Palangai – vėl bloga žinia Pereiti į pagrindinį turinį

Palangai – vėl bloga žinia

2007-10-29 09:00

Skrydžių maršrutas Palanga-Kopenhaga – lyg užkeiktas. Dėl dar vieno Skandinavijos avialinijų SAS lėktuvo gedimo šis maršrutas uždaromas jau antrąkart.

Incidentas, dėl kurio teko atšaukti skrydžius, įvyko šeštadienį, 16 val. 55 val. min. Danijos laiku. SAS lėktuvas „Dash 8-400“, atskridęs iš Bergeno (Norvegija), Kopenhagoje buvo priverstas leistis avariniu būdu.
Spėjama, kad sugedo lėktuvo važiuoklė. Dėl šio gedimo avariniu būdu per pastaruosius kelis mėnesius jau leidosi du „Dash 8-400“ lėktuvai – tūpimo-kilimo taku jie slydo Alborge (Danija) ir Vilniuje.
Šeštadienį tūpdamas lėktuvas dešiniuoju sparnu ir apačia palietė Kastrupo oro uosto nusileidimo taką ir nuo jo nuvažiavęs sustojo. Incidento metu orlaivyje buvo 4 įgulos nariai ir 40 keleivių, tarp jų – du kūdikiai. Niekas iš jų nenukentėjo.

SAS atstovybės Lietuvoje ir Latvijoje vadovė Rūta Jucienė vakar sakė, kad kol kas gedimo priežastis nežinoma. Vyksta tyrimas.
Po šio incidento bendrovė SAS nusprendė sekmadienį atšaukti visus 46 reisus, vykdomus tokio tipo lėktuvais, tarp jų ir iš Lietuvos. Palangos oro uoste vakar atšaukti du skrydžiai Kopenhaga-Palanga ir vienas iš Palangos į Kopenhagą. Taip pat nuspręsta atsisakyti šiandien rytą turėjusio įvykti skrydžio.
Atšaukus reisus, iš Palangos turėję skristi keleiviai į Daniją buvo skraidinami iš Liepojos, Vilniaus ir Rygos oro uostų, iki kur juos vežė bendrovės SAS autobusai.
Keleiviai galėjo ir pakeisti skrydžio datą, arba jo atsisakyti bei susigrąžinti pinigus.
Ar bus vykdomi kiti šios savaitės reisai tarp Palangos ir Kopenhagos, vakar dar nebuvo žinoma.

Incidentas po incidento

Tai nebe pirmas kartas, kai tokio tipo lėktuvai leidžiasi avariniu būdu.
Prieš pusantro mėnesio, rugsėjo 12-ąją, lygiai toks pat iš Kopenhagos į Palangą skridęs SAS lėktuvas, neužsifiksavus važiuoklei, buvo privestas avariniu būdu leistis Vilniaus oro uoste. Leisdamasis lėktuvas nuslydo nuo tako ir buvo apgadintas. Nė vienas iš 48 lėktuvo keleivių nenukentėjo.
Prieš tai, rugsėjo 9-ąją, dėl važiuoklės gedimo panašus incidentas įvyko Danijos Alborgo oro uoste. Tada orlaivis „Dash 8-400“ nuvirto ant sparno, jo variklis palietė žemę ir užsidegė, bet niekas iš 73 keleivių rimtai nenukentėjo.
Po šių incidentų lėktuvų „Dash 8-400“ gamintoja Kanados bendrovė „Bombardier“ rekomendavo visoms pasaulio oro bendrovėms sustabdyti šio tipo lėktuvų eksploataciją.
Pasidomėjus, kodėl skandalingai pagarsėję lėktuvai tebeskraidina keleivius, R.Jucienė aiškino, kad po incidentų buvo nuodugniai ištirti visi tokio tipo bendrovės lėktuvai. Patyrusių incidentus lėktuvų nuspręsta neeksploatuoti. Kitų lėktuvų smulkūs gedimai pašalinti ir, nustačius, kad jie tinkami skraidyti, orlaiviai tebenaudojami.

SAS savo kaltės neįžvelgia

Skandinavijos avialinijų SAS atstovai neigia savo kaltę dėl šeštadienį įvykusio incidento, kai lėktuvas „Dash 8-400“ patyrė gedimą, ir teigia, kad avarija įvyko tik dėl gamintojų kaltės.
„Mes, kaip skrydžių vykdymo kompanija, negalime perstatyti lėktuvų. Mes nupirkome lėktuvą, kuris, manėme, bus efektyvus, ir rūpinomės juo pagal nurodymus, kuriuos gavome. Darėme viską, kas nuo mūsų, kaip skrydžių kompanijos priklauso, ir buvome techniškai atsakingi už lėktuvo išlaikymą. Jeigu vertintume klaidas, matyti, kad jos buvo padarytos gamintojų, o ne mūsų“, – Švedijos naujienų agentūrai „TT“ teisinosi koncerno SAS informacijos sklaidos vadovas Bertilas Ternertas.
Lėktuvų „Dash“ gamintoja „Bombardier“ po šeštadienio įvykio pakvietė nenutraukti skrydžių jų orlaiviais. Tačiau B.Ternetas teigė, kad SAS griežtai nusprendė kol kas neleisti šiems lėktuvams kilti.

Keleiviai veržiasi skristi

Kokių nuostolių bendrovei SAS atneš šis lėktuvo gedimas, dar nepaskaičiuota.
Tačiau, pasak R.Jucienės, keleivių tokie incidentai neatbaidė. Po rugsėjo 12-osios nelaimės keleivių srautas sumažėjo labai nežymiai. Pašnekovė teigė, kad po šio įvykio vos pora keleivių atsisakė skristi, nes esą jiems netiko pakeistas kelionės laikas.
Tačiau Palangos oro uosto vadovą Leoną Kvietkauską panašūs gedimai neramina. Juolab, kad atšaukiami populiariausi ir iki Naujųjų metų vieninteliai iš šio oro uosto vykdomi skrydžiai. Lietuvos avialinijos „flyLAL“ nuo šiandien nusprendė nutraukti reisus iš Palangos į Amsterdamą (Olandija) ir Hamburgą (Vokietija).
„Šiais reisais skrisdavo pilni lėktuvai, net ir po incidento. Labai blogai vertinu tokią situaciją“, – neslėpė L.Kvietkauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų