Uoste – reikšmingi valymai ir gilinimai | kl.lt

UOSTE – REIKŠMINGI VALYMAI IR GILINIMAI

Šiemet Klaipėdos uoste buvo atliktas rekordinis valymas, o iš sutaupytų ES lėšų baigiantis metams buvo leista šiaurinėje dalyje maždaug pusmetriu pagilinti uostą sudarant sąlygas priimti didesnius laivus.

Šiemet Klaipėdos uoste buvo atliktas rekordinis valymas, o iš sutaupytų ES lėšų baigiantis metams buvo leista šiaurinėje dalyje maždaug pusmetriu pagilinti uostą sudarant sąlygas priimti didesnius laivus.

Didžiausias metinis valymas

Šiemet uosto valymo metu išsiurbta apie 800 tūkst kubinių metrų grunto. Tai yra didžiausias visų laikų metinis uosto valymo kiekis.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Plėtros ir akvatrorijos priežiūros departamento direktorius Vidmantas Paukštė nesiėmė vertinti, ar tokie dideli sąnašų kiekiai susidarė dėl to, kad po 2013 metų uosto gilinimo praplatėjo ir pagilėjo laivybos kanalas. Jo nuomone, prieš dvejus metus įvykusio gilinimo pasekmes dar turės įvertinti mokslininkai.

Anot V.Paukštės, įtakos turėjo ir tai, kad po 2013 metų gilinimo pietinės uosto dalies akvatorija dar nebuvo nė karto valyta.

Taip pat šiemet uoste pirmą kartą valymo darbus atliko rangovai su galinga technika - belgų kompanija „Jan DE Nul N.V“.

Pradėjus nuoseklius valymus nuo pietinės uosto dalies, jos siurbliai gruntą sėmė ir iš pergilinimo dalies. Susidarė daugiau sąnašų. Iš pergilinimo dalies paimtas gruntas užtikrina didesnius gylius. Taip pat sąnašos kaupsis pergilintoje dalyje ir mažiau reikės valyti kitais metais.

Šiemet papildomai valymai vyko ir prie krantinių. Juos vykdė bendrovė „Topada“.

Gilinimas su atsarga

Iš viso uosto valymams šiemet panaudota beveik 4 mln. eurų. Dar apie 5 mln. eurų kainuos gilinimai.

„Didesnė suma valymams neigiamai atsispindi balanse, tačiau bendrai imant gerai, kad uostas žymiai geriau išvalytas. Tai ką padarėme valydami uostą duos pliusą – galėsime priimti didesnius laivus“, - pastebėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. Jis akcentavo, kad ne tik po gilinimo uosto laivybos kanale turi būti pakankama atsarga, bet ji turėtų būti ir prie krantinių.

Anot A.Vaitkaus, su Uosto direkcijos infrastruktūros vystymo padalinių vadovais esame sutarę, kad perspektyvoje ir prie statomų krantinių būtų numatoma gilinimo atsargą.

Realiai šiemet valymo darbai jau yra baigti. Dabar vyksta dugno tralavimai ir realiai atliktų darbų priėmimai.

Tuo pat metu rengiamasi būsimiesiems uosto valymas. Viešai paskelbtas techninis projektas per artimiausius dvejus metus iš uosto išvalyti 1 mln. kubinių metrų grunto visoje uosto dalyje nuo minus 17 piketo jūroje iki 110 piketo prie Jūrų perkėlos ir Malkų įlankoje.

„Turime būti nuolat pasirengę įvairiems netikėtiems uosto užnešimams“, - tikino V.Paukštė, išgirdęs klausimą, kad po tokio intensyvaus šiemetinio uosto valymo jo jau nereikės valyti gal mažiausiai metus?

Naujas uosto valymo konkursas bus numatytas dvejiems metams su galimybe pratęsti dar vienerius metus. Gal jau po šio termino pati Uosto direkcija bus pasistačiusi žemsiurbę? 

Gilinimas iš sutaupytų lėšų

Šiemet dar vyks gilinimai už uosto vartų nuo minus 5,5 iki minus 17 piketo. Šiomis dienomis paaiškės, kas juos atliks, netrukus bus pasirašyta sutartis. Iki šių metų pabaigos numatyta iškasti apie 50 tūkst. kubinių metrų grunto.

Šiomis dienomis papildomas pusmetrio gilinimas uoste vyko šiaurinėje uosto dalyje nuo minus penkto iki 24 piketų. Vienu metu laivybos kanale dirbo 3 kaušiniai ekskavatoriai.

Pinigai šiam gilinimui buvo gauti iš ES. Iš Susisiekimo ministerijos sistemoje sutaupytų ES 2007-2014 metų lėšų jas perskirsčius dalis buvo skirta uosto gilinimui.

Realiai tų lėšų buvo tikimasi tik iš 2014-2020 metų programų. Gerai, kad Uosto direkcija jau anksčiau laiko buvo pasirengusi gilinimo projektus.

„Papildomiems gilinimams buvo numatyta apie 5 mln. eurų. Realiai panaudosime mažiau, nes apie 13 proc. grunto 4 kartus pigesne kaina buvo išsiurbta vykdant valymus“, - pastebėjo V.Paukštė. Jo vertinimu, nelauktai atsiradus sutaupytoms ES lėšoms, iš uosto bus išgabenta apie 260 tūkst. kubinių metrų grunto.

Papildomą gilinimą numatyta baigti šiemet lapkritį. Jis suteiks žymiai geresnes galimybes šiaurinėje dalyje priimti didesnės gramzdos laivus.

Papildomais gilinimo darbais ypač džiaugėsi Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, kuri jau seniai buvo pateikusi papildomo gilinimo prašymus. Papildomi gilinimai atlikti ir prie „Krovinių terminalo“, „Klaipėdos naftos“ krantinių.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

PETRAS PIKŠRYS

Šiuolaikinėje jūrų laivyboje žymiai padidėjo laivų tonažas, nes pervežti krovinius didesniais laivais yra ekonomiškai naudingiau. Gilinami viso Pasaulio jūrų uostai, rekonstruoti Panamos ir Suaco kanalai ir visa tai datroma tik vienu tikslu- suaryti galimybes pigiau pervežti krovinius jūromis. Ši tendencija neaplenkia ir Klaipėdos uosto.

ane

pusmetriu pagilins?! dabar gales eskimai su savo kanojom iplaukt!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS