Ne visi dviratininkai laikosi taisyklių: sukėlė spūstį, nes judėjo kelkraščiu | kl.lt

NE VISI DVIRATININKAI LAIKOSI TAISYKLIŲ: SUKĖLĖ SPŪSTĮ, NES JUDĖJO KELKRAŠČIU

Nutirpus sniegui, ženkliai padaugėjo dviratininkų, tačiau ne visi jie laikosi saugaus eismo taisyklių. Kai kur dviratininkai, užuot važiavę dviračių taku, mina kelkraščiu.

Trukdė eismui, sukėlė spūstį

Savaitgalį prie jūros važiavęs dviratininkas sukėlė automobilių spūstį, nes judėjo kelkraščiu.

Nors vos kelių metrų atstumu nuo jo buvo dviračių takas, tačiau dviratininkas vis tiek pasirinko važiuojamąją kelio dalį.

„Jis trukdė eismui, kadangi toje vietoje mašinos jo lenkti negalėjo, automobiliai turėjo važiuoti lėčiau, dėl ko susidarė spūstis“, – aiškino klaipėdietis.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos pareigūnų duomenimis, praėjusiais metais mieste užfiksuota beveik 30 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviratininkai.

Pasak pareigūnų, dviratininkai visada privalo laikytis jiems galiojančių Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų.

Taisyklėse nurodoma, kad važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu.

Andromeda Grauslienė / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Gali būti išimčių

Pasak Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėjos Andromedos Grauslienės, vis dėlto yra išimtinių atvejų, kai ir esant dviračių takui, galima važiuoti šaligatviu arba kelkraščiu.

„Tokiais atvejais, kai dviračių takai yra duobėti, ar jais negalima važiuoti dėl kitų priežasčių, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus KET 106 punkte nurodytus atvejus. Taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę“, – aiškino poskyrio vedėja.

Pavyzdžiui, Herkaus Manto gatvėje dviratininkai turi važiuoti važiuojamąja gatvės dalimi, pirmąja eismo juosta.

A. Grauslienė priminė, kad pagal KET, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Reikia paisyti ženklų

Dviratininkai visada privalo stebėti ir vadovautis kelio ženklais.

„Pavyzdžiui, Herkaus Manto gatvėje pagal esančią eismo tvarką dviratininkai turi važiuoti važiuojamąja gatvės dalimi, pirmąja eismo juosta, nes šaligatvis yra paženklintas kelio ženklu „Pėsčiųjų takas“, – aiškino A. Grauslienė.

Dviratininkams, kaip ir kitiems eismo dalyviams, administracinė atsakomybė gali būti taikoma, užfiksavus pažeidimą ir įvertinus kiekvieno konkretaus įvykio aplinkybes.

GALERIJA

  • Ne visi dviratininkai laikosi taisyklių: sukėlė spūstį, nes judėjo kelkraščiu
Vytauto Liaudanskio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

BLINDA

PER TOKIUS ASILUSIR VAIRUOTOJU POZIURIS I DVIRATININKUS NEKOKS.

Kaunas

o kaip vaziuoti dviraciu jei dviraciu takas nenuvalytas nuo sniego ???

.

Vadinasi, jei gatvė duobėta, automobiliai gali važiuoti šaligatviais, ane, grausliasiliene?

SUSIJUSIOS NAUJIENOS