-
Vasaros tragediją vainikavo pribloškiantys ieškiniai: byla jau perduota teismui 16
Lemtinga grandinė
Ši tragedija įvyko liepos 21-osios vakarą A. Juozapavičiaus prospekte. Žuvusiajam vos prieš porą mėnesių buvo sukakę devyniolika.
Policijos suvestinės tada pranešė, kad 23.15 val. automobilis „Toyota Prius“, vairuojamas 31 metų vyro, sukdamas į kairę – gyvenamųjų namų kiemą, nepraleido priešinga kryptimi važiavusio motociklo „Suzuki VL 800“, kurį vairavo devyniolikmetis, ir su juo susidūrė.
Ši tragiška kaktomuša įvyko ne per toliausiai geležinkelio tilto, kai nuo miesto centro atskubėjęs „Toyota“ vairuotojas, dirbęs „Bolt“ kurjeriu ir vežęs kažkieno tokiu metu užsisakytą maistą, jau suko į užsakovo kiemą. Į jo automobilį atsitrenkęs motociklininkas važiavo iš Panemunės, kurioje gyveno, pusės.
Po susidūrimo motociklininkas, anot liudytojų, skrido mažiausiai apie dešimt metrų. Ir nors dėvėjo šalmą, greitosios medikai konstatavo, kad jo patirtos traumos – nesuderinamos su gyvybe.
Tragedija: dviem automobiliais atskubėję greitosios medikai jau niekuo negalėjo padėti motociklu į automobilį „Toyota“ atsitrenkusiam devyniolikmečiui. („Kauno dienos“ skaitytojos nuotr.)
Iškalbingas šleifas
Dėl šios tragedijos pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal Baudžiamojo kodekso straipsnį, numatantį atsakomybę už kelių eismo saugumo taisyklių pažeidimą, sukėlusį eismo įvykį, dėl kurio žuvo žmogus. Už tai numatytas laisvės atėmimas iki aštuonerių metų.
Tyrimo baigtį lėmė Lietuvos teismo ekspertizės centro specialistų išvada, iki kurios spėta išsiaiškinta, kad devyniolikmetis važiavo ne savo motociklu, kurį, pagal jo galingumą, galima vairuoti tik nuo 24 metų. Motociklo savininkas teigė davęs jį devyniolikmečiui tik patvarkyti. O šis tą vėlų vakarą nusprendė pralėkti jo motociklu miesto gatvėmis be jo žinios.
Neturėjo šis motociklas ir techninės apžiūros dokumentų. O jį vairavęs devyniolikmetis neturėjo vairuotojo teisių. Kaip ir per ankstesnį eismo įvykį, susijusį su juo, kai 2020-ųjų rugsėjį, t. y. dar būdamas septyniolikmečiu, neblaivus (1,27 prom.) vairuodamas automobilį BMW užsienietiškais valstybiniais numeriais, tame pačiame A. Juozapavičiaus pr. atsitrenkė į tilto atitvarus ir juos apgadino.
Išvada – vienareikšmiška
Automobilio „Toyota“, į kurį vėlų šiųmetės liepos 21-osios vakarą atsitrenkė devyniolikmetis, vairuotojo iš Kauno rajono Zapyškio seniūnijos dosje tokių įrašų nėra. Buvo blaivus jis, kaip ir žuvusysis, ir tą lemtingą šiam vakarą.
Tačiau Lietuvos teismo ekspertizės centro specialistai, kurių klausta, kokie buvo susidūrusiųjų greičiai, ir, kas dėl šio susidūrimo kaltas, konstatavo, kad, sukdamas į kairę, „Toyota“ vairuotojas privalėjo praleisti iš dešinės pagrindiniu keliu važiavusį motociklininką. Tiesa, „Toyota“ vairuotojas tikino, kad, sukdamas į daugiabučių kiemą, jis motociklo nematęs. Tačiau ekspertų išvadoje teigiama, kad motociklo greitis susidūrimo metu buvo nedidelis ir beveik leistinas mieste – 54 km/val. O pačios „Toyota“ greitis nesiekė 20 km/val.
Be to, nors motociklas buvo techniškai netvarkingas, remiantis vaizdo kamerų, esančių kitose šio prospekto atkarpose, įrašais, jis važiavo su įjungtomis šviesomis. Tačiau ten užfiksuotas didesnis šio motociklo greitis.
Daugiau prašysi, daugiau gausi?
Prokuratūra šiandien pranešė, kad 31-erių metų L. M., vairavusio „Toyota Prius“, byla perduota Kauno apylinkės teismui.
Nukentėjusiaisiais joje pripažinti penki asmenys – žuvusiojo tėvai, seneliai ir brolis. Tėvai prašo po 70 tūkst. eurų moralinio atlygio arba neturtinės žalos. Brolis ir seneliai – po 50 tūkst. eurų.
Pasak portalą kauno.diena.lt konsultavusių teisininkų, minėti ieškiniai, jeigu teismas juos priteis, gresia ne L. M., o draudimo bendrovei, kurioje jis buvo apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu. Ši bendrovė bus L. M. byloje civiliniu atsakovu.
-
Ilgai laukta ekspertų išvada: įtariama tragedijos Šančiuose kaltininkė melavo 54
Vertė kaltę autobusui
Kaip jau rašyta, už aštuonių valandų Kauno klinikų vaikų reanimacijoje miręs šešiolikmetis buvo Rusijos pilietis iš Murmansko, viešėjęs tą vasarą su tėvais Kaune. Pirminiais duomenimis, pas senelius.
Tragedija įvyko liepos 31-osios popietę ne vieną panašią nelaimę menančioje Šančių kapinių prieigose – ties A.Juozapavičiaus prospekto ir Rusų gatvės sankryža esančioje nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje.
Šešiolikmetis buvo partrenktas antrąja eismo juosta važiavusio prabangaus visureigio „Audi Q5“, kurį vairavo vaiko auginimo atostogose esanti kaunietė.
Ji tikino neviršijusi A.Juozapavičiaus prospekte leistino 50 km/val. greičio. Ir teisinosi, kad pėsčiasis išbėgo prieš jos automobilį staiga. Esą šį ir perėją jai užstojęs pirmąja eismo juosta važiavęs maršrutinis autobusas.
Įtarta ne vienu pažeidimu
Kaip išsiaiškinta, autobuso vairuotojas prieš pėsčiųjų perėją sulėtino greitį. Ir to užteko, kad šešiolikmetis saugiai įveiktų pirmąją eismo juostą.
Tačiau, antrąja važiavusi jau minėta prabangaus visureigio vairuotoja prieš pėsčiųjų perėją, remiantis jau minėta Lietuvos teismo ekspertizės centro išvada, savo „Audi Q5“ greičio, viršijusio leistiną A.Juozapavičiaus prospekte 10-20 km/val., nesulėtino.
Iš karto po tragedijos teisėsaugininkai nebuvo linkę atmesti ir versijos, kad visureigio vairuotoja prieš partrenkdama šešiolikmetį galėjo naudotis ir mobiliuoju telefonu. Tiesa, ji tai neigė, nors patikrinti jos žodžius buvo galima peržiūrėjus įtariamosios telefono išklotines.
Praėjus beveik aštuoniems mėnesiams po tragedijos, versijos dėl mobiliojo telefono teisėsaugininkai nebekomentuoja.
Dėl ieškinio dar neapsispręsta
Anot ikiteisminiam tyrimui vadovaujančio Kauno apylinkės prokuratūros prokuroro Mindaugo Šukio, gavus ilgai lauktą Lietuvos teismo ekspertizės centro išvadą, per artimiausias dvi savaites šioje byloje turėtų būti priimtas sprendimas.
Už kelių eismo taisyklių pažeidimą, kurį padarė blaivus vairuotojas, sukėlusį kito asmens mirtį, Baudžiamasis kodeksas numato tik realų laisvės atėmimą – iki aštuonerių metų.
Tačiau, kadangi šis nusikaltimas priskiriamas neatsargiems, kaip jau ne kartą yra buvę, skirta laisvės atėmimo bausmė gali būti ir atidėta. Įtariamoji nėra teista ir, nors jau bausta už kelių eismo taisyklių pažeidimus, tačiau tarp šių nėra nei už chuliganišką vairavimą, nei vairavimą išgėrus, nei didelį greičio viršijimą.
Nukentėjusiąja šioje byloje yra pripažinta šešiolikmečio motina. Kol kas jokio ieškinio ji įtariamajai nepareiškė. Tačiau, ketina.
Tyrimą vilkino skundai
Iš karto po tragedijos visureigio vairuotojai buvo skirta kardomoji priemonė – periodinė registracija policijoje tris kartus per savaitę. Teisėsaugininkai teigė norintys apsidrausti, kad įtariamoji nuo jų nepasislėptų.
Tačiau, visureigio vairuotoja jai skirtą kardomąją priemonę apskundė – esą negali šios laikytis dėl vaiko, kurio auginimo atostogose esanti.
Teismas šią kardomąją priemonę sušvelnino iki registracijos policijoje vieną kartą per savaitę, paimant ir įtariamosios dokumentus.
Dėl minėto jos skundo vėliau, negu planuota, buvo paskirta ekspertizė dėl visureigio greičio. Be to, ši užtruko ilgiau, negu tikėtasi. Iš pradžių, manyta, kad atsakymas bus jau po trijų mėnesių.