Prisiminusi prieš dešimtmetį vilniečiams duotus pažadus savivaldybė
teigia pasirengusi plėsti požeminių automobilių stovėjimo aikštelių tinklą.
Per kovo pradžioje vyksiantį Vilniaus tarybos posėdį greičiausiai bus patvirtintas detalus požeminės aikštelės prie Operos ir baleto teatro planas. Statybos užsakovo teises savivaldybė yra perleidusi bendrovei „Vilniaus kapitalinė statyba“, ši ir parinks statybos rangovą. Turint omenyje, kiek užtruks sutvarkyti visus dokumentus, darbai turėtų pajudėti po pusmečio.
Pasak savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ direktoriaus Justino Kulakausko, naujoji požeminė aikštelė pakeis dabar esančią.
„Naujoji aikštelė bus panašaus ploto kaip ir dabartinė, bet dviejuose jos aukštuose tilps dvigubai daugiau automobilių. Planuota statyti ir trečią aukštą, bet sukliudė gruntiniai vandenys“, – pasakojo J.Kulakauskas.
Aikštelė stastoma kultūros vertybių apsaugos zonoje, todėl praplėsti jos ribų nepavyko. Ji bus nedaug didesnė už dabartinę ir ribosis su Operos ir baleto teatro pastatu iš vienos pusės ir Žemės ūkio ministerija bei gyvenamaisiais namais – iš kitos. Veikimo principu ji nesiskirs nuo šalimais, po Gedimino prospektu, įrengtos aikštelės. Joje bus įdiegta informacinė sistema, pranešanti vairuotojams, kiek yra laisvų vietų automobiliams. Kitų Europoje taikomų naujovių, tokių kaip automatinis automobilių statymas, naujojoje aikštelėje nebus.
Visų problemų neišspręs
Atidarius naująją aikštelę turėtų bent iš dalies sumažėti problema, kur statyti automobilį. Tačiau ar taip bus iš tikrųjų, nežinia. Dabar abiejose aikštelėse – antžeminėje ir požeminėje – vienu metu gali stovėti apie 500 automobilių. Naujai įrengta aikštelė galės priimti apie 500 automobilių, tačiau bus panaikinta dabar esanti antžeminė, tad prisidės tik 250 stovėjimo vietos.
Savo automobiliais važinėjantys piliečiai pripažįsta, kad deramai pasistatyti mašiną miesto centre, ypač darbo dienomis, beveik neįmanoma. Tenka sukti ratus, kol randi vietą, arba užstatyti kitas mašinas ir galvoti, ar grįžęs nerasi užblokuotų ratų. „Geriau padidintų kainą arba padarytų mokamą įvažiavimą į miesto centrą“, – pusvalandį ieškojusi, kur palikti savo automobilį, piktinosi programuotoja Rima.
Jai pritarė ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius. Jis teigė, kad pagal dabar galiojančius įkainius (1 val. – 2 litai) eksploatuoti požemines aikšteles nuostolinga. „Valandos kaina turėtų būti maždaug 8 litai. Ne visi galėtų tiek susimokėti. Arba galima pasitelkti Šveicarijos pavyzdį ir riboti naujų aikštelių statybas. Kai nebus kur pasistatyti mašinos, žmogus, prieš važiuodamas į centrą, pasvarstys“, – patarimus, kaip išspręsti automobilių vietų stokos problemą nestatant aikštelių, dalijo V.Antanavičius.
Išgaravusių pažadų beieškant
Planuojama aikštelė – tik lašas jūroje. Vilniuje automobilių stovėjimo aikštelių reikia daug daugiau. Dalis jų šiandien jau turėjo būti pastatytos.
1999 m., kai miestą valdė dabartinis meras Juozas Imbrasas, buvo nuspręsta įrengti 10 požeminių stovėjimo aikštelių. Projektą turėjusi įgyvendinti įmonė „Baltijos parkingas“ nevykdė įsipareigojimų, todėl savivaldybė 2003-iaisiais sutartį vienašališkai nutraukė. Šio sprendimo teisėtumą vasario 25 d. patvirtino ir Vilniaus administracinis teismas. Jis įpareigojo „Baltijos parkingą“ atlyginti savivaldybei 1,2 mln. litų patirtų nuostolių.
Dabartinė miesto valdžia neatsisako savo kadaise duotų pažadų. Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas tvirtino iki savo kadencijos pabaigos įgyvendinsiąs idėją Vilniuje sukurti požeminių aikštelių tinklą.
„Kol kas parengtas tik detalusis požeminės stovėjimo aikštelės prie Operos ir baleto teatro planas. Laukiame, kol jį patvirtins meras. Kitos aikštelių vietos numatytos tik preliminariai. Įrengsime požeminę aikštelę Tauro kalno papėdėje, Konstitucijos prospekte, prie sugriuvusio „Komjaunuolio“ viešbučio. Tvirtai pareiškiu, jog per mūsų kadenciją bus įrengtos visos reikalingos automobilių stovėjimo aikštelės“, – rožinėmis spalvomis miesto vairuotojų ateitį piešė G.Paluckas.
Naujausi komentarai