„Klaipėdos muzikos pavasaris“ didingu klasikos skambesiu džiugins vasarą | kl.lt

„KLAIPĖDOS MUZIKOS PAVASARIS“ DIDINGU KLASIKOS SKAMBESIU DŽIUGINS VASARĄ

  • 1

XLV festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ šiemet vyksta vasarą! Klaipėdos koncertų salės 15-os metų veiklos sukakčiai skirtas festivalis, simboliškai turėjęs prasidėti balandžio 1-ąją – įstaigos įkūrimo dieną, duris atveria liepos 18-tąją ir tęsis iki 26-sios. Kviečiame šešis vakarus praleisti su mumis – kartu patirtos teigiamos emocijos dauginasi! Tegul išsilieja ir užvaldo visus didingas klasikos skambesys!

Liepos 18 d., šeštadienis, 18.00 val.

Esamasis laikas

Esamasis laikas kiekvieną akimirką tampa praeitimi, tačiau žmogaus gyvenimo laikas, filosofiškai žvelgiant, iki pat pabaigos lieka esamuoju, gyvenančiu mumyse. Muzikos ir šokio koliažas – tai šiuolaikinės lietuvių muzikos ir šokio žemėlapis, atskleidžiantis penkių kompozitorių ir penkių choreografų laiko patirtis santykyje su dabartimi.

Praėję kultūros metai buvo itin sėkmingi Lietuvos menininkėms moterims, kurios savo srityse pripažintos geriausiomis pasaulyje. Būtent jų sėkmė padiktavo idėją suburti šiuolaikinės muzikos ir šokio kūrėjas viename projekte, kuris publikai plačiau pristatytų jų darbus. Projekto koloritą papildo ir dviejų vyrų – kompozitoriaus ir choreografo – kūriniai, skirti moterims, tirpdantys lyčių stereotipus.

Koliažą sudaro aktualiausi šiuolaikinės muzikos ir šokio kūrėjų darbai. Tai skirtinga kūrybos stilistika pasižyminčių kompozitorių Ramintos Šerkšnytės, Žibuoklės Martinaitytės, Justinos Repečkaitės, Loretos Narvilaitės ir ką tik amžinybėn iškeliavusio Vidmanto Bartulio muzikos kūriniai. Jiems šokio miniatiūras sukūrė įvairių kartų ir mokyklų choreografai Lora Juodkaitė, Oksana Griaznova, Aira Naginevičiūtė, Aušra Krasauskaitė, Agnija Šeiko ir Lukas Karvelis.

Muzikos kūrinius atlieka Klaipėdos kamerinis orkestras, kuriam vadovauja ir solo violončele griežia Mindaugas Bačkus. Choreografų menines vizijas įgyvendina Šeiko šokio teatro šokėjai.

Šis projektas yra Klaipėdos koncertų salės ir Šeiko šokio teatro koprodukcija.

Liepos 21 d., antradienis, 18.30 val.

Ten toli, iki vidurnakčio

Šv. Kristoforo kameriniam orkestrui patrauklumą Klaipėdoje pelnė ilgus metus jam vadovavęs maestro Donatas Katkus. 2017 metais meno vadovo ir vyr. dirigento pareigas perėmęs Modestas Barkauskas toliau siekia išlaikyti aukštą profesionalumo kartelę, universalaus kolektyvo reputaciją ir dėmesį lietuvių autorių kūrybai.

Daug malonių netikėtumų klausytojų ausims suteiksianti Šv. Kristoforo kamerinio orkestro programa „Ten toli, iki vidurnakčio“ pavadinta pagal iškilaus mūsų autoriaus Broniaus Kutavičiaus kūrinį. Retai atlikėjų sudėčiai – 5 saksofonams ir styginiams – parašytas opusas atskleidžia autoriaus susidomėjimą Indijos muzikine kultūra. Pasak autoriaus, „indai turi net 24 dermes – kiekvienai paros valandai. Aš „Ten toli, iki vidurnakčio“ ir panaudojau dermes iki saulės laidos“.

Organizatorių nuotr.

Šį ypatinga garsine magija pasižymintį kūrinį kartu su orkestru atliks Arvydo Kazlausko vadovaujamas saksofonų kvintetas „Atomos“ iš Rygos. Entuziastingas klasikinio saksofono atlikėjas ir pedagogas Arvydas taip pat gros solo partiją virtuoziškame belgų autoriaus Pieto Swertso kūrinyje „Kotekan“.

Išgirsime ir Ramūno Motiekaičio kūrinį „Kinas“, apie kurį autorius sako taip: „Per daug gražu, kad būtų tikra. Taigi, kinas. Ar gali būti kas nors tikresnio negu kinas?“

Programą „Ten toli, iki vidurnakčio“ diriguos talentingas jaunosios kartos dirigentas Karolis Variakojis. Viename interviu paklaustas, kas yra koncertas, dirigentas atsakė: „Tai lūkesčių išsipildymas, kuo labiau priartėjant prie muzikinės kūrinio tiesos. Visų repeticijų, kartojimų vaisius. Jeigu pavyksta, apima didžiausias džiaugsmas.“

Liepos 22 d., trečiadienis, 18.30 val.

Trimito miestas

Ar jums patinka muzikinės pasakos?

Šiame valstybinio pučiamųjų instrumentų orkestro „Trimitas“ koncerte jaunųjų ir vyresniųjų klausytojų lauks įspūdžių kupina kelionė po „Trimito miestą“. Jūs susipažinsite su pučiamųjų orkestro instrumentais, jų žmogiškaisiais „charakteriais“, sužinosite, už ką būna atsakingas dirigentas, kiti orkestro nariai. Vyresnieji klausytojai pastebės švelniai ironišką paralelę su valstybei ir visuomenei būdingomis aktualijomis. „Trimito mieste“ kiekviena orkestro instrumentų grupė metaforiškai atspindės mūsų visuomenę. Dirigentas taps eismo reguliuotoju, klarnetai bus eiliniais miestelėnais, saksofonų grupė atstovaus miesto mušeikoms, o tūbos gins turtuolių interesus. Svarbiausias kelionėje keliamas klausimas: ar gali labai skirtingi žmonės darniai sugyventi vardan bendro tikslo – muzikos ir harmonijos?

Organizatorių nuotr.

Gal norėsite paspausti ranką diriguojančiam ir visada rimtam eismo reguliuotojui Ugniui Vaiginiui, išgirsti bankininkų iš tūbų klubo paslaptis arba prisijungti prie miesto mušeikų saksofonų? O gal išdrįsite kartu su muzikantais sukelti streiką ir šaukti: „Mes norim gyventi taip, kaip norim! Mes norime groti taip, kaip norim! Mes norim, kaip norim!“ O gal tiesiog klausysitės muzikos ir stebėsite vaizdus, gėrėdamiesi šios programos režisierės ir scenarijaus autorės Birutės Mar kūrybine išmone bei vaidyba?

Smagiai praleistas laikas – garantuotas!

Liepos 23 d., ketvirtadienis, 18.30 val.

Simfoninės muzikos puota

Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro (LVSO) programoje pasirodysiantis pianistas Lukas Geniušas vertinamas kaip vienas įdomiausių ir savičiausių savo kartos menininkų pasaulyje. Sidabro medalis Tarptautiniame P. Čaikovskio konkurse jam atvėrė prestižinių koncertų salių duris. Atlikėjo koncertų maršrutai veda nuo Paryžiaus iki Tokijo, nuo Montevidėjaus iki Toronto. Ateinančią vasarą 30-ies sulauksiantis L. Geniušas per sezoną sugroja daugiau nei 70 koncertų. „Spindesys ir branda, nugalėtojo talentas ir gili interpretacija“, – taip pianisto grojimą apibendrino Didžiosios Britanijos dienraštis The Guardian. Menininkas žavi klausytojus ne tik įspūdingu virtuoziškumu, bet ir intelektine ištarme, temperamento, emocijų ir logikos derme.

Kartu su LVSO L. Geniušas interpretuos Sergejaus Rachmaninovo Trečiąjį koncertą fortepijonui ir orkestrui. Tai ne tik vienas didžiausių ir sudėtingiausių kompozitoriaus kūrinių, bet ir jo paties mėgstamiausias iš visų keturių koncertų fortepijonui.

Organizatorių nuotr.

Antrojoje koncerto dalyje LVSO atliks Dmitrijaus Šostakovičiaus Ketvirtąją simfoniją. Ši simfonija tapo savotišku kompozitoriaus pasipriešinimo sovietinei valdžiai įrankiu. Savo gyvenimo pabaigoje D. Šostakovičius sakė: „Valdžia darė viską, kad priverstų mane atgailauti ir išpirkti savo nuodėmę. Bet aš atsisakiau. Tada buvau jaunas ir fiziškai stiprus. Užuot atgailavęs, sukūriau savo Ketvirtąją simfoniją.“

Programą „Simfoninės muzikos puota“ diriguos orkestro įkūrėjas, meno vadovas ir vyr. dirigentas, Nacionalinės premijos laureatas Gintaras Rinkevičius.

Liepos 25 d., šeštadienis, 18.00 val.

Bach–Beethoven–Bartulis

Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje randame daugiausiai žymių kompozitorių, kurių pavardės prasideda raide B. Su trijų didžiųjų kūrėjų muzika susitiksime Klaipėdos kamerinio orkestro programoje „Bach–Beethoven–Bartulis“. Baroko epochos vokiečių genijus, klasicistinės Vienos mokyklos grandas ir teatrališkasis lietuvių neoromantikas – trys skirtingos istorinės epochos, trys itin savito braižo kūrybinės asmenybės. Johanno Sebastiano Bacho kūriniai darė didelę įtaką jaunajam Ludwigui van Beethovenui savo muzikine logika ir emocijų gelme. Vidmantas Bartulis domėjosi jais abiem, todėl šį kūrėjų trio galima apjungti ir per jo interesų prizmę. Stilių, žanrų, manierų ir nuotaikų įvairove pasižymėjęs lietuvių autorius kūryboje yra prisipažinęs „Mein lieber freund Beethoven“ ir „I like J. S. Bach“.

Organizatorių nuotr.

Trijų didžiųjų kūrėjų tris stambius koncertinio žanro opusus kartu su Klaipėdos kamerinio orkestru, šioje programoje susijungsiančiu su Šiaulių kameriniu orkestru, atliks trys solistai: klaipėdiečių kolektyvo meno vadovas Mindaugas Bačkus (violončelė), šiauliečių orkestro lyderis Vilhelmas Čepinskis (smuikas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas). Intriguoja tai, kad L. van Beethoveno Trigubas koncertas smuikui, violončelei ir fortepijonui bus atliekamas ne su simfoniniu orkestru, bet jo versija su styginių orkestru ir timpanais, kurią sukūrė V. Čepinskis.

Programa „Bach–Beethoven–Bartulis“ pasižymės intelekto ir emocijų darna, suteiksianti klausytojams progą patirti gilių ir vertingų įspūdžių.

Liepos 26 d., sekmadienis, 18.00 val.

Romantiškos muzikos galia

Festivalį užbaigs daininga Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro programa „Romantiškos muzikos galia“. Su Modesto Pitrėno vadovaujamu ir šįkart Modesto Barkausko diriguojamu kolektyvu koncertuos nuostabūs solistai Aistė Pilibavičiūtė (sopranas) ir Liudas Mikalauskas (bosas). Tai bus A. Pilibavičiūtės debiutinis pasirodymas Klaipėdos koncertų salės publikai, kuri puikiai pažįsta L. Mikalauską. Vienas žymiausių lietuvių jaunosios kartos bosų savo išskirtiniu balso tembru ir artistiškumu nuolat pelno dideles klausytojų simpatijas tiek svarbiausiose šalies ir užsienio scenose, tiek nedideliuose miesteliuose.

Abu solistai dažnai susitinka Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje, kurioje jiems ne kartą teko vaidinti vyrą ir žmoną arba tėvą ir dukrą. Aistė pernai buvo įvertinta LNOBT metų solistės apdovanojimu, o Liudas šį garbingą įvertinimą pelnė šiemet. Jis jau yra tapes net 12 tarptautinių dainininkų konkursų Grand Prix ir I vietos laureatu.

Organizatorių nuotr.

Dirigentas M. Barkauskas G. Fitelbergo dirigentų konkurse Lenkijoje laimėjo Bronzinę batutą ir piniginę premiją. Modestas ne tik rengia programas su savo vadovaujamu Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, bet ir diriguoja spektakliams LNOBT, koncertuoja su LNSO.

Koncerto pradžioje pasinersime į romantišką Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninės poemos „Miške“ pasaulį, svajosime aplankyti Vilnių su pagrindine Balio Dvariono operos „Dalia“ veikėja ir garbinsime meilę kartu su Giedriaus Kuprevičiaus operos „Karaliene Bona“ personažais.

Antrojoje koncerto dalyje publikai atsivers romantiški Wolfgango Amadeuso Mozarto, Charles‘o Gounod, Gaetano Donizetti ir George‘o Gershwino operų puslapiai.

Tegu „Romantiškos muzikos galia“ pripildo jūsų širdys kerinčio grožio garsais.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Ligonis

o kaukes ar jau nebebus reikalingos

SUSIJUSIOS NAUJIENOS