Situacija negerėja: patenkinamo matematikos žinių lygio nepasiekia 25 proc. dešimtokų | kl.lt

SITUACIJA NEGERĖJA: PATENKINAMO MATEMATIKOS ŽINIŲ LYGIO NEPASIEKIA 25 PROC. DEŠIMTOKŲ

  • 6

Patenkinamo matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) lygio vis dar nepasiekia ketvirtadalis dešimtokų, skelbiama Valstybės kontrolės ataskaitoje.

Kaip ketvirtadienį nurodė Valstybės kontrolė, stebima negerėjanti situacija, nes šių metų liepos mėnesio duomenys rodo, kad patenkinamo lygio nepasiekė 25,2 proc. mokinių.

Anot ataskaitos, siekiama, kad iki 2023 metų pabaigos patenkinamo lygio nepasiekiančiųjų dalis sumažėtų iki 10 procentų, todėl kyla rizika, jog numatytas rodiklis iki šių metų pabaigos nebus pasiektas.

Nacionalinė švietimo agentūra birželio viduryje skelbė, kad patenkinamo pasiekimų lygio nepasiekusių mokinių skaičius šiemet sumažėjo per 14 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Kaip nurodoma ataskaitoje, taip pat stebima nekintanti situacija siekiant mažinti mokinių pasiekimų skirtumus.

„Mokymui skirtų kompiuterių, tenkančių 100 mokinių, skaičius vis dar išliko 25,4 proc. ir šis skaičius beveik nekinta nuo 2021 metų“, – rašė Valstybės kontrolė.

Siektina reikšmė iki 2023 metų pabaigos – 50 proc., todėl yra rizika, kad šis rodiklis pasiektas nebus.

Vis tik ataskaitoje pastebima, kad pasiekti reikšmingi pokyčiai vaikų iš socialinės rizikos aplinkos privalomo ikimokyklinio ugdymo srityje.

Išliekant neapibrėžtiems pedagogų kompetencijų ir kvalifikacijos reikalavimams ir nesant jų atlyginimo susiejimo su veiklos rezultatais bei turimomis kompetencijomis, gali kilti iššūkių, siekiant užtikrinti tolygiai kokybišką vaikų ugdymą.

Vaikų, kurie auga socialinę riziką patiriančiose šeimose, yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programas, skaičius pernai metų pabaigos duomenimis padidėjo iki 626.

Anot ataskaitos, iki 2025 metų pabaigos numatyta siektina reikšmė yra 500.

Valstybės kontrolė nurodė, kad svarbu laiku parengti ir pritraukti reikiamos kvalifikacijos pedagogus.

„Išliekant neapibrėžtiems pedagogų kompetencijų ir kvalifikacijos reikalavimams ir nesant jų atlyginimo susiejimo su veiklos rezultatais bei turimomis kompetencijomis, gali kilti iššūkių, siekiant užtikrinti tolygiai kokybišką vaikų ugdymą“, – rašoma ataskaitoje.

Šios rekomendacijos įgyvendinimas vėluoja 62 mėnesius.

Ataskaitoje taip pat nurodoma, kad blogėja situacija dėl asmenų su negalia teikiamų paslaugų kokybės gerinimo, įdarbinimo proceso tobulinimo.

Per metus įdarbintų asmenų su negalia dalis, lyginant su tais metais registruotu asmenų su negalia skaičiumi, pernai sudarė 23,4 procentus. Užpernai šio rodiklio reikšmė buvo 26,8 proc., o iki 2023 metų pabaigos siektina reikšmė yra 30 procentų.

Valstybės kontrolė nurodė, kad nepakankamai gerėja situacija siekiant mažinti ekstremalioms situacijoms nepasirengusių ar iš dalies pasirengusių institucijų skaičių.

Anot ataskaitos, tokių institucijų, kurių pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas kaip nepasirengusių ar iš dalies pasirengusių, 2023 metų birželio mėnesio duomenimis buvo 18, kai nustatyta siekiamybė, jog iki 2024-ųjų pabaigos jų visai neliktų.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Įdomūs papildomi darbai

Kaip besiruošiantis streikuoti mokytojai dirba, išaiškina, kaip išmokina, tokius ir turime rezultatus. Jei esi neatsakingas, jei galvos neskauda dėl blogai atlikto darbo, tai manau ir jokie algų pakėlimai nepadės

Anonimas

tokiems mokytojams neduociau ne kapeikos

Anonimas

ko noreti ?! NUOTOLINIS ! glusai paejo ! TFU
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS