Lenktynių trasoje – žiaurus perspėjimas | kl.lt

LENKTYNIŲ TRASOJE – ŽIAURUS PERSPĖJIMAS

Neseniai po komos mirė lenktynininkas, kurio automobilis Kačerginės trasoje patyrė avariją. Tragiškas įvykis lemtingai sutapo su perspėjimais dėl šios trasos saugumo.

Kenčia sportininkai

Kačerginės lenktynių žiedas jau senokai murkdomas miglotų interesų verpete, jo techninė būklė tapo kritinė. Įvykusi tragedija atskleidė, kokių padarinių gali sukelti administravimo chaosas ir nesugebėjimas atlikti būtinų darbų.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lygmeniu tragiška lenktynių žiedo būklė konstatuota 2022 m. gegužę, kai trasą apžiūrėjo net kelių ministerijų vadovai. Tuomet ne tik konstatuota prasta jos būklė, bet ir pažadėta, kad lenktynių trasos danga bus atnaujinta. Ta proga buvo pasirašytas atnaujinimo tikslus patvirtinantis memorandumas. Jį pasirašė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Susisiekimo ministerija, Kauno rajono savivaldybė ir Lietuvos techninio sporto federacijų asociacija.

Praėjusią savaitę švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas susitiko su Lietuvos automobilių sporto, Lietuvos motociklų sporto federacijomis ir Lietuvos techninio sporto federacijų asociacija. Susitikimo metu buvo aptarta „Nemuno žiedo“ vystymo ir plėtojimo vizija ir artimiausi darbai, praneša ministerija.

„Atsižvelgiant į sporto bendruomenės išsakytus poreikius, lūkesčius, sutariame, kad trasa turėtų būti atnaujinama etapais. Mūsų visų bendras tikslas – turėti Lietuvoje kokybišką automobilių ir motociklų trasą, kuri būtų profesionaliai prižiūrima, maksimaliai ir skaidriai įveiklinama ir saugi sportininkams“, – žadėjo G. Jakštas. Tiesa, pažadai apie investicijas į Nemuno žiedą žarstomi jau ne vienus metus, tačiau realių pokyčių nesulaukiama.

Dabar skelbiama, kad šįmet dalis trasos buvo išasfaltuota, kitąmet būtų planuojama atlikti kitą dalį darbų, sporto bendruomenės įvardytų svarbiausiais ir susijusių su trasos saugumo didinimu: bus tvarkoma dalis nuslydimo zonų, rengiami atitvarai, stebėjimo sistemos ir kt.

Planuojama, kad 2024 m. parengus techninį projektą būtų išdėlioti kiti darbų etapai, numatytos kasmetės investicijos.

Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ įrengta 1961 m., nuo 1987 m. ji renovuota fragmentiškai.

Štilis: apie „Nemuno žiedo“ atgimimą kalbamą ne vienus metus, bet didesnių investicijų taip ir nesurandama. Regimanto Zakšensko nuotr.

Įtarimai centrui

„Kauno diena“ dar spalio pradžioje atkreipė dėmesį, kad, praėjus trasos atnaujinimo darbams tinkamiausiems vasaros mėnesiams, atnaujinimas dar net nebuvo pradėtas, o trasos kritinę būklę dar kartą išryškino avarija, po kurios lenktynininką ištiko, kaip dabar jau tapo aišku, mirtimi pasibaigusi koma.

Kai labai sunkius sužalojimus patyręs jaunas vyras dar buvo slaugomas medikų ir artimųjų, „Kauno diena“ ėmė domėtis, dėl kokių priežasčių sudėvėtoje Kačerginės trasoje neprasideda remontas, kur dingo memorandume išsakytos deklaracijos dėl trasos atnaujinimo.

Išbraukė man prašant, siekiau užkirsti kelią galimoms spekuliacijoms dėl galimo interesų konflikto. Iš bankroto admintratoriaus jokių pinigų nesu gavęs.

Lenktynininkų automobiliais ir motociklais bendruomenei atstovaujantys redakcijos pašnekovai tuomet pateikė vienintelę išvadą: dėl Kačerginės trasoje įšaldytos stagnacijos yra atsakingas trasos šeimininkas – Lietuvos sporto centras (LSC) ir jame vykstantys įtarimų keliantys procesai.

Centro vadovas Linas Tubelis kritiką atmetė ir teigė neįžvelgiantis centro veikloje nieko abejotino ir netinkamo.

Traumos – kasmet

„Dangos būklė yra baisi. Kiekvienais metais sportininkai patiria didelių traumų. Dėl prastos dangos būklės automobilių padangos praranda sukibimą su keliu ir nulekia nuo trasos. Ypač skaudžiai nukenčia motociklininkai“, – „Kauno dienai“ tuomet sakė Lietuvos techninio sporto federacijų asociacijos vadovas Karolis Ramoška, nerandantis paaiškinimų, kodėl trasoje neprasideda žadėti atnaujinimo darbai.

Dar praėjusios vasaros pabaigoje „Kauno diena“ L. Tubelio paprašė informuoti, kas šiais metais nuveikta, įgyvendinant pavasarį pasirašytą memorandumą dėl „trasos prikėlimo naujam gyvenimui“.

„LSC nepriima sprendimų dėl memorandumo įgyvendinimo. Esant tokiems sprendimams, juos vykdo“, – atsakė trasą prižiūrinčios bendrovės vadovas.

Įtarimai: LSC vadovo L. Tubelio pavardė neaiškiomis aplinkybėmis atsidūrė Nemuno žiedą valdžiusios, bet jau bankrutuojančios bendrovės kreditorių sąraše. J. Kalinsko / BNS nuotr.

Nebuvo ar nežino?

– Į redakciją kreipėsi automobilių sporto mėgėjai, tvirtindami, kad trasa toliau alinama: jos būklė prasta ir nieko nedaroma jai atkurti. Pakomentuokite šiuos teiginius, – paprašė „Kauno diena“ LSC vadovo (klausimai buvo pateikti spalio mėnesį).

– LSC eksploatuoja įvairaus nusidėvėjimo lygio aštuonias sporto bazes ar sporto kompleksą.

– Ar pastaraisiais metais trasoje yra pasitaikę nelaimingų atsitikimų, per kuriuos būtų nukentėję žmonių? Jei pasitaikė, kokios priežastys?

– Nebuvo. Arba renginių organizatoriai apie tai LSC neinformavo, o tai mažai tikėtina.

Įtartinas dokumentas

„Kauno dienos“ šaltinių lenktynininkų bendruomenės teigimu, L. Tubelis yra susijęs su prieš tai trasą valdžiusiais asmenimis, netgi yra šios bankrutuojančios bendrovės kreditorių sąraše.

L. Tubelis tokias kalbas neigė, redakcijai atsiųstame atsakyme tvirtindamas, kad „LSC, kaip juridinis asmuo, ir L. Tubelis, kaip fizinis asmuo, nėra jūsų minimos bankrutuojančios įstaigos kreditoriai“.

Netrukus redakcija gavo L. Tubelio ir trasą anksčiau prižiūrėjusios, bendrovės galimą sąsajų įrodymą: nemokumo administratoriaus padėjėjos parašu 2022 m. vasario mėnesį patvirtintą kreditorių sąrašą. Šiame sąraše L. Tubelis įrašytas devintuoju numeriu, jo kreditorinis reikalavimas – 4 393,14 euro.

Paprašėme L. Tubelio paaiškinti, dėl kokių priežasčių, kokiomis aplinkybėmis jis įtrauktas į kreditorių sąrašą ir kada, dėl kokių priežasčių, kokiomis aplinkybės iš kreditorių sąrašo buvo išbrauktas.

Dabar L. Tubelis jau tikino, kad, sudarant sąrašą, nepaaiškinamu būdu įvyko kažkokia techninio pobūdžio klaida.

„Įtraukė (į sąrašą), kaip suprantu, automatu, matyt tokia tvarka. Jau gerokai daugiau nei metai nesu. Išbraukė man prašant, siekiau užkirsti kelią galimoms spekuliacijoms dėl galimo interesų konflikto. Iš bankroto administratoriaus jokių pinigų nesu gavęs“, – koregavo savo poziciją L. Tubelis.

Pažadai: G. Jakštas tikino, kad trasa bus atnaujinama etapais. P. Peleckio / BNS nuotr.

Ateitis – miglota

Paprašius pakomentuoti redakcijos pašnekovų teigimus, kad tragiška avarija Kačerginės trasoje įvyko dėl nesaugios dangos, sulaukėme trumpo ir kategoriško atsakymo: „Trasos danga yra saugi.“

LSC atstovas Liutauras Valenta „Kauno dieną“ informavo, kad 2023 m. spalio 11 d. LSC ir AB „Kauno tiltai“ pasirašė rangos sutartį dėl žiedinių lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ dalies asfalto dangos atnaujinimo.

„Numatoma atnaujinti apie 10 tūkst. kv. m trasos asfalto dangos“, – tuomet informavo L. Valenta.

Pavertus metrais, iš viso išasfaltuota apie 1 100 m – tik trečdalis viso lenktynių žiedo ilgio. Ateities perspektyvos tebelieka miglotos. Paklaustas, kaip rengiamasi kitam trasos atnaujinimo etapui, kas padaryta ir planuojama, LSC atstovas sakė informuoti negalintis, nes, anot jo, dar dėliojamas veiksmų planas.

GALERIJA

  • Štilis: apie „Nemuno žiedo“ atgimimą kalbamą ne vienus metus, bet didesnių investicijų taip ir nesurandama.
  • Įtarimai: LSC vadovo L. Tubelio pavardė neaiškiomis aplinkybėmis atsidūrė Nemuno žiedą valdžiusios, bet jau bankrutuojančios bendrovės kreditorių sąraše.
  • Pažadai: G. Jakštas tikino, kad trasa bus atnaujinama etapais.
Rašyti komentarą
Komentarai (24)

Brigitta

Įdomu kuo baigiasi ši istorija? Žuvo žmogus valstybės valomoje trasoje. Ministre ar pradėtas bent tyrimas? Ar pinigai viska gali

Pirmyn

Koks asfaltas, kai nėra jokių saugos zonų už asfalto ribų. Anų laikų standartą gal ir atitiktų, jei perasfaltuotų, ne daugiau.

Marius

Tubelis tratina valstybes pinigus, trasa ir kiti objektai merdi, o dar ir zmogus zuv! Ministre, ar cia viskas gerai?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS