-
Iki gegužės pabaigos – eismo pakeitimai Stoties žiedo prieigose
Nuo gegužės 17 d. 20 val. iki gegužės 20 d. 4.30 val. ryto bus draudžiamas transporto priemonių (išskyrus aptarnaujantįjį transportą) eismas Stoties, Seinų, Sodų ir Gėlių gatvėse.
Nuo gegužės 20 d. iki gegužės 31 d. eismas bus draudžiamas Seinų gatve, išskyrus viešąjį ir aptarnaujantįjį transportą, kurio eismas bus organizuojamas viena kryptimi (link Geležinkelio gatvės).
Primename, kad iki birželio 7 d. eismas ribojamas ir V. Šopeno gatve – joje leidžiamas tik viešojo ir aptarnaujančiojo transporto eismas.
Laikinai keisis viešojo transporto maršrutų trasos, galimi vėlavimai
Šį savaitgalį (gegužės 18–19 dienomis) keisis dalies į Stotį važiuojančių autobusų ir troleibusų eismo organizavimas.
Ribojimai labiausiai paveiks troleibusų maršrutus: 1, 2 ir 7 maršrutų troleibusai iš Gėlių g. iškart suks į Sodų g. link Pylimo g., o 16 maršruto troleibusai iš Pašilaičių važiuos iki Eigulių st., o apsisukę Gerosios Vilties žiede grįš į Pašilaičius. Eigulių stotelėje bus užtikrinta galimybė persėsti į iki Stoties kursuojančius 2G ir 54 maršrutų autobusus.
Iki Stoties kursuojantys autobusai važiuos iki pat Stoties žiedo, tačiau keisis kai kurių maršrutų autobusų keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo vietos. Su savaitgalio viešojo transporto organizavimo pakeitimais susipažinti galima čia: https://arcg.is/CnvWO
Nuo gegužės 20 d. iki eismo ribojimų pabaigos viešojo transporto eismas vyks įprastomis trasomis, tačiau dėl ribojimų galimi nukrypimai nuo suplanuotų eismo tvarkaraščių.
Keleivius kviečiame sekti viešojo transporto išvykimo laikus programėlėse m.Ticket ir Trafi bei virtualioje švieslentėje: www.judu.lt/viesojo-transporto-keleiviams/virtuali-svieslente/
-
Paskutinis laikinų pokyčių etapas Vilniaus oro uosto schemoje: atsiras nauja aikštelė 1
Į šią aikštelę persikelia ir visos kitos - pavežėjų, taksi bei dalinimosi automobiliais - paslaugos, kurios čia veiks iki rugsėjo pabaigos, kai Vilniaus oro uosto prieigų rekonstrukcija bus baigta ir visa centrinė aikštė bus atidaryta naudojimui.
„Naujausias pokytis žymi paskutinį laikiną, bet būtiną eismo pertvarkos etapą. Jau nuo rugsėjo pabaigos automobilių ir viešojo transporto eismo sistema oro uosto prieigose taps kur kas pralaidesnė, todėl atvykti ir išvykti iš Vilniaus oro uosto šį rudenį bus patogiau“, - teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų plėtros departamento vadovas.
Nuo birželio 3 dienos dabar keleivių naudojamos PC ir P3 aikštelės yra uždaromos paskutiniam rekonstrukcijos etapui, taip pat svarbus pokytis - laikinai bus perkeltas pagrindinis įvažiavimas į naująją automobilių sustojimo aikštelę (žr. schemą).
Rudenį, baigus rekonstrukciją, bus atverta dvigubai daugiau vietų vadinamojoje „Kiss & fly“ zonoje, skirtoje trumpalaikiam sustojimui. Ši zona bus po nauja stogine, kuri apsaugos atvykstančius keleivius nuo lietaus arba sniego. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus sujungtos į vieną visumą – šis sprendimas transporto pralaidumą padidins du kartus.
Pėstiesiems – tiesus takas į išvykimo terminalą
Įgyvendinant laikinus pokyčius, vasarą pėsčiųjų patogumui sukurta galimybė iš sustojimui skirtos aikštelės P2 taku patekti tiesiai į išvykimo terminalą - pasinaudojant atnaujinta kairiąją senojo panduso dalimi.
Primenama, kad dėl vykdomų prieigų rekonstrukcijos darbų, transporto priemonių užvažiavimo pandusas esamo išvykimo terminalo link yra uždarytas visam laikui. Automobiliu išvykimo esamą terminalą pasiekti gali tik aptarnaujantis ir keleivių su individualiais poreikiais transportas.
Keičiasi autobusų stotelių vietos
Nuo birželio 3 dienos miesto autobusams skirtos stotelės oro uosto prieigose bus tik Rodūnios kelyje (greta viešbučio „AirInn Vilnius“ ir aikštelės P4).
Tarpmiestinių autobusų stotelė įsikurs F. Vaitkaus gatvėje, tik įsukus iš Dariaus ir Girėno gatvės. Tarp oro uosto ir tarpmiestinių autobusų stotelės nuolat kursuos nemokamas autobusas.
Turistiniai autobusai keleivius patogiai galės išlaipinti pagrindinėje naujai įrengtoje aikštelėje priešais baigiamą statyti oro uosto terminalą.
Prieš kelionę į oro uostą verta pasidomėti galiojančia eismo tvarka
Visų esamų ir būsimų eismo rekonstrukcijų metu Vilniaus oro uoste ir toliau be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, kur galima palikti automobilius ilgesniam laikui.
Atsižvelgiant į tai, kad prieigų rekonstrukcijos vyksta keliais etapai, Lietuvos oro uostai ragina keleivius, planuojančius į Vilniaus oro uostą vykti automobiliu, iš anksto pasidomėti galiojančia aikštelių tvarka bei schemomis, nes įprasti įvažiavimo keliai ir trumpalaikio sustojimo vietos gali būti pasikeitusios. Visa informacija apie eismo schemą ir esamus bei būsimus pokyčius pateikiama šiame polapyje https://vilnius-airport.lt/lt/kaip-atvykti
Individualius poreikius turintys keleiviai ir toliau galės pasinaudoti galimybe užvažiuoti ant estakados automobiliu. Norintys pasinaudoti šia paslauga, turėtų užsiregistruoti (prieš atvykstant į oro uostą) šiame polapyje https://www.vilnius-airport.lt/formos/kissandflyforma
Transporto pralaidumas padidės du kartus
Kad keleiviams ir vairuotojams būtų paprasčiau susiorientuoti Vilniaus oro uosto prieigose, Lietuvos oro uostai įdarbino 10 pagalbininkų, kurie visą parą, 7 dienas per savaitę, pasikeisdami teikia informaciją ir nukreipia keleivius.
Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų rugsėjo mėnesį. Darbai skaidomi etapais siekiant, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka keleivių ir transporto judėjimui būtų kuo mažesnė.
Po rekonstrukcijos didžiausiame šalies oro uoste iš esmės keisis esama transporto prieigų judėjimo schema, kuri bus aiškiau suprantama, orientuota ir pritaikyta keleiviams patogiai pasiekti naująjį išvykimo bei esamą terminalą. Taip pat bus sustiprinta viešojo transporto bei vežėjų integracija.
-
Vilniuje ruošiamasi surengti pirmąją piliečių asamblėją 3
Piliečių asamblėja – tai konsultacijų su visuomene įrankis, kuris dažniausiai pasitelkiamas sprendžiant prieštaringus ir daug diskusijų sulaukiančius probleminius klausimus.
Tikimasi, kad ilgainiui piliečių asamblėjos taps įprasta praktika ir būdas įtraukti miestiečius į klausimų dėl miesto plėtros sprendimą.
Kaip rengiamos piliečių asamblėjos?
Piliečių asamblėjos įprastai trunka bent 5 dienas, kurios gali vykti ne iš eilės.
Dalyviai renkami atsitiktinės atrankos būdu taip, kad atstovautų įvairias visuomenės grupes: amžių, lytį, specialiuosius poreikius, užimtumą, išsilavinimą ir pan.
Piliečių asamblėjos prasideda nuo pažinties ir bendrų dalyvių vertybių paieškos. Vėliau dalyvius lanko ekspertai, kurie pateikia sprendimų priėmimui aktualią medžiagą ir analizes.
Po kelių dienų pristatymų dalyviai, padedami moderatorių, diskutuoja ir ieško bendrų sutarimų. Piliečių asamblėjos pabaigoje balsavimu priimtos rekomendacijos perduodamos vykdomosios valdžios atstovui.
Pavyzdžiui, 2023 m. Talinui esant Europos žaliąja sostine, miesto savivaldybė organizavo piliečių asamblėją tema: „Kaip sujungti miesto žaliąsias erdves į visumą?“ Asamblėja truko 5 dienas, joje dalyvavo 50 miestiečių. Priimti 39 pasiūlymai perduoti Talino miesto merui.
Piliečių asamblėjas, kaip patariamosios demokratijos įrankį, rekomenduoja Europos Komisija ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija. Šiandien asamblėjos rengiamos visame pasaulyje.
EPBO 2023 metų duomenimis populiariausios temos, kuriomis rengiamos asamblėjos: aplinkosauga, sveikatos apsauga ir miestų plėtra.
Kaip gyventojai įtraukiami į miesto plėtros procesus Vilniuje?
Kokybiškas gyventojų dalyvavimas miesto plėtroje – vienas iš Vilniaus miesto „Vilnius 2030“ strategijos tikslų. Šiuo metu Vilniuje taikomi dviejų tipų miestiečių įtraukimo į miesto plėtrą procesai: formalūs, kuriuos aprašo įstatymai ir neformalūs.
Teritorijų planavimo dokumentų ir statinių projektinių pasiūlymų viešinimai, vykdomi taip, kaip juos numato Aplinkos ministerijos įstatymai: Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatai, Želdynų įstatymas ir Statybos techninis reglamentas.
Taip pat nuo 2019 m. Vilniaus miesto administracijos direktoriaus įsakymu rengiant atskirųjų viešųjų želdynų projektus, pavyzdžiui, parkus ar skverus, su gyventojais konsultuojamasi du kartus.
Pirmas susitikimas organizuojamas rengiant užduotį projektuotojui. Šio susitikimo metu išklausomi gyventojų lūkesčiai erdvei, gyventojams pristatoma erdvės analizė ir galimybės.
Šio susitikimo rezultatus savivaldybės kraštovaizdžio architektūros skyrius įtraukia į užduotį projektuotojams. Antroji vieša konsultacija dėl rengiamo viešosios erdvės projekto organizuojama parengus projektinius pasiūlymus.
Nuorodos, kuriose galite rasti susitikimų datas dėl:
Teritorijų planavimo dokumentų: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-pletra/teritoriju-planavimo-viesumas/
Statinių projektavimo: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-pletra/numatomo-statiniu-projektavimo-viesumas/
Viešųjų erdvių (želdynų) įrengimo: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-pletra/zeldynai/naujai-irengiami-ir-tvarkomi-zeldynai/
Vilniaus miesto savivaldybės specialistai pastebi, kad įstatymuose aprašytų plėtros procesų viešinimų nepakanka rasti sutarimą dėl miesto raidos visoms suinteresuotosioms šalims: savivaldai, miesto vietos bendruomenei ir plėtotojams bei kitoms grupėms.
Geroji užsienio šalių praktika rodo, kad diskusijos su visuomene turi vykti projektų pradžioje. Taip pat, organizuojant susitikimus svarbu taikyti bendrakūros ir įtraukių procesų principus.
Tokią visuomenės dalyvavimo metodiką aprašo ir Lietuvoje ratifikuotos Orhuso konvencijos Mastrichto rekomendacijos bei Europos kraštovaizdžio konvencija.
Tačiau ir Vilniuje vis dažniau pradedama ne nuo konkrečių projektų, bet nuo platesnių teritorijų vizijų ar galimybių studijų, į kurių rengimą aktyviai įtraukiama vietos bendruomenė.
Taikomi įvairūs dialogo ir gyventojų poreikių išgryninimo įrankiai: gyvos ir internetinės apklausos, pasivaikščiojimai su gyventojais nagrinėjamoje teritorijoje, kūrybinės dirbtuvės, pop-up diskusijos nagrinėjamoje teritorijoje ir kiti.
Apie vykstančias tokio tipo diskusijas gyventojai informuojami Vilniaus miesto savivaldybės naujienų skiltyje, informacija pasidalinama su seniūnais ir seniūnaičiais, taip pat elektroniniu paštu išsiunčiama žinia apie galimybes įsitraukti į diskusijas vietos bendruomeninėms organizacijoms ir ugdymo įstaigoms.