Sostinės savivaldybė ir bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" bendromis pastangomis ketina uždengti geležinkelio stotį ir pagerinti gyvenimą Naujininkų mikrorajone. Tiesa, nei kada tai įvyks, nei kiek kainuos, kol kas nežinoma.
Sostinės ir "Lietuvos geležinkelių" planuose naujas projektas – uždengti Vilniaus geležinkelio stotį su visais greta jos esančiais peronais. Virš modernios perdangos turėtų įsikurti prekybos centrų, biurų, įvairių parduotuvių ir paslaugas teikiančių įmonių.
Savivaldybėje šiam projektui įgyvendinti jau sukurta darbo grupė. Ji sudaryta iš savivaldybės ir "Lietuvos geležinkelių" atstovų.
Kaip žurnalistams pasakojo "Lietuvos geležinkelių" vadovas Stasys Dailydka, projektas buvo sugalvotas maždaug prieš dešimtmetį, tačiau atsimintas tik dabar. Gaivinti senas idėjas itin iniciatyviai esą ėmėsi vienas miesto vicemerų Jonas Pinskus. Jis geležinkelio teritorijoje jau mato vieną iš daugelio mieste planuojamų, tačiau kol kas nė nepradėtų statyti, futbolo stadionų.
"Projektas nėra naujas. Jis ištrauktas iš stalčių, nupūstos dulkės. Sumanymas geras ir reikalingas miestui. Jis Senamiestį sujungtų su Naujininkais. Čia galėtų įsikurti ir prekybos centras, ir automobilių stovėjimo aikštelė. Gali net atsirasti iki 12 tūkst. vietų futbolo stadionas. Minčių yra daug", – dėstė vicemeras J.Pinskus.
Tiesa, kol kas šio milžiniško projekto vertė skaičiuojama tik apytiksliai. Be to, dabar skaičiuodami idėjos kainą jos sumanytojai gali remtis tik prieš dešimt metų parengtomis sąmatomis.
"Viskas gali kainuoti apie 500 mln. litų. Tikslias sumas įvardyti labai sunku, nes projektas būtų vykdomas keliais etapais. Prieš dešimt metų skaičiavome, kad vien šią teritoriją perdengti turėtų atsieiti 40–50 mln. litų. Tačiau tai yra seni skaičiavimai", – kalbėjo S.Dailydka.
Kalbama, kad šiam projektui finansavimo būtų ieškoma ES struktūriniuose fonduose. Kaip sako miesto vicemeras, idėją finansuotų ir "Lietuvos geležinkeliai", savivaldybė, Vyriausybė.
Jis vylėsi ir tikino, kad pradėto geležinkelio stoties projekto neištiks nacionalinio stadiono likimas. Esą stadiono statybomis rūpinosi tik savivaldybė ir Vyriausybė, o pastarajai teko blogosios vaidmuo ir ji pasitraukė pagailėjusi pinigų.
Jei ši idėja kada nors ir būtų įgyvendinta, visi greta stoties esantys peronai atsidurtų po stikliniu gaubtu, o bėgiai per kelis šiltus metrų nuo stoties rūmų būtų uždengti stogu, virš kurio būtų plėtojamas verslas.
"Išlaikyti tokius didelius pastatus nelengva, norime, kad tuose rūmuose veiktų verslas, jie nebūtų tušti, norime juos pagyvinti. Kita vertus, uždengus peronus, pavyzdžiui, nereiktų mums sniego nuo bėgių žiemą valyti", – kalbėjo S.Dailydka.
J.Pinskus juokavo, kad netrukus Naujininkų mikrorajonas taps vienu patraukliausių Vilniuje, ir paragino sostinės gyventojus šioje teritorijoje pirkti būstą. Jo teigimu, tvarkant geležinkelio stotį teks tvarkyti ir kelius, pastatus, numatyti naujas susisiekimo priemones.
J.Pinskus ir bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius S.Dailydka pasirašys ketinimų protokolą.
Projekto tikslas pagal savivaldybės dokumentus – Vilniuje užtikrinti geresnį susisiekimą tarp Naujamiesčio ir Naujininkų rajonų ir paskatinti geresnę Naujininkų seniūnijos integraciją. Įgyvendinus projektą, bus kompleksiškai sutvarkytas Vilniaus geležinkelio stoties rajonas, išsispręs automobilių stovėjimo ir Vilniaus geležinkelio stoties aptarnavimo viešuoju transportu klausimai.
Naujausi komentarai