Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas | kl.lt

DRAMA KAUNO MUITINĖJE: ĮTAMPĄ KURSTO REMONTAS

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Viename iš Kauno teritorinės muitinės postų – desperatiškos nuotaikos. Muitinių paslaugas teikiančių įmonių vadovai prakalbo apie krizę. Priežastis – krovinių patikrinimo aikštelės remontas.

Svarbi vieta

Kauno teritorinė muitinė įvairiose miesto vietose turi šešis postus, kuriuose deklaruojami ir tikrinami kroviniai.

Sumaištis kilo Jovarų gatvėje veikiančiame poste, kuris laikomas vienu svarbiausiu, nes yra beveik šalia magistralės „Via Baltica“.

Šiame poste veikia apie 40 bendrovių, teikiančių įvairias muitinių paslaugas. Į „Kauno dieną“ kreipėsi bendrovių vadovai, kurie tvirtino, kad kelis dešimtmečius veikiančiam postui gresia žlugimas. Priežastis gana banali – muitinio patikrinimo aikštelės asfaltavimas.

Padariniai: rangovo suplanuotas teritorijos atnaujinimas sujaukė įprastinę darbotvarkę. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Numatytas asfaltavimas suplanuotas taip, kad kuo labiau pakenktų įprastam čia veikiančių bendrovių darbui. Nenoriu manyti, kad taip daroma specialiai, tai greičiau atsainumas ir neatsakingas požiūris“, – svarstė vienos iš bendrovių vadovas.

Muitinė juk yra valstybinė įstaiga, tad priimdama sprendimus turėtų jausti atsakomybę dėl piliečių. Remontuojamoje teritorijoje veikiančios įmonės tvarkingai moka mokesčius, niekam ant sprando nesėdi.

Netikėtas pranešimas

Sumaištis Jovarų gatvėje kilo balandžio 19 d., kai bendrovės gavo pranešimus, kad dėl aikštelės atnaujinimo darbų krovinių patikrinimo postas nedirbs nuo gegužės 2 iki birželio 5 d. Anot „Kauno dienos“ pašnekovų, pranešimas nukrito kaip iš dangaus.

„Mūsų nekviečia į jokius susirinkimus, neinformuoja apie planuojamus pokyčius. Gavome tik pranešimą, be argumentacijos. Pasijutome kaip tuščia vieta. Visiškai neatsižvelgta į mūsų interesus. Muitinė juk yra valstybinė įstaiga, tad priimdama sprendimus turėtų jausti atsakomybę dėl piliečių. Remontuojamoje teritorijoje veikiančios įmonės tvarkingai moka mokesčius, niekam ant sprando nesėdi“, – kalbėjo bendrovės „Vingama“ vadovė Edita Vingevičienė.

Akibrokštas: E. Vingevičienės tvirtinimu, muitinės paslaugas teikiančių bendrovių atstovai pasijuto lyg tuščia vieta. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Muitinės tarpininkavimo paslaugas teikiantys verslininkai savo veiklai reikalingas patalpas nuomojasi iš bendrovės „Resko“.

Šios įmonės vadovo Rimanto Silkės pastebėjimu, sprendimas daugiau nei mėnesiui nutraukti posto darbą yra nerūpestingumo rezultatas.

„Manau, galima aikštelę remontuoti dalimis. Panašiai darbai vykdomi kitose judriose vietose, net magistralėse. Tereikia paprasto techninio sprendimo. Tačiau atrodo, kad viskas suplanuota atmestinai – kam sukti galvą: visus išvarome ir asfaltuojame“, – sakė R. Silkė.

Praras klientus

„Resko“ vadovo nuomone, remonto laikotarpiu Jovarų gatvėje esančiam postui galima būtų nustatyti avarinio darbo režimą – tokia praktika muitinėse yra naudojama.

„Muitinės paslaugas teikiančioms bendrovėms krovinių automobilius siūloma siųsti į Palemone veikiantį postą, kuris yra daugiau nei už 20 km. Tai nėra taip paprasta, čia mūsų biurai, darbo vietos. Į sandėlių teritoriją per mėnesį atvažiuoja apie 1 tūkst. automobilių. Posto apkrova yra didelė, todėl siųsti automobilius kažkur kitur bus sudėtinga“, – dalijosi abejonėmis R. Silkė.

Rutina: posto teritorijoje buvo nusistovėjusi įprasta tvarka. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

E. Vingevičienė pabrėžė, kad remonto metu Jovarų gatvėje veikiančios muitinių tarpininkavimo bendrovės gali prarasti visus klientus.

„Per mėnesį gali būti iššvaistytas kelių dešimtmečių įdirbis, nes tiesiog neturėsime fizinių galimybių aptarnauti vežėjų. Jei nespėsime sutvarkyti dokumentų, bus prastova, tai kainuoja, klientas irgi bus nepatenkintas, išeis ir išėjęs jau tikrai nebepareis. Kažkam tiesiog atiduosime savo verslą, – tvirtino E. Vingevičienė.

Pasigenda geranoriškumo

Pasak „Kauno dienos“ pašnekovų, muitinės vadovų požiūris yra nesuprantamas, nekolegiškas.

„Kauno teritorinės muitinės dabartinis vadovas Vilius Raginis pats yra dirbęs šiame poste, tad puikiai žino mūsų darbo specifiką. Nejaugi nebuvo galima su asfaltavimo darbus atliekančiais rangovais susitarti, kad darbai būtų organizuojami išradingiau“, – sakė E. Vingevičienė.

Anot 25 metus teritorijoje dirbančios bendrovės „Hereditas“ vadovo Sigito Šimanausko, sprendimas dėl posto veiklos sustabdymo yra neatsakingas.

Esame prie pagrindinės arterijos su Lenkija, Ukraina. Tarp mano klientų yra Giraitės ginkluotės gamykla, tai yra strateginiai kroviniai. Ką dabar daryti, nežinau.

„Kai sustabdytas eksportas ir importas su Rusija, veiklos labai sumažėjo. Gal ir gerai, išgyvensime, bet dabar atsiskleidęs muitinės požiūris, manau, yra nevalstybinis. Tereikia geranoriškumo. Mums siūlo siųsti automobilius į Palemoną. Susiskambinome, vietų nėra. Esame prie pagrindinės arterijos su Lenkija, Ukraina. Tarp mano klientų yra Giraitės ginkluotės gamykla, tai yra strateginiai kroviniai. Ką dabar daryti, nežinau. Bijau, teks užsidaryti, atleisti darbuotojus“, – kalbėjo S.Šimanauskas.

„Kauno dienos“ pašnekovai pabrėžė buvę priblokšti pasiūlymo mėnesį dirbti automobiliuose.

Apgailestavimas: bendrovės „Hereditas“ vadovo S. Šimanausko įsitikinimu, situacija atskleidė, kad muitinės požiūris yra nevalstybinis. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Mus prilygino mobiliai muitinės grupei, kuri automobiliuose turi visą specializuotą įrangą. Tai visiškas nesiskaitymas. Mes kaip tuščia vieta. Nebežinome, kur kreiptis“, – sakė E.   Vingevičienė.


Vadovas bandė teisintis

Kauno teritorinės muitinės direktoriaus V. Raginio teigimu, pateikti prekių aikštelėje nebus įmanoma, nes rangovai nuo gegužės 3 d. pradeda atnaujinti aikštelę – senoji danga bus nuskusta ir išlieta nauja danga.

– Aikštelę muitinė nuomoja iš akcinės bendrovės Turto bankas, kuris dabar vykdo Kauno teritorinės muitinės pastato ir aikštelės remontą. Remontas prasidėjo praėjusių metų birželį. Gavome Turto banko rangovų raštą, kad jie gegužę suplanavo asfaltuoti aikštelę. Šita aikštelė yra muitinio patikrinimo vieta. Reikia suprasti – kai aikštelė remontuojama, toje vietoje eismas neįmanomas, tad patikrinimai čia negalės vykti.

Atkreipiu dėmesį, kad čia ne muitinės sprendimas kažką uždaryti ir kažkam bloga padaryti, verslą žlugdyti. Tiesiog čia nebus galima patikrinti prekių. Atkreipiu dėmesį, kad Kaune yra pakankamai vietų, kuriose prekes bus galima pateikti. Tačiau verslininkai pripratę, kad vairuotojai prieitų prie jų tiesiog kabinetuose. Taip, dabar jiems bus nepatogumų, bet deklaravimo vietų bus ir kitur.“

Visi matė, kad darbai aplinkui vyksta, ir verslininkai žinojo, kad ateis diena X.

– Verslininkai pabrėžė, kad Kauno teritorinės muitinės vadovybė, pasitarusi su rangovais, galbūt galėjo pasiekti, kad asfaltavimo darbai vyktų lanksčiau, nesukeliant šoko tvarkomoje teritorijoje dešimtmečius dirbančioms bendrovėms.

– Ne mes tai sprendžiame, sprendė rangovai, jie pateikė informaciją mums, o mes pateikėme ūkio subjektams, kuriems tai aktualu. Dabar galima dirbti ir nuotoliniu būdu.

– Tam reikia pasirengti, o jie aktualią informaciją gavo tik balandžio tik 19 d.

– Visi matė, kad darbai aplinkui vyksta, ir verslininkai žinojo, kad ateis diena X, o 19 d. informavome todėl, kad raštą iš rangovo gavome 18 d. Ir mes susiduriame su nepatogumais – į garažus negalės įvažiuoti mūsų tarnybinis transportas. Visi esame tos situacijos įkaitai, bet yra taip, kaip yra.

GALERIJA

  • Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
  • Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
  • Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
  • Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
  • Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

seniokas

britku, kai pašalpiniai komentarus rašo...

CHA-CHA-CHA

O KUR CIA DRAMA?

knygnesys

bet,kaip pasienio muitine policija zino kokia yransporto priemuone stabdyt Kaune ar kitur kuriojevyra cigareciu krovinys? GalSavi matut pasako Nr ir kordinates gyv.vietos ,gi bendras biznis gaudymo .
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS