-
„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaita: nuo atsinaujinančios energetikos iki tvaresnio asortimento 22
„Mūsų strategijos dalis – pasiūlyti pirkėjams tvariausią asortimentą ir veikti kuo tvariau kiekviename žingsnyje. Norėdami atvirai parodyti, kaip mums sekasi įgyvendinti šiuos tikslus, pristatome jau antrąją „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitą, kurioje aprašyta 13 temų. Tarp jų – ekosistemų apsauga, rūpestis darbuotojais, išteklių taupymas ir perdirbimas, tvaresnių žaliavų naudojimas produktams gaminti, gyvūnų gerovė ir kitos“, – sakė „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.
Dėmesys aplinkosaugai
Naujausioje ataskaitoje aprašyti svarbiausi „Lidl Lietuva“ pasiekimai, tikslai bei veiklos rodikliai 2020–2021 m. finansiniais bendrovės metais, tai yra nuo 2020 kovo 1 d. iki 2022 vasario 28 d.
„Šiuo laikotarpiu daug pasiekėme mažindami neigiamą poveikį aplinkai. Pavyzdžiui, 2021 m. 99 proc. mūsų visos sunaudotos elektros energijos sudarė atsinaujinančių šaltinių energija. O nuo 2022 m. kovo mėnesio „Lidl Lietuva“ operatyvinė veikla yra neutrali klimatui, nes šiltnamio dujų emisiją, kurios kol kas negalime išvengti, kompensuojame, pasitelkdami specialius klimato projektus“, – sakė R. Didjurgytė.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
Svarbu paminėti, kad „Lidl Lietuva“ ne tik perka žaliąją elektros energiją, bet ir gamina ją patys savo saulės elektrinėse, kurių šiuo metu jau turi 14 ir netrukus turės iš viso net 52.
„Taip pat mažinome tam tikrų išteklių naudojimą, pavyzdžiui, popieriaus sunaudojimą kainų leidiniams 2021 m. sumažinome net 44,6 proc. ir mažiname toliau“, – sakė R. Didjurgytė.
„Lidl“ pirmasis iš Lietuvos didžiųjų prekybos tinklų atsisako spausdinto kassavaitinio maisto produktų kainų leidinio. Nuo šių metų gegužės 1 d. visa informacija apie tinkle galiojančias prekių kainas ir vykstančias akcijas pirkėjams bus prieinama patogesniu atnaujintu skaitmeniniu formatu.
Be to, ataskaitiniu laikotarpiu „Lidl“ išsikėlė naujus tikslus dėl tvaresnių žaliavų ir asortimento bei nuosekliai tęsė bendradarbiavimą su pripažintomis tarptautinėmis organizacijomis dėl produktų sertifikavimo, pavyzdžiui, „Fairtrade“, „Rainforest Alliance“ ir kitomis.
Pavyzdžiui, 2021 finansiniais metais tvaresni, sertifikuoti kakavos produktai sudarė 59 proc. šių produktų bendro asortimento, tvaresnės žaliosios, juodosios ir raudonosios arbatos produktai – 25,6 proc., tvaresnės žuvies gaminiai – beveik 47 proc., tvaresnės kavos prekės – taip pat 47 proc.
„Siekdami mažinti neigiamą poveikį aplinkai taip pat daug dėmesio skiriame ir mūsų pesticidų mažinimo programai. Pavyzdžiui, 2021 m. „Lidl Lietuva“ išplėtė sąrašą nepageidaujamų pesticidų, kurių negali naudoti mūsų šviežių vaisių ir daržovių tiekėjai. Tokiu būdu prisidedame ne tik prie biologinės įvairovės tausojimo, bet ir prie produktų saugos vartotojams užtikrinimo“, – sakė R. Didjurgytė.
Filantropija ir gyvūnų gerovė
Minėtu laikotarpiu „Lidl Lietuva“ taip pat svariai prisidėjo prie filantropinių tikslų. Ukrainos pabėgėliams suteikta 200 tūkst. eurų vertės parama, o 2020–2021 finansiniais metais prekybos tinklas kartu su pirkėjais, aukojančiais savo depozitą „Lidl“ taromatuose, surinko virš 173 tūkst. eurų paramos vaikų dienos centrams.
Visos šios lėšos yra reguliariai pervedamos vaikų dienos centrus kuruojančioms organizacijoms – Maltos ordino pagalbos tarnybai, „Gelbėkit vaikus“ ir „Caritas“. Vaikų dienos centrams nuo 2017 m. gruodžio surinkta virš 410 tūkst. eurų.
„Lidl Lietuva“ bendradarbiauja ir su „Maisto banku“. Šiai organizacijai prekybos tinklas reguliariai iš visų parduotuvių Lietuvoje skiria maisto ir kitų produktų. Tokiu būdu remiami sunkiau besiverčiantys žmonės bei mažinamas maisto atliekų kiekis.
2022 m. „Maisto bankui“ buvo perduota 364 tonos maisto ir kitų produktų, kurių vertė – daugiau nei 646 tūkst. eurų. „Lidl“ „Maisto bankui“ taip pat skiria finansinę paramą, skirtą produktų surinkimo, vežimo, paskirstymo kaštams padengti.
„Didelį dėmesį skiriame ir gyvūnų gerovei. Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centrui, kuriame gydomi į krantą išmesti išsekę ruonių jaunikliai, kas mėnesį „Lidl Lietuva“ surenka vidutiniškai apie 5 tūkst. eurų. Nuo kiekvieno parduoto „Duok ruoniukui penkis“ daugkartinio maišelio paramai skiriama 0,05 euro. Per visą šios iniciatyvos laikotarpį nuo 2021 m. liepos jau surinkta virš 105 tūkst. eurų“, – sakė R. Didjurgytė. Taip pat „Lidl Lietuva“ siekia, kad iki 2024 m. pabaigos asortimente neliktų narvuose laikomų vištų kiaušinių. O iki 2025 m. pabaigos prekybos tinklas planuoja nustoti naudoti tokius kiaušinius privačių prekių ženklų produktų sudėtyse.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
Rūpestis žmonėmis
Neatsiejama socialinės atsakomybės dalis – rūpestis savo darbuotojais, pažymi R. Didjurgytė. 2023 metais jau penktus metus iš eilės „Lidl Lietuva“ buvo įvertinta prestižiniu tarptautiniu geriausių darbdavių „Top Employer“ apdovanojimu. Darbuotojams buvo išplėstas privatus sveikatos draudimas, pakelti atlyginimai, plečiamas finansavimas papildomoms naudoms.
Taip pat „Lidl“ laikosi griežtos nuostatos dėl žmogaus teisių užtikrinimo visose savo tiekimo grandinėse bei skatina jose pragyvenimą užtikrinantį užmokestį ir pajamas bei sąžiningą vertės paskirstymą.
„Ypatingą dėmesį šioje srityje skiriame smulkiesiems ūkininkams ir jų šeimoms. Šiuo tikslu bendradarbiaujame su įvairiomis organizacijomis, pavyzdžiui „Cotton Made in Africa“ ir „Fairtrade“. 2021 finansiniais metais mūsų nuolatiniame ir akcinių prekių asortimente buvo net 130 „Fairtrade“ produktų. Šis skaičius, lyginant su 2020-aisiais, padidėjo daugiau nei dvigubai“, – sakė „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Taip pat daug dėmesio skiriama produktų saugai, kokybei bei sveikatai ir aplinkai palankios mitybos skatinimui. „Lidl Lietuva“ toliau įsipareigoja tobulinti savo privačių prekių ženklų produktų sudėtį bei papildyti asortimentą sveikatai palankesniais gaminiais.
„Pavyzdžiui, ir toliau vykdysime dar 2018 m. paskelbtą tikslą iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekių ženklų produktuose tiek pridėtinio cukraus, tiek pridėtinės druskos kiekį sumažinti 20 proc. Be to, išsikėlėme naują tikslą iki tų pačių metų galo palaipsniui didinti viso grūdo produktų kiekį mūsų asortimente“, – teigė R. Didjurgytė. Skaidrumo ir komunikacijos svarba „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitoje taip pat pažymima, kad „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vertinime bendrovė už savo skaidrumą ir atsakomybę 2021 m. surinko maksimalų balų skaičių. Bendrovė nuolat skiria daug dėmesio teisinės atitikties valdymui, pavyzdžiui, duomenų apsaugai, korupcijos prevencijai ir kitiems.
Per visą „Lidl Lietuva“ gyvavimo laikotarpį įmonėje nenustatytas nė vienas korupcijos atvejis. „Sąžiningumas ir skaidri komunikacija su vartotojais ir partneriais – socialinės atsakomybės pagrindas. Dėl to ne tik viešiname lengvai suprantamu formatu parengtas tvarumo ataskaitas, bet ir reguliariai komunikuojame apie savo darbus tvarumo srityje kitais būdais.
Be to, prašome ir atgalinio ryšio iš visų suinteresuotųjų šalių – mūsų klientų, darbuotojų, partnerių ir kitų. Tai yra, kas du metus vykdome jų apklausas ir atliekame reikšmingumo analizę – aiškinamės, kurios tvarumo sritys suinteresuotosioms šalims yra svarbiausios, ir vertiname, kaip galime jose nuveikti dar daugiau“, – sakė R. Didjurgytė.
Visą tvarumo ataskaitą galima skaityti čia: https://www.lidl.lt/leidinys/tvarumo-ataskaita-2023/ar/0
-
Pirmojoje „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitoje – ir pasiekimai, ir lūkesčiai 9
Išskirta 12 socialinės atsakomybės sričių
Tvarumas versle susideda iš daugybės dalių – aplinkos apsaugos, pagarbos darbuotojams, partneriams ir pirkėjams, paramos bendruomenėms, aukštų etinių ir verslo standartų. Visa tai savo kasdienėje veikloje stengiasi diegti ir „Lidl Lietuva“ – visuose departamentuose, skirtinguose bendrovės lygmenyse. Prekybos tinklas įsipareigojo komunikuoti apie savo pažangą tvarumo srityje kas dvejus metus rengdamas tvarumo ataskaitą, kuri ne tik informuos visuomenę, bet ir padės pačiai bendrovei įvertinti savo pasiekimus.
„Lidl Lietuva“ kartu su suinteresuotomis šalimis išskyrė dvylika skirtingų įmonės socialinės atsakomybės sričių, kuriose bendrovė siekia veikti tvariau. Svarbiausios temos suinteresuotoms šalims yra produktų kokybė ir saugumas, sudėtis ir informacija apie produktų maistingumą, taip pat atlygis darbuotojams bei sąžiningi verslo santykiai. Ataskaitoje apžvelgiamos žiedinės ekonomikos, biologinės įvairovės, atitikties, įsitraukimo į vietos bendruomenę temos ir keturios prekybos tinklui strategiškai svarbios temos – tvarūs produktai, maisto švaistymas, klimato tausojimas ir tvari nekilnojamojo turto plėtra.
„Lidl Lietuva“ sėkmės garantas – visų pirma komanda, kur svarbus kiekvienas narys.
„Lidl Lietuva“ yra daugiau nei mažmeninės prekybos įmonė. Esame svarbi Lietuvos verslo aplinkos dalis, daranti teigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, darbo rinkai ir bendruomenėms. Kartu, kaip prekybininkai, darome didelį poveikį ir aplinkai, todėl tvarumas mums labai svarbus įvairiose srityse. Šioje ataskaitoje visuomenei pristatome pagrindinius mūsų įmonės pasiekimus, turėjusius reikšmingą socialinį, ekonominį ar aplinkosauginį poveikį. Praėjusiais metais, apklausus skirtingas suinteresuotų šalių grupes ir atlikus vidinę veiklos poveikio analizę, buvo išskirtos tiek mums, tiek bendruomenei svarbiausios įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) temos, kurios sudaro pagrindą šiai visiškai naujai „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitai. Peržiūrėję šią tvarumo knygą sužinosite, ką nuveikėme per ataskaitinį laikotarpį ir ką darome, kad mūsų veikla būtų tvaresnė kiekviename žingsnyje“, – sako „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius R. Roussevas-Peine.
Atitiko pasaulinius kriterijus
„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitos laikotarpis – dveji finansiniai metai, apimantys laikotarpį nuo 2018 m. kovo 1 d. iki 2020 m. vasario 29 d. Ši tvarumo ataskaita buvo parengta vadovaujantis Visuotinės ataskaitų teikimo iniciatyvos (angl. Global Reporting Initiative – GRI) standartais.
GRI yra nepriklausoma tarptautinė organizacija, kartu su įvairių sričių ekspertais kurianti tvarumo ataskaitų standartus, padedančius įmonėms objektyviai atskleisti savo poveikį ir aiškiai bei palyginamai komunikuoti apie savo socialinę atsakomybę suinteresuotoms šalims. Šie standartai yra plačiausiai pasaulyje naudojami tvarumo ataskaitų standartai.
„Tvarumo ataskaitos kūrimas buvo ilgas ir sudėtingas procesas, kurio metu perėjome daug skirtingų etapų – nuo suinteresuotų šalių identifikavimo ir apklausos vykdymo iki detalaus kiekvienos temos aprašymo bei ataskaitos suderinimo su tarptautiniu „Lidl“ padaliniu ir GRI. Tik įgyvendinę visus reikalavimus galėjome gauti GRI patvirtinimą, kad „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaita yra parengta tinkamai pagal pasauliniu mastu pripažįstamus standartus“, – paaiškino „Lidl Lietuva“ įmonės socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.
Anot jos, tvari ir socialiai atsakinga veikla yra vienas pagrindinių prioritetų, kuriam įmonė skiria ypač daug dėmesio.
„Siekdami, kad tvarumo ataskaita atitiktų standartus ir būtų aktuali mūsų suinteresuotoms šalims, 2020 m. atlikome reikšmingumo analizę. Siekėme suprasti, kaip atskiras temas vertina ir kokių lūkesčių turi mūsų suinteresuotos šalys, – teigia R. Didjurgytė. – Tai ne tik didina bendrovės skaidrumą – taip mūsų klientai ir partneriai galės stebėti prekybos tinklo progresą, o mes turėsime dar vieną paskatą žengti tvirtesnius žingsnius tvarumo srityje.“
Rūpinimasis darbuotojais
„Lidl Lietuva“ sėkmės garantas – visų pirma komanda, kur svarbus kiekvienas narys. Prekybos tinklas siekia ne tik mokėti konkurencingą darbo užmokestį, bet ir pasirūpinti kuo patogesnėmis darbo sąlygomis, skirti papildomų naudų, skatinti darbuotojų įsitraukimą. Sklandžiam bendradarbiavimui užtikrinti įmonėje dirba darbuotojų patikėtiniai – neutralūs asmenys darbuotojų interesams ginti.
Įmonėje dirba jau daugiau kaip 2,5 tūkst. darbuotojų, kuriems prekybos tinklas siūlo vieną didžiausių atlyginimų rinkoje. Tokio dydžio komandai sąžiningą atlyginimą užtikrinti padeda aiški personalo departamento prižiūrima darbo užmokesčio sistema, darbuotojų ir aukščiausio lygio vadovų įsitraukimas. Be to, pastebima, kad po „Lidl“ įžengimo į Lietuvos rinką reikšmingai augo viso mažmeninės prekybos sektoriaus atlyginimai.
Sąžiningi verslo santykiai
Šioje ataskaitoje visuomenei pristatome pagrindinius mūsų įmonės pasiekimus, turėjusius reikšmingą socialinį, ekonominį ar aplinkosauginį poveikį.
Bendradarbiaudamas su tiekėjais ir kitais partneriais prekybos tinklas laikosi aukščiausių verslo ir etikos standartų bei to paties tikisi iš jų. Bendrovė siekia ilgalaikių, tvarių santykių ir atitinkamai suteikia savo partneriams galimybę žengti į platesnes rinkas.
„Mūsų prekių tiekėjai auga drauge su mumis: suteikiame galimybę lietuviškai produkcijai atsidurti „Lidl“ parduotuvių lentynose ir kitose šalyse. Be to, pandemijos metu parodėme išskirtinį dėmesį mažiesiems Lietuvos gamintojams, papildydami savo lentynas jų produktais“, – sako prekybos tinklo atstovė.
Išskirtinis dėmesys kokybei
Vienas svarbiausių prekybos tinklo klientams duodamų pažadų – geriausias produktų kainos ir kokybės santykis, todėl bendrovė itin didelį dėmesį skiria aukštiems produktų standartams ir kokybei užtikrinti.
„Lidl“ kokybės užtikrinimo sistema prasideda nuo tiekėjų vertinimo. Privačių prekės ženklų gamintojus bendrovė renkasi ypač atidžiai: jie privalo turėti numatytus tarptautiniu mastu pripažintus sertifikatus, o papildomai atitiktis „Lidl“ reikalavimams tikrinama reguliarių auditų metu.
Ne ką mažiau dėmesio skiriama ir pačių produktų kokybei užtikrinti. Visi privačių prekės ženklų produktai yra reguliariai tikrinami akredituotose tyrimų laboratorijose, o privačių prekės ženklų šviežia mėsa, žuvis ir pieno produktai papildomai tikrinami kokybės tyrimų lyderių „Eurofins“ laboratorijose.
Augantys vartotojų poreikiai
Didėjant sąmoningumui, pirkėjai kelia ne tik vis aukštesnius reikalavimus produktų kokybei, bet ir nori vis daugiau žinoti apie jų gamybą, sudėtį, kilmę. Didžiąją dalį prekybos tinklo asortimento sudaro privačių prekės ženklų produktai, kurių ne tik kokybe, bet ir pakuotėmis bei ženklinimu rūpinasi „Lidl“.
Be visų teisinių produktų ženklinimo reikalavimų įgyvendinimo, ant pakuočių pateikiama ir papildoma informacija. Pavyzdžiui, norint padėti vartotojams greičiau rasti Lietuvos tiekėjų produkciją, prekės yra ženklinamos tai rodančiu logotipu arba norint atkreipti dėmesį į tvariau išgautas žaliavas (tokias kaip žuvis, kava, kakava), pakuotės ženklinamos tarptautiniais tvarumo sertifikatais (pavyzdžiui, „Fairtrade“ ar MSC). Siekiant atkreipti dėmesį į papildomą šviežių produktų kokybės kontrolę, jie ženklinami „Eurofins“ kokybės ženklu.
Kur rasti?
„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitą galite rasti https://www.lidl.lt/kampanijos/tvarumas.