Vilniaus savivaldybė po didinamuoju stiklu Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus savivaldybė po didinamuoju stiklu

2012-02-23 05:00
Vilniaus savivaldybė po didinamuoju stiklu
Vilniaus savivaldybė po didinamuoju stiklu / Redo Vilimo (BFL) nuotr.

Keliolika įstatymų neatitikimų, svarbių nutarimų stabdymas ir net kaltinimas partiniu šališkumu – toks buvo pirmas naujojo Vyriausybės atstovo Vilniaus apskrityje Audriaus Skaisčio apsilankymas sostinės savivaldybės tarybos posėdyje.

Konservatorių partijai priklausantis teisininkas jau per pirmą tarybos posėdį suprato, kad kontroliuoti mero Artūro Zuoko valdomus politikus nebus lengva.

Naują karjeros etapą A.Skaisčiui apkartino ir neretai priešišku požiūriu į Vyriausybės atstovų išsakytas pastabas ir įspėjimais paduoti į teismą pasižymintis meras, kuris iš pradžių naujam darbuotojui spaudė ranką, o vėliau viešai metė įtarimus dėl pataikavimo savo partijos kolegoms.

– Blokavote tarybos sprendimą dėl seniūnijų reformos apklausos vykdymo. Visi žino, kad būtent jūsų partija labiausiai šiai reformai priešinasi. Dėl to meras jus pavadino patyrusiu spaudimą ir šališku. Kaip vertinate tokį jo pareiškimą?

– Meras, kaip ir kiekvienas politikas, turi ir išsako savo nuomonę. Aš nelinkęs viešai vertinti politikų nuomonių. Vyriausybės atstovai vykdo savivaldybių administravimo subjektų teisės aktų ar jų projektų teisėtumo priežiūrą, tačiau nevertina šių subjektų priimamų sprendimų politinio ir (ar) ekonominio tikslingumo aspektų bei su tuo susijusių nuomonių.

– Ar nemanote, kad tokių mero pareiškimų ateityje bus ir daugiau. Tikriausiai gali būti, kad jūsų priklausymą opozicinei partijai meras išnaudos vykdydamas savo užmojus.

– Negaliu prognozuoti kito asmens veiksmų. Tikiuosi, kad tokių pareiškimų nebebus. Noriu pabrėžti, kad pagal Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymą Vyriausybės atstovo apskrityje įgaliojimų įgyvendinimas negali būti susietas su politinės partijos veikla.

Todėl galiu patikinti, kad mano taikomos poveikio priemonės savivaldybių administravimo subjektams nėra siejamos su mano naryste politinėje partijoje, bet išskirtinai tik su įstatymų vykdymu. Mano, kaip valstybės tarnautojo, veikla grindžiama Valstybės tarnybos įstatyme nustatytais pagrindiniais valstybės tarnybos principais – įstatymų viršenybės, teisėtumo, lygiateisiškumo, lojalumo, politinio neutralumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, karjeros ir tarnybinio bendradarbiavimo. Taip pat saistoma valstybės tarnautojų veiklos svarbiausių etikos principų: pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, nesavanaudiškumo, padorumo, nešališkumo, atsakomybės, viešumo ir pavyzdingumo.

– Seniūnijų reforma buvo ne vienintelis klausimas, kuris jums užkliuvo. Jau per pirmą posėdį ne kartą išsakėte savo poziciją ne vienu savivaldybės tarybos narių svarstytu klausimu. Ar tikėjotės, kad įstatymų neatitikimų bus tiek daug?

– Taip, tikėjausi. Visus minimus pažeidimus jau buvome nustatę iki jūsų nurodyto savivaldybės tarybos posėdžio pradžios.

– Jūsų pirmtakas Jurgis Jurkevičius yra sakęs, kad Vilniaus savivaldybės dokumentai jam būdavo pateikiami prieš pat posėdį ir su jais spėti susipažinti buvę itin sunku. Ar jau susidūrėte su tokia situacija?

– Taip, susidūriau. Susipažinti spėjame, tačiau vykdant išankstinę savivaldybės tarybos sprendimų projektų priežiūrą, nustatytas trumpas laiko tarpas, todėl sunku išsamiai ir visapusiškai išnagrinėti visus pateiktus dokumentus, ypač norminio pobūdžio teisės aktų projektus, kuriais tvirtinamos įvairios taisyklės, tvarkos ar aprašai.

– Neskaitant miesto tarybos opozicijos politikų, esate bene vienintelio savivaldybės kontrolės aparato vadovas. Ar tikitės, kad miesto vadovai atsižvelgs į jūsų pastabas posėdžiuose? Ar vis dėlto savo poziciją jums dažniausiai teks ginti stabdant miesto nutarimus ir bylinėjantis teismuose?

– Kontroliuodami savivaldybes nesame vieni. Savivaldybių veiklą tam tikrose srityse prižiūri įvairios specializuotos valstybės institucijos – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, Valstybinė kalbos inspekcija, Valstybės kontrolė. Taip pat negalima nepaminėti savivaldybių kontrolierių.

Tikiuosi, kad į mūsų institucijos teikiamas pastabas bus geranoriškai atsižvelgiama ir iškylančius prieštaravimus spręsime administracinėmis priemonėmis. Jei trūks abipusio supratimo, Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka ginčai dėl teisės aktų prieštaravimo aukštesnės galios teisės aktams ar įstatymams, Vyriausybės sprendimų nevykdymo bus sprendžiami teisme.

– Jūsų pirmtakas didelį dėmesį skyrė kovai su lenkiškais gatvių lentelių užrašais Vilniaus rajone. Ar ketinate tęsti jo darbą? Ar kokio nors išskirtinio dėmesio šioje srityje galima tikėtis?

– Labai vertinu institucinę atmintį. Atsižvelgdamas į valstybinės kalbos konstitucinį statusą, nustatęs Valstybinės kalbos įstatymo pažeidimų, įstatymų nustatytų įgaliojimų ribose ir nustatyta tvarka reaguosiu nedelsdamas.

– Vilniaus savivaldybė kartais neatsižvelgia nei į Vyriausybės atstovo, nei į teismo sprendimus. Pavyzdžiui, ir toliau baudžia rūkančius nepilnamečius. Ar yra kokių nors priemonių užginčyti tokiems savivaldybės veiksmams?

– Kol nėra priimtas galutinis Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimas, tol minimas savivaldybės sprendimas galioja. Tačiau pastebiu, kad asmenys turi teisę savo galbūt pažeistas teises ginčyti individualioje byloje, kartu prašyti ištirti ir minimo sprendimo teisėtumą. Be to, teismo sprendimams vykdyti neretai pasitelkiama antstolių pagalba.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų