Vilniaus oro uoste pavojinga

Vilniaus oro uoste pavojinga

2007-12-20 09:00

Naujasis keleivių terminalas – tikras galvos skausmas oro uosto vadovams. Kelis mėnesius po atidarymo terminalas nedirbo, o praėjusį šeštadienį įvyko rimtas incidentas – vadinamoji rankovė taranavo „Finair“ orlaivį.

130 mln. litų kainavusiame terminale sumontuotos lanksčios keleivių galerijos (vadinamosios rankovės) kelia pavojų lėktuvams.
Tuo įsitikino gruodžio 15-ąją Vilniuje nusileidusio Suomijos „Finair“ lainerio „Embraer 190“ įgula ir iš Helsinkio atskridę keleiviai. Lėktuvui sustojus prie vienos iš 4 naujojo terminalo galerijų ir laukiant, kol terminalo operatorius ją švelniai priglaus prie korpuso, lėktuvą supurtė iš kojų verčiantis smūgis.

Dėl kol kas nenustatytų priežasčių „rankovė“ taranavo orlaivį tokia jėga, kad kilo rimtų abejonių ar nepažeistas lėktuvo hermetiškumas. Pakilti iš Vilniaus sparnuotam nelaimėliui buvo leista tik po to, kai „Embraer 190“ apžiūrėjo iš Helsinkio iškviesta „Finair“ technikos ekspertų komanda.

Nepriprato prie naujovių

Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Mindaugas Ivanauskas, paprašytas komentuoti incidento aplinkybes, teigė, jog naujos lanksčios keleivių galerijos nuo senųjų skiriasi iš esmės.

„Senosios „rankovės“ juda tik pirmyn ir atgal, o šios – visomis įmanomomis kryptimis. Prisijungimo prie lėktuvo procedūrai vadovaujančiam operatoriui talkina keletas elektroninių sistemų, todėl incidentą tiriantiems ekspertams teks išsiaiškinti, ar nesuveikė koks nors daviklis, ar įvyko žmogiška klaida“, – sakė M.Ivanauskas.

Oro uosto keleivių terminalo direktorius Ignas Čekanauskas teigė, kad patikrinus visų naujų lanksčiųjų keleivių galerijų sistemas, jokių gedimų nepastebėta.

„Mes išsikvietėme specialistų grupę iš „rankoves“ gaminusios kompanijos „Thyssen Krupp“, tačiau kol kas jokių atsakymų ir vertinimų neturime“, – teigė I.Čekanauskas.

Realiausia versija – klaida

Terminalo direktorius pripažino, kad naujosios keleivių galerijos eksploatuojamos mažiau nei mėnesį, todėl labiau tikėtina, kad incidentą lėmė operatoriaus klaida.

„Nors visi mūsų žmonės baigė specialius mokymus ir turi licencijas, tačiau patirties neturi nė vienas. Akivaizdu, kad galerijos valdymą reikia tobulinti ir imtis prevencijos priemonių, kad tokie dalykai ateityje nesikartotų. Keleivių galerijos turėtų būti užprogramuotos taip, kad galėtų automatiškai prisijungti prie bet kokio tipo orlaivio“, – samprotavo I.Čekanauskas.

Klausiamas, kiek stipriai buvo pažeistas „Finair“ lainerio korpusas, I.Čekanauskas patikino, jog po smūgio ant lėktuvo liko žymės, tačiau ekspertai leido jam skristi ir būtinus remonto darbus atlikti savo šalies oro uoste. Pašnekovas patikino, kad oro uostas dėl šio nemalonaus įvykio finansinių nuostolių nepatirs, nes yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų