Merija padėjo pamatus taksi įmonei Pereiti į pagrindinį turinį

Merija padėjo pamatus taksi įmonei

2012-02-25 23:59
Merija padėjo pamatus taksi įmonei
Merija padėjo pamatus taksi įmonei / Gediminas Bartuška

Penktadienį į Vilniaus savivaldybę susirinkę miesto taksi vairuotojai sostinės valdininkus užvertė daugybe klausimų, tačiau neskubėjo jungtis prie miesto sukurtos dispečerinės. Kol kas tai padarė 25 vairuotojai, kiti laukia eilėje.

Nustatė kainą

"Šitas taksi gal nebus pats pigiausias, bet jis klientams tikrai teiks patikimą ir tą kainą atitinkančią paslaugą", – tokius žodžius dar prieš susitikimą su miesto taksistais žurnalistams pasakė Vilniaus meras.

Tiksli kaina jau aiški ir miestiečiams įprasta. Vienas kelionės miesto taksi kilometras dispečerinės paslaugomis besinaudojančio taksisto automobiliu atsieis 1,8 lito. Už įsėdimą iš karto teks pakloti dar 2 litus. Maždaug tiek pat kainuoja ir privačių sostinės taksi paslaugos.

Jei vėluosite ir jūsų paimti atvykusį taksi vairuotoją versite laukti, už vieną sugaištą valandą dar teks sumokėti 30 litų.

Miestui dirbantis taksi vairuotojas savivaldybei už naudojimąsi dispečerine turės sumokėti po 2 litus už kiekvieną užsakymą.

Su tokia savivaldybės nustatyta tvarka, kaip sakė savivaldybės vicemeras Romas Adomavičius, jau sutiko 25 be darbo likę taksistai. Dar 37 paraiškos yra gautos, specialistai vertina taksi vairuotojų tinkamumą naudotis naująja dispečerine.

Miesto taksi dispečerinė, kurią kuria savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos", gali pradėti veikti jau kovo 1 d. Taksi bus galima išsikviesti trumpuoju numeriu 1450. Klientams skambutis šiuo numeriu kainuos 1 litą.

Užvertė klausimais

Į savivaldybę vakar susirinko bemaž šimtas taksi vairuotojų. Daugeliui jų neįtiko miesto sprendimas už kiekvieną iškvietimą į miesto biudžetą sumokėti po 2 litus.

"O už ką mes mokame? Sakote, kad užsidirbti nenorite, tačiau pinigus iš mūsų vis tiek lupate. Įsivaizduokite situaciją, kai mus iškviečia, tačiau klientas taip ir neišeina. Ar bent įsivaizduojate, kiek tokių atvejų būna? Už ką tuomet turime susimokėti?" – klausimą, į kurį atsakymo "Susisiekimo paslaugų" direktorius Gintas Bliuvas kol kas neturėjo, uždavė vienas iš taksistų.

Panašių klausimų, apie kuriuos savivaldybės specialistai, kaip teigia taksistai, kol kas nepagalvojo, buvo ir daugiau.

"Sumokame jums 2 litus, o klientas važiuoja tik kokį kilometrą. Kiek mes uždirbame tokiu atveju?" – klausė taksistai.

Vienu metu klausimų tarybos posėdžių salėje buvo tiek, kad susikalbėti tapo praktiškai neįmanoma. Vicemerui R.Adomavičiui teko raminti įsismarkavusius vairuotojus.

Tiesa, kai kurie taksistų priekaištai miesto valdininkams veikiausiai sukėlė tik juoką. Pavyzdžiui, vienas jų klausė, kaip tokią taksi kainą sumokės pasivažinėti panorusi 80 metų močiutė, kitam parūpo paslaugas padaryti tokias pigias, kad jomis galėtų naudotis kone kiekvienas miesto bedarbis.

Klausimų buvo tiek, kad atsakyti valdininkai spėjo vos į vieną kitą. G.Bliuvas sunervino taksistus užsiminęs, kad, norėdama sukurti darbo vietą, savivaldybė taip pat turi šiek tiek uždirbti miesto biudžetui.

Diskutuojant taip pat paaiškėjo, kad vairuotojai galės dirbti su bet kokio amžiaus automobiliais, privalomai tikrinsis blaivumą.

