiuo metu neįmanoma suskaičiuoti. Vėliau, gerokai atšilus orams, gali paaiškėti, kad prieplaukai žalos padarė ne tik lytys, bet ir vanduo, kuris galėjo paplauti plyteles, pakenkti kitoms konstrukcijos dalims. Praėjusią savaitę Nemunas buvo užpylęs statinį iki pat viršaus.

Daugiau nei 4 mln. litų kainavusi prie "Combo" klubo esančios prieplaukos rekonstrukcija baigta mažiau nei prieš dvejus metus. G.Labanauskas tikisi, kad tai, kas apgadinta, sutiks atitaisyti penkerių metų garantiją suteikę prieplaukos statybininkai.

Padėtų tik malda

Taip pat dar nežinoma, kokios žalos ledonešis galėjo padaryti kitoms šalia Nemuno esančioms stacionarioms prieplaukoms, nes jos šiuo metu vis dar po vandeniu.

G.Labanauskas tvirtina, kad nuostolių šiemet buvo įmanoma išvengti tik vienu būdu. "Melstis daugiau reikia", – juokavo VVKD vadovas.

Prieplaukas laužančių ledonešių įmanoma išvengti naikinant seklumas arba ledą laužant ledlaužiu, tačiau šioms priemonėms VVKD negauna pakankamai pinigų.

Anot pašnekovo, ledlaužiais galėtų dirbti ir VVKD vilkikai, tačiau jie galėtų traiškyti tik 10–15 cm storio ledą. O su storesniu ledu galėtų susitvarkyti tik modifikuotas vilkikas su storesniu, sunkesniu ir smailesniu priekiu.

Šiemet vagos negilins

Prasidėjus pavasariniams potvyniams pasigirdo kalbų, kad Nemunas nusinešė Kulautuvos, Vilkijos ir kitas prieplaukas, tačiau jos dar laivybos sezono pabaigoje buvo nutemptos į saugias užuovėjas. Vien Kauno žiemos uoste jų žiemoja kone dešimt.

Prieš keletą metų pagal Valstybės turizmo departamento parengtą projektą Nemune išdygo keturios stacionarios ir 18 mobiliųjų prieplaukų. Šiuo metu naujų prieplaukų įrengimo procesas yra sustojęs.

Mobiliosios prieplaukos į savo vietas grįš, kai prasidės laivybos sezonas. Šiemet jis ir vėl vėluoja mėnesiu, nes vidaus vandens keliams prižiūrėti skirta dar mažiau pinigų nei pernai. Palyginti su 2008 m. – maždaug 60 proc. mažiau.

"Šiemet nei valysime, nei gilinsime vagą. Atliksime tik priežiūros darbus. Mažiau dirbsime, negu melsimės, kad Dievas atsiųstų daugiau kritulių. Kitaip reikiamo gylio Nemune negalėsime užtikrinti", – perspėjo G.Labanauskas.

Laivybos sezoną planuojama pradėti balandžio 25 d.


Nemuno, Kuršių ir Kauno marių prieplaukos ir uostai:

2 – uostai,

6 – stacionarios mažų laivų prieplaukos,

11 – stacionarių prieplaukų,

19 – mobiliųjų prieplaukų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra