Vilniuje brangsta viešojo transporto bilietai ir automobilių parkavimas Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje brangsta viešojo transporto bilietai ir automobilių parkavimas

2025-07-01 06:48
BNS inf.

Nuo antradienio brangsta Vilniaus viešojo transporto bilietai ir automobilių statymo tarifas visose penkiose sostinės parkavimo zonose.

Vilniuje brangsta viešojo transporto bilietai ir automobilių parkavimas
Vilniuje brangsta viešojo transporto bilietai ir automobilių parkavimas / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Pagal naują kainodarą, nuo liepos vienkartinio 30 minučių viešojo transporto bilieto kaina auga 35 centais – jis kainuos vieną eurą. Tiek pat branginamas ir valandos trukmės bilietas – vietoj 90 centų šis kainuos 1,25 euro.

Vienos dienos bilietas sostinėje kainuos 7,5 euro, trijų dienų – 13,5 euro, mėnesio – 38 eurus, trijų mėnesių – 110 eurų, metinis bilietas – 342 eurus. Tai yra nuo keliasdešimties centų iki maždaug šimto eurų brangiau nei prieš tai.

„Statyk ir važiuok“ bilietas kainuos 1 eurą.

Taip pat įvedami nauji šeimos, grupiniai, didelių grupių bei kombinuoti bilietai, kurie galės būti derinami su renginių bilietais ar skrydžių kelionės planais.

Naujas 30 minučių trukmės šeimos bilietas, skirtas iki dviejų suaugusiųjų ir iki trijų vaikų, kainuos 2,10 euro. Taip pat pusvalandį galiosiantys grupiniai bilietai, skirti nuo 10 iki 25 keleivių, kainuos nuo 8,50 iki 20,50 euro.

Savivaldybė pabrėžia, kad socialiai pažeidžiamoms grupėms, moksleiviams, studentams, senjorams, žmonėms su negalia, daugiavaikėms šeimoms, karo pabėgėliams bei kitoms teisės aktuose numatytoms grupėms galios iki šiol taikytos lengvatos.

Metinio pradinuko bilieto kaina išlieka 10 eurų. Nuo šiol tiek kainuos ir lengvatinis metinis bilietas senjorams virš 80 metų.

Iki liepos 1 dienos įsigyti seno nominalo bilietai galės būti aktyvuoti iki šių metų rugsėjo 30 dienos ir galios visą įprastą laikotarpį – atitinkamai vieną mėnesį ar vienerius metus.

Nespėjus jų aktyvuoti, pinigus už nepanaudotus bilietus bus galima susigrąžinti užpildžius specialią formą arba kreipiantis į JUDU klientų aptarnavimo centrus iki gruodžio 31 dienos.

Kils parkavimo kainos

Nuo liepos Vilniuje didėja ir automobilių statymo tarifas – mėlynojoje zonoje už pirmą stovėjimo valandą nustatytas 3,5 euro parkavimo įkainis, o už antrą ir kitas stovėjimo valandas teks mokėti 4 eurus. Zona apmokestinama visą parą.

Iki šiol valandinis parkavimas šioje zonoje kainavo 2,5 euro.

Taip pat nustatyta, kad elektromobiliams stovėjimas mėlynojoje zonoje pirmą valandą yra nemokamas, o antrai stovėjimo valandai taikomas 3,5 euro įkainis, už trečią ir kitas stovėjimo valandas kaina sieks 4 eurus.

Raudonojoje zonoje rinkliava didės nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,6 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,3 iki 0,5 euro.

Keisis ir rinkliavos zonų ribos: kai kurios gatvės bus priskirtos kitoms zonoms – mažės mėlyna zona ir didės raudona.

Anot „Judu“, pokyčiai orientuoti į tai, kad senamiestyje ir jo prieigose būtų lengviau rasti laisvą vietą trumpesniam stovėjimui, o ilgalaikis parkavimas būtų perkeliamas į mažesnio intensyvumo zonas.

Taip pat bus apmokestintas automobilių statymas gyvenamųjų namų kiemuose, jeigu to pageidaus namo gyventojai. Už tokį sprendimą turės balsuoti daugiau nei pusė namo gyventojų.

Tokiu atveju gyvenamojo namo kiemas bus paskelbtas baltąja zona, kur automobilio statymas kainuotų 0,2 euro už valandą.

Gyventojams rinkliava už pirmą automobilį nebus taikoma. Antro automobilio statymas kainuos 6 eurus mėnesiui arba 72 eurus metams.

Kaip BNS anksčiau komentavo savivaldybė, padidinus viešojo transporto kainas papildomai numatoma surinkti apie 15 mln. eurų, jie būtų skirti visuomeninio transporto kokybei gerinti.

Sostinės savivaldybės duomenimis, praėjusiais metais iš bilietų gauta apie 34 mln. eurų pajamų, dotacijos iš miesto biudžeto siekė 84 mln. eurų.

Dėl viešojo transporto kainodaros pokyčių prie savivaldybės surengtos keturios protesto akcijos, pastaroji vyko balandžio pradžioje.

Tuo metu už automobilių stovėjimą surenkamas lėšas planuojama naudoti dviračių ir pėsčiųjų takams, viešajam transportui bei kitoms darnaus judumo sritims Vilniuje plėtoti.

Rinkliava didinama siekiant įgyvendinti ir sostinės Darnaus judumo plane iškeltą tikslą, kad iki 2030 metų kelionės asmeniniais automobiliais, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų lygias dalis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Klanas

"Gerėja". :) Kada stadionui skirtas žemes pavers tinkamas namukams statyti? :D
1
0
Visi komentarai (1)