Naujos eismo smegenys

Naujos eismo smegenys

2008-05-16 09:00

Mažiau laiko spūstyse, taupiau naudojami degalai ir gatvės be kasdienio chaoso – toks atlygis už dabartinę kantrybę žadamas vairuotojams, kai bus įdiegta modernioji šviesoforų sistema.

Vakar demonstruodami centrali-
zuotos eismo valdymo sistemos efektyvumą eismo valdymo centro darbuotojai akimirkai sutrikdė eismą prie Žaliojo tilto. Vienu mygtuko spustelėjimu buvo išjungtas šviesoforas.
„Matote, sistema iškart rodo, kad šviesoforas neveikia. Tas pats bus, jeigu perdegs šviesoforo lemputė ar kas nors jį sudaužys. Galėsime operatyviai reaguoti“, – monitoriuje pasirodžiusią informaciją komentavo bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo skyriaus viršininkas Jevgenijus Solovjovas.

Eismo srauto reguliavimo šviesoforais sistema baigiama diegti visoje Kalvarijų gatvėje iki Kareivių gatvės.
Čia sankryžose galutinai derinami jutikliai. Prieš tris mėnesius baigtas formuoti Oro uosto–Centro eismo koridorius. Dabar apdorojami iš jo gaunami duomenys.
Važiuojantys oro uosto kryptimi vairuotojai pranašumus turėtų pajusti, kai bus modernizuoti ir kiti eismo koridoriai. Tuomet apdorojus gaunamą informaciją bus sukurti bendro reguliavimo principai.

Taupo žmonių laiką

Modernizuotame ruože sankryžų naudojimo efektyvumas turėtų šoktelėti nuo 20 iki 90 proc. Panašių rezultatų, anot savivaldybės transporto specialistų, jau yra pasiekti sankryžoje prie Operos ir baleto teatro.
„Visiškai išspręsti spūsčių problemos nepavyks, bet sankryžos bus naudojamos efektyviau. Prieš diegiant sistemą grūstys prie Operos ir baleto teatro susidarydavo pusę penkių vakaro, naujoji sistema tą laiką pavėlino 50 minučių“, – rezultatais džiaugėsi „Susisiekimo paslaugų“ direktorius Vaidotas Antanavičius.
Modernizavus pagrindines gat-ves, turėtų pagerėti padėtis ir šalutinėse gatvėse. Visą projektą sudaro dvi dalys (pirma – sistemą įrengti, antra – paleisti) ir 10 metų priežiūros sutartis.
Savivaldybės atliktais skaičiavimais, naujoji sistema padės sutaupyti laiko ir degalų. Be to, turėtų sumažėti avaringumas. Tokios sistemos nauda – 25 mln. litų per metus, o sistemą įdiegti atsieis iš viso apie 102 mln. litų.

Laukia karšta vasara

Viena pagrindinių naujosios sistemos dalių – šviesoforai, kurie galės veikti net šešiais režimais ir pagal paros laiką reguliuoti eismo srautus. Jie pakeis sovietinius šviesoforus, veikusius tik vienu režimu, ir kuriems sureguliuoti prireikdavo nemažai pastangų.
Pats darbų įkarštis laukia šią vasarą. V.Antanavičius prašė vilniečių tuo metu apsišarvuoti kant-
rybe. Jau artimiausiomis dienomis intensyvūs rekonstrukcijos darbai prasidės Centro rajone ir ruože nuo Stoties iki Centro. „Tai nėra eilinis prašymas pakentėti. Yra konkreti data. Jau yra efektas. Problemų visiškai neišspręsime, bet padėtis gerokai pagerės“, – tikino „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.
Visi eismo reguliavimo darbai bus baigti tik metų pabaigoje, kai bus suformuoti šeši eismo koridoriai, kuriuose transporto srautus valdys 53 vaizdo kameros, 208 sankryžose veikiantys šviesoforai.
Apie spūstis vairuotojus informuos trylika švieslenčių. Sistemos darbas bus koordinuojamas iš Eis-mo valdymo centro. Į jį suplauks visa operatyvi informacija apie gedi-
mus, netikėtas spūstis. Centro darbuotojai patys galės reguliuoti šviesoforo signalus, sudaryti žalios šviesos koridorių specialiajam transportui ar praleisti viešąjį transportą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų