Mobilumo ateitis: ar nuosavas automobilis taps retenybe? | kl.lt

MOBILUMO ATEITIS: AR NUOSAVAS AUTOMOBILIS TAPS RETENYBE?

  • 20

Šiuo metu pasaulio keliais važinėja maždaug 1,3 mlrd. transporto priemonių ir šis skaičius pamažu auga. Automobiliai gyvenimui suteikia daugiau komforto, tačiau kelia ir globalių problemų. Dalis visuomenės  jau keičia savo įpročius ir netgi gyvenimo būdą, prie to prisideda ir verslas.

Tarša – tik dalis problemos

2022-aisiais konsultacijų bendrovės „McKinsey“ tyrimų centro atlikta apklausa parodė, kad trečdalis respondentų per ateinantį dešimtmetį žada vis daugiau naudotis elektriniais paspirtukais ar elektriniais dviračiais, 46 proc. apklaustųjų yra pasiryžę savo automobilį iškeisti į kitus keliavimo būdus.

Apklausos duomenys nuteikia optimistiškai, kadangi, pavyzdžiui, 2020 m. transporto sektorius buvo atsakingas maždaug už 20 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų, o daugiau nei 40 proc. iš transportui priskiriamos dalies išmetalų tenka asmeniniams automobiliams. Vis dėlto jie atsakingi ne tik už didelę dalį taršos – skaičiuojama, kad JAV 1 tūkst. gyventojų tenka 868 automobiliai, o vienam iš jų priskaičiuojamos net aštuonios stovėjimo vietos.

Remiantis šia statistika, JAV yra daugiau nei 1 mlrd. automobilių parkavimo vietų.

Europoje 1 tūkst. gyventojų tenka apie 570 lengvųjų automobilių.

Tad privačių automobilių vairuotojai atsakingi ne tik už spūstis ar taršą: jie skatina įrengti vis naujų stovėjimo vietų ir išnaudoti jau ir taip ribotą miestų plotą, kuris galėtų būti skirtas parkams ar kitoms gyventojų poilsio erdvėms.

Verslas reaguoja į pokyčius

Aiškėjant privačių automobilių keliamiems iššūkiams, atsiranda įvairių būdų juos įveikti. Tai gali būti įvairios mobilumo paslaugos, tačiau jas jungia vienas bendras vardiklis: automobilis valdomas tuomet, kai jo reikia, ir toks, kokio reikia.

Lankstumo transporto srityje klausimus reikia spręsti ir verslo bendrovėms. Anksčiau, atėjus naujam darbuotojui, įmonei tekdavo pirkti naują automobilį arba iš garažo traukti seną, likusį iš seniau. Tai mažų mažiausiai neefektyvu, ką jau kalbėti apie tvarumą.

Jei transporto priemonė reikalinga kelis mėnesius per metus, nebūtina įšaldyti krūvos pinigų ją įsigyjant.

Tokios situacijos sprendimą pateikia automobilio abonemento paslaugas teikiančios įmonės, kurios siūlo verslams naudotis tokiais automobiliais, kurie labiausiai atitinka poreikį, ir juos turėti tiek, kiek reikia.

Pavyzdžiui, Lietuvoje veikiančios „WeFleet“ įmonės trumpiausias automobilio naudojimosi terminas gali siekti mėnesį, o įvairus parkas išplečia bendrovių lankstumo ribas ir suteikia galimybę naudotis tokia transporto priemone, kokia reikalinga konkrečioms užduotims vykdyti.

„Atsiradus mobilumo paslaugas teikiančių įmonių, keliauti bet kuriame pasaulio krašte, kur jos veikia, tapo neįtikimai paprasta. Lygiai taip pat ir verslams: turėti automobilį nebėra lygu įšaldyti didelius kaštus. Viskas tampa paprasta ir lankstu. Tai, tikiu, ypač svarbu jauniems arba kaip tik didelius automobilių parkus valdantiems verslams“, – pasakojo automobilių apžvalgininkas ir rinkos žinovas Justas Lengvinas.

Iškalbinga statistika

J. Lengvinas atkreipė dėmesį, kad keičiasi ne tik transporto priemonių naudojimas – vis sparčiau progresuojant automobilių technologijoms, vairuotojai nenori atsilikti nuo naujovių. Tai sprendžia tiek tvarumo, tiek patogumo ir saugumo klausimus.

Antai automobilių abonemento paslaugas teikiančios bendrovės, kaip ir „WeFleet“, suteikia galimybę įmonėms visada važinėti naujausiais automobiliais, o prireikus kitokio – lengvai pasikeisti.

„Daugybę verslų veikia sezoniškumas, kai dalį metų reikalingas didelis ir erdvus automobilis, o ne sezono metu visiškai užtenka mažo miesto visureigio. Turėti du automobilius ar važinėti dideliu visureigiu ištisus metus yra ne taip racionalu ir tvaru, kaip pasirinkti tinkamą automobilį pagal poreikį ir mokėti tik mėnesinį abonementinį mokestį“, – įsitikinęs pašnekovas.

Galimybė pasirinkti automobilį pagal sezoną yra tik dalis mobilumo, kaip paslaugos, pranašumų. Įmonių įvaizdžiui dabar kaip niekada svarbu savo poziciją išreikšti turimu automobilių parku, tad galimybė atsinaujinti tada, kai norisi, nepatiriant jokių papildomų išlaidų, padeda išspręsti ir daugiau klausimų.

„Radiją keitė televizorius, televizorių – internetas. Feisbuką keitė instagramas, o instagramą – tiktokas. Tačiau istorija liudija, kad senosios priemonės išlieka greta naujų, tad poreikis turėti asmeninį automobilį taip pat išliks. Vis dėlto pripažinkime, kad nuosavas automobilis gali būti per brangu ar tiesiog nenaudinga. Jei įmonei reikalinga transporto priemonė kelis mėnesius per metus, nebūtina įšaldyti krūvos pinigų jį įsigyjant – juk labai paprasta išsinuomoti“, – samprotavo J. Lengvinas.

Tai, kad nuosavas automobilis vis rečiau reikalingas didžiuosiuose miestuose, liudija ir Lietuvos statistika: 2022 m. Vilniaus apskrityje 1 tūkst. gyventojų tenkančių transporto priemonių buvo 445, Kaune – 500, Klaipėdoje – 493. Mažesniuose miestuose – kitokia statistika: Utenoje – 579, Alytuje – 583, o Tauragėje – 611. Beje, 2022 m. trijuose didmiesčiuose šis rodiklis, palyginti su 2021-aisiais, mažėjo.

Rašyti komentarą
Komentarai (20)

Che

Jo, nieko savo. Viska nuomosites. Kazkur jau girdeta. Nieko neturesite ir busite laimingi. Ne shvabo zodziai?

Nuu

Krabas bbd ant mužiku

Artas

Viskas daroma per prievarta. Jei visuomeninis vazinetu kaip tarybiniais metais, man auto butu nereikalingas. Baigiu darba 23.30 /// tarybiniais laikais autobusas vaziuodavo ir po vidurnakcio ... dabar kaip namo grizti? Paskui tauskia kazka apie nostalgija ...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS