Daugiausia skundų – dėl maisto kavinėse | kl.lt

DAUGIAUSIA SKUNDŲ – DĖL MAISTO KAVINĖSE

Klaipėdiečių labiausiai netenkina viešojo maitinimo kokybė. Būtent patiekalais kavinėse daugiausia skųstasi praėjusiais metais. Uostamiesčio gyventojams ne visada įtinka ir mėsa bei jos gaminiai, pyragai, duona ir kiti miltiniai patiekalai.


 

Klaipėdiečių labiausiai netenkina viešojo maitinimo kokybė. Būtent patiekalais kavinėse daugiausia skųstasi praėjusiais metais. Uostamiesčio gyventojams ne visada įtinka ir mėsa bei jos gaminiai, pyragai, duona ir kiti miltiniai patiekalai.

Skundų skaičius išaugo

Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, kuri kontrolę vykdo Klaipėdos mieste ir rajone bei Neringoje, praėjusiais metais gavo 398 vartotojų skundus.

Iš jų 304 – dėl nekokybiškų maisto produktų ar su jais susijusių paslaugų teikimo. Likę – dėl gyvūnų. Maždaug trečdalio vartotojų skundai maistu pasitvirtino. Tokių buvo 88.

Pasak Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko Antano Baužos, pastaraisiais metais skundų skaičius išaugo. Užpernai jų buvo gauta 283. Iš jų pasitvirtino 33 proc. – 92 skundai.

Dėl maisto produktų ar su jais susijusių teikiamų paslaugų 2012-aisiais tarnyba sulaukė 241 vartotojo skundo. Iš jų pagrįsti buvo 78 – tai yra 32 proc.

Anonimiškai vartotojai praėjusiais metais skundėsi 17 kartų. Tai sudaro 6 proc. nuo bendro skundų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino 7, arba 42 proc.

Viršininkas pasakojo, kad anoniminių skundų skaičius išliko toks pat. Užpernai jų taip pat buvo 17. Tačiau jie praėjusiais metais pasitvirtino rečiau. Užpernai iš 17 anoniminių skundų pasitvirtino 10, arba 59 proc.

Pasitvirtino penktadalis pranešimų

Pasak A.Baužos, kelerių metų tendencija rodo, kad dažniausiai vartotojai nepatenkinti prekybos subjektais. Praėjusiais metais dėl jų buvo gauti 196 skundai. Tai sudarė 64 proc. visų pranešimų.

Tačiau dėl prekybos subjektų pasitvirtino tik trečdalis skundų – 62.

Tarnyba dėl viešojo maitinimo įstaigose teikiamų paslaugų ištyrė 96 skundus. Tai sudarė 32 proc.nuo bendro jų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino penktadalis – 19.

Dėl gamybos įmonių sulaukta 10 skundų. Pastarieji sudarė 5 proc. nuo bendro pranešimų skaičiaus. Iš šių gautų skundų pasitvirtino pusė – 5. Palyginti su užpraėjusiais metais, šių skundų skaičius išaugo. 2013-aisiais buvo gauti 4 skundai dėl gamybos įmonių. Iš jų pasitvirtino vienas.

Vartotojai skundėsi ir vandens kokybe. Buvo sulaukta dviejų pranešimų, kurie ir pasitvirtino. Užpernai buvo gautas vienas toks skundas ir šis nepasitvirtino.

Netenkina maisto kokybė

Vertinant situaciją, A.Baužos teigimu, kasmet vartotojai dažniausiai būna nepatenkinti maisto produktų kokybe. Įtarimų jiems kelia kvapas, skonis. Tokios priežastys buvo įvardytos ir pasitvirtino 40 proc. atvejų.

Pasitvirtinusių pranešimų dėl higienos pažeidimų buvo 27 proc., dėl produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais – 14 proc., netinkamo ženklinimo ir atsekamumo – 14 proc., laikymo sąlygų – 3 proc., kitų priežasčių – 5 proc.

Dėl nesaugių maisto produktų – tai yra maisto papildų pasitvirtinusių skundų buvo du. Įmonėms buvo taikomos sankcijos.

Tarnyba sulaukė 38 pranešimų apie higienos reikalavimų nesilaikymą. Jie sudarė 13 proc. nuo bendro skundų skaičiaus. Pagrįsti buvo 16 skundų – 18 proc. nuo pasitvirtinusių pranešimų skaičiaus.

Užpernai tokių nusiskundimų buvo sulaukta mažiau – 24. Iš jų pasitvirtino 13–14 proc. nuo bendro pagrįstų skundų skaičiaus.

Kreipėsi ir dėl žuvų

Analizuojant vartotojų skundus pagal produktus, daugiausia pranešimų sulaukta dėl viešojo maitinimo patiekalų. Tokių skundų būta net 81. Tai sudarė 27 proc. nuo bendro pranešimų skaičiaus.

Iš jų pasitvirtino maža dalis – 11. Tai sudaro 13 proc. nuo pagrįstų skundų skaičiaus. Užpernai tokių skundų sulaukta 73. Iš jų pasitvirtino 15–27 proc. nuo bendro pagrįstų pranešimų skaičiaus.

Antroje vietoje liko mėsa ir jos gaminiai. Tarnyba užfiksavo 30 nepatenkintų vartotojų pranešimų. Tai sudarė 10 proc. bendro skundų skaičiaus. Pasitvirtino 11 pranešimų – 13 proc. Užpernai dėl mėsos ir jos gaminių tarnyba gavo 31 skundą. Iš jų pasitvirtino 8–9 proc. nuo bendro pagrįstų skundų skaičiaus.

Vartotojai buvo nepatenkinti ir vaisiais bei daržovėmis. Dėl jų skųstasi 22 kartus. Tokie pranešimai sudarė 7 proc. nuo bendro jų skaičiaus. Pasitvirtino 9 skundai. Pastarieji sudarė 10 proc. nuo pagrįstų pranešimų skaičiaus. Užpernai gautas panašus skundų skaičius – 21. Iš jų pasitvirtino 9.

Dėl miltinės konditerijos, duonos ir pyrago gaminių gauti 23 skundai. Jie sudarė 8 proc. nuo bendro pranešimų skaičiaus. Pasitvirtino 8 skundai. Užpernai gauta 16 tokių skundų. Pagrįsti buvo 7.

Tarnyba praėjusiais metais tyrė 20 skundų dėl papildų. Iš jų pasitvirtino 6.

18 vartotojų buvo nepatenkinti žuvimis ir jų produktais. Šie pranešimai sudarė 6 proc. nuo bendro jų skaičiaus. Pasitvirtino 6 skundai. Užpernai tokių skundų gauta 30. Pasitvirtino 7.

Grąžino vartotojams pinigus

Ištyrus vartotojų skundus, už nustatytus pažeidimus tarnyba taikė 60 poveikio priemonių – tris baudas pagal nutarimą, įspėjimą, 49 baudos skirtos pagal administracinį nurodymą.

Vienu atveju buvo priimtas sprendimas dėl ūkio subjektų veiklos sustabdymo, 6 atvejais – jos uždraudimo.

Tiriant skundus, 51 atveju taikytos ribojimo priemonės dėl maisto produktų uždraudimo ar jų sustabdymo. 4 atvejais taikytos rinkos ribojimo priemonės.

Praėjusiais metais vartotojų teisės buvo apgintos – jiems grąžinti pinigai ar nekokybiška prekė pakeista į nebrokuotą 29 kartus.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS