Kleboniškio tilto konstrukcijos griūtis: incidentą lėmė kelios priežastys | kl.lt

KLEBONIŠKIO TILTO KONSTRUKCIJOS GRIŪTIS: INCIDENTĄ LĖMĖ KELIOS PRIEŽASTYS

Kleboniškio (Alfonso Meškinio) tilto per Nerį konstrukcijos griūties priežastis tyrusi Statybų inspekcijos komisija konstatavo, kad incidentą lėmė kelios priežastys, tarp jų – tilto ardymo technologijos pažeidimas ir nepakankamas armatūros kiekis atramų lūžio vietoje.

Komisija pirmadienį pranešė baigusi vasario 14 dieną įvykusios avarijos tyrimą. Vidurio Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento pirmojo statybų skyriaus patarėja Gintarė Slušnienė sako, kad esminis pažeidimas – darbų technologijos nesilaikymas.

„Esminis, turbūt, pažeidimas buvo avarijos darbų technologijos nesilaikymas. Darbai buvo vykdomi nesimetriškai, dėl ko ir galėjo kilti ši avarija“, – pirmadienį žurnalistams Kaune sakė G. Slušnienė.

Griuvusioje konstrukcijoje taip pat buvo dvigubai mažiau armatūros, nei tilto statybos projekte.  

Nugriuvo tvarkomo A. Meškinio tilto konstrukcija

Eitvydo Kinaičio nuotr.

Griuvusioje konstrukcijoje taip pat buvo dvigubai mažiau armatūros, nei tilto statybos projekte.  

„Tyrimo metu nustatyta, kad buvo dvigubai mažesnis armatūros kiekis konstrukcijose negu numatyta tarybiniais laikais rengtame projekte“, – sakė G. Slušnienė.

Gintarė Slušnienė. T. Biliūno / BNS nuotr.

Anot jos, ardymo darbai buvo vykdomi netolygiai, dėl to neišlaikyta pusiausvyra, sukėlusi griūtį.

Be to, nustatyti ir darbus atliekančių bendrovių darbų vadovų pažeidimai, iš kurių vienas – avarijos vietoje nebuvo tinkamos kvalifikacijos specialisto, nes paskirtasis tuo metu atostogavo.

Esminis, turbūt, pažeidimas buvo avarijos darbų technologijos nesilaikymas. Darbai buvo vykdomi nesimetriškai, dėl ko ir galėjo kilti ši avarija.

„Netinkamai buvo pildoma dokumentacija, avarijos įvykimo metu statybvietėje net nebuvo kvalifikuoto statybos vadovo, tas, kuris buvo paskirtas, tuo metu buvo išvykęs, atostogavo. Atestuoto, kvalifikuoto asmens avarijos vietoje tuo metu nebuvo “, – kalbėjo G. Slušnienė.

Ji teigia, kad nustačius pažeidimus už juos darbų vadovams gali būti taikoma administracinė atsakomybė – bauda iki 1 tūkst. eurų, o rangovui – šiek tiek mažesnė. Baigusi tyrimą inspekcija taip pat kreipsis į Statybos sektoriaus vystymo agentūrą dėl statybų dalyvių veiklos įvertinimo – šiuo atveju gali būti taikomas ir kvalifikacijos atestato stabdymas, rangovų ir kitų darbuose dalyvavusių įmonių veiklos apribojimas.

Tilto per Nerį konstrukcijos demontavimo darbus atlieka bendrovė „Kauno tiltai“.

Įgriuvusi konstrukcija demontuota per kelias savaites, dėl šių darbų buvo laikinai ribojamas eismas greta esančiais tiltais.

BNS primena, kad A. Meškinio tiltas per Nerį Kaune iš dviejų tiltų pertvarkomas į trijų dalių: pernai pavasarį atidarytas naujas – šiaurinis tiltas, vidurinis bus nugriautas ir jo vietoje statomas naujas, o pietinis bus iš esmės rekonstruojamas.

Rašyti komentarą
Komentarai (19)

Alis...

ant tiltų išvis druskos kategpriškai turi būti uždrausta pilti... tik skaldelė žiemą...

Alis...

man tai išvis atrodo apgailėtina... kai važiuoju per daugumą tiltų, tai būtinai su didžiausiu bildesiu... o kai važiuoja fūros, tai tiltas visas suvibruoja dėl laiptelių sandūros vietose... o žiemą druska pribaigia per mikroporas tuos tiltus išvis... kol neišmoksime normaliai pastatyti ir išlyginti kelio ir tilto lygius sandūrose, tol nieko gero ir nebus... tas pats su šulinių dangčiais miestuose...

nevogti jis negalėjo. Jis vogė, ir jam buvo gėda

Kaip čia neprisiminsi to ūkvedžio iš antrųjų Stargorodo socialinio aprūpinimo namų. „Visa jo esybė protestavo prieš vogimą, bet nevogti jis negalėjo. Jis vogė, ir jam buvo gėda. Vogė jis visuomet, todėl jo lygiai skusti veideliai nuolat raudonavo iš gėdos, iš drovumo ir sarmatos...“.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS