Atsiradus e. bilietui miestiečiai laukia, kada po miestą galės lanksčiai keliauti ir traukiniais. Vadinamieji atviri bilietai suteiktų džiaugsmo daugeliui vilniečių. Tačiau artimiausiu metu į patogesnę bilietų įsigijimo sistemą "Lietuvos geležinkeliai" investuoti nežada.
Trūksta lankstumo
"Keista ir pikta, kad "Lietuvos geležinkeliai" nesistengia prisijaukinti keleivių ir nesuteikia jiems galimybės lanksčiau keliauti. Kažkodėl nėra galimybės įsigyti atvirų bilietų – tai būtų labai patogu vos kelias valandas ar dienas keliaujant priemiestiniais traukiniais", – skundą dienraščio redakcijai atsiuntė vilnietis Augustas Adomonis.
Vilniaus centre gyvenančiam vyriškiui viešuoju transportu pasiekti geležinkelio stotį trunka vos 10 minučių, todėl A.Adomonis renkasi traukinį vykdamas į reikiamą vietą netoli sostinės.
Tačiau prireikus vos kelioms valandoms nuvykti į Naująją Vilnią, vilnietis susiduria su keblumais.
Kasoje paprašius parduoti bilietą ne tik pirmyn, bet ir atgal sugrįžti tą pačią dieną, pardavėja reikalauja nurodyti konkretų grįžimo laiką.
Užsienyje patogiau
"Užsienyje ne kartą teko keliauti traukiniais. Ten nėra bėdos įsigyti "open return" ("atviro sugrįžimo" – liet.) bilietą. Toks bilietas suteikia teisę tam tikru maršrutu tą pačią arba kitą dieną grįžti bet kuriuo metu tuo maršrutu vykstančiu traukiniu. Nusiperki bilietą pirmyn–atgal į tam tikrą stotelę ir bet kuriais traukiniais gali keliauti", – pasakojo A.Adomonis. Jis supranta, kad Lietuvoje tai – vis dar misija neįmanoma.
Dienraštis pasidomėjo, ar Vilniuje diegiant e. bilieto sistemą, "Lietuvos geležinkeliai" irgi nėra sumanę pereiti prie lankstesnio ir klientams patrauklesnio bilietų pardavimo būdo. Paaiškėjo, kad ne.
Buvo, bet atsisakė
Atvirų bilietų sistema buvo prieš keliolika metų, tačiau jos atsisakyta: pasitaikydavo ne tik keleivių, bet ir darbuotojų piktnaudžiavimo atvejų. Tokios sistemos apskaita buvo labai sudėtinga, todėl pereita prie dabar galiojančios tvarkos, kai pirkdamas bilietą keleivis nurodo konkretų grįžimo ar išvykimo laiką", – padėtį komentavo nenorėjusi būti įvardyta "Lietuvos geležinkelių" atstovė.
Moteris aiškino, kad atvirų bilietų sistemos įvedimas galėtų sukelti nepatogumų ir patiems traukinių keleiviams. Esą anksčiau kursuodavo didesni traukiniai, todėl problemų nekildavo.
"Turime užtikrinti, kad vietos traukinyje užtektų visiems keleiviams. Jei kiekvienas keliautų, kada nori, to garantuoti nepavyktų. Žinome, kad atviri bilietai galioja užsienio šalyse, galbūt prie to pereisime ir mes. Bet tam reikėtų atlikti keleivių srautų analizę ir pakeisti kasos aparatus. Tai kainuoja. Sunkmečiu tokių pinigų investuoti į naujoves nėra", – svarstė "Lietuvos geležinkelių" atstovė.
Naujausi komentarai