Tiesa, vėliau pati savivaldybė ketina pirkti maždaug šimtą naujų automobilių, kuriais taip pat galės naudotis prie miesto įmonės prisijungsiantys vairuotojai.

Vairuotojai galės dirbti ir kitose taksi įmonėse, tačiau pagal sutartį pirmiausia turės vykti per miesto dispečerinę gavę kliento iškvietimą.

Įsismarkavę vairuotojai, atrodo, viską norėjo gauti iš karto, lengvai ir nemokamai.

Ketina reklamuotis

Taksistai labiausiai rūpinosi tuo, kad ne pati pigiausia miesto taksi paslauga vartotojų gali būti paprasčiausiai ignoruojama ir jie rinksis tik pačias pigiausias.

"Susisiekimo paslaugų" direktorius susirinkusiems vairuotojams aiškino, kad taip neturėtų nutikti dėl to, jog ketinama visame mieste nemažas pajėgas mesti šio taksi iškvietimo numerio reklamai.

"Turime nemažai būdų, kaip vilniečius informuoti apie jūsų darbą. Pirmiausia, visame mieste turime nemažai virš gatvių iškabintų švieslenčių, jose bus galima rodyti šį numerį, kad klientai įsidėmėtų. Taip pat bus sukurtas puslapis internete, radijo, spaudos reklamų.

Vilniaus meras A.Zuokas mano, kad šios taksi įmonės paslaugomis taip pat norės naudotis ir tie klientai, kuriems rūpi, kad automobiliai būtų švarūs, kad vairuotojai nesistengtų apgauti ar paimti per didelį mokestį, tai pat tie, kuriems rūpi valstybei mokami mokesčiai.

Kuria asociaciją

Savivaldybės Viešųjų ryšių skyrius iš anksto skelbė, kad savivaldybėje susirinkę taksistai ketina sukurti naują vairuotojus vienysiančią asociaciją. Tačiau didžioji dalis susirinkusių į šios organizacijos steigimą žiūrėjo itin įtariai.

"Kam mums dar viena profsąjunga? Ir taip pilna tų profsąjungų ir asociacijų. Prieš savaitę juk įkūrėm naują", – piktinosi taksistai.

Tačiau vienas pretendentų tapti šios organizacijos vadovu Andrejus Kotovičius tikino, kad tai nebus tik profsąjunga. Esą ji padės suvienyti visus prie dispečerinės prisijungsiančius vairuotojus.

"Jūs galite priklausyti kokioms tik norite profsąjungoms. Kuo daugiau visokių organizacijų, tuo geriau. Pagalvokite – iki policijos reidų iš viso niekas mūsų nesaugojo, nebuvo jokių susivienijimų. Bet kokie dabar daromi žingsniai yra labai naudingi", – kolegas ramino A.Kotovičius.


Dirbs moderniai

Pasak Vilniaus valdžios, prie miesto skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai turės dirbti naudodamiesi GPS (visuotine padėties nustatymo) sistema. GPS daviklį naujos asociacijos nariams Vilniaus savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" išduos nemokamai. Asociacijai nepriklausantys, tačiau prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone "Susisiekimo paslaugos", galės išsinuomoti.

"GPS įranga lengva naudotis, ji tiesiog prijungiama prie automobilyje esančio maitinimo lizdo. GPS įranga fiksuos tris parametrus: kai taksi važiuoja laisvas, kai važiuoja pas klientą ir kai važiuoja su klientu. GPS atmintyje bus saugomi pusmečio duomenys, todėl, jeigu bus skundų iš keleivių, duomenis bus galima patikrinti – kada keleivis įsėdo, kiek kilometrų važiavo ir kiek turėjo sumokėti. Tai bus tiksli apskaita, užkertanti kelią sukčiavimui", – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.


Atliko kratas

Valstybinei mokesčių inspekcijai ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai sostinės taksi bendrovėse atlikus kratas, nemažai vairuotojų liko be darbo.

Mokesčių inspektoriai ir kriminalistai, vykdydami didelio masto operaciją, atliko apie 60 kratų miesto taksi įmonėse, tikrino dokumentus daugiau kaip 30 Vilniaus taksi firmų. Manoma, kad šiuo metu bent 70 proc. miesto taksi rinkos yra iš viso arba bent dalinai paralyžiuota.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų