Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą | kl.lt

NIEKAIP NEPALEIDŽIA NEMUNO KRANTINĖS IDĖJOS: PIRKS SANDĖLIUS IR DARYS IŠVAŽIAVIMĄ Į PROSPEKTĄ

Visuomenės aistras keliantis Nemuno krantinės gatvės tiesimo projektas ir toliau sklando Kauno miesto savivaldybės koridoriuose. Vis ieškoma būdų, kaip būtų galima šį projektą įgyvendinti. Miesto taryba antradienį pritarė ir sandėlių įsigijimui, jų vietoje esą būtų galima įrengti Nemuno krantinės sujungimą su A.Juozapavičiaus prospektu.

Nauji pirkiniai

Kauno miesto taryba bendru sutarimu pritarė įsigyti kelis nekilnojamojo turto objektus, esančius A.Juozapavičiaus prospekte.

Sprendime nurodoma, kad miestas pirks tris sandėlius, kurie užima po beveik 60 kv. m ploto. Šie sandėliai yra A.Juozapavičiaus pr. 123. Taip pat numatyta savivaldybės nuosavybėn įsigyti A.Juozapavičiaus pr. 127B esančią tvorą.

Aiškinamajame rašte nurodoma, kad vadovaujamasi vietos savivaldos įstatymu, kuris reglamentuoja teritorijų planavimą bei vietinės reikšmės gatvių ir kelių priežiūra. Taip pat šiame rašte teigiama, kad „žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo 2 punkte įtvirtinta nuostata, kad perkančioji organizacija gali pirkti tik tuos nekilnojamuosius daiktus, kurie būtini jos steigimo dokumentuose nustatytai veiklai vykdyti“. Taip tarsi pagrindžiamas perkamų sandėlių reikalingumas, kad miestas galėtų vykdyti savo funkcijas.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Kam reikia sandėlių?

Miesto savivaldybė neketina sandėlių naudoti pagal paskirtį. Kaip dėstoma aiškinamajame rašte, toks pirkinys spręstų Nemuno krantinės sujungimo su A.Juozapavičiaus prospektu problemą.

Kauno atstovai aiškino, kad įgyvendinant Nemuno krantinės Šančiuose rekonstrukcijos projektą planuojama įrengti šiuolaikišką dviejų eismo juostų gatvės infrastruktūrą. Nagrinėjant parengtus Nemuno krantinės Šančiuose rekonstravimo projektinius pasiūlymus, vertinamos kelios alternatyvos, kaip ir kuriose A.Juozapavičiaus prospekto dalyse turėtų prisijungti naujoji krantinės atšaka.

Viena krantinės su prospektu sujungimo galimybė numatyta rekonstruojant A.Juozapavčiaus prospektą. Tačiau šis siūlymas esą yra brangesnis.

Tokiu atveju turėtų būti keičiama ir naujai įrengiama A. Juozapavičiaus pr. infrastruktūra.

„Viena iš alternatyvų – Nemuno krantinės sujungimas su A. Juozapavičiaus prospektu, įrengiant naują sankryžą ties A. Juozapavičiaus pr. 114, pastatu. Tokiu atveju turėtų būti keičiama ir naujai įrengiama A. Juozapavičiaus pr. infrastruktūra: išplatinama prospekto važiuojamoji dalis su šaligatviais, perkeliamos kontaktinio tinklo ir apšvietimo atramos, naikinami esami želdiniai, perkeliama esama pėsčiųjų perėja“, – apie tai, kaip padaryti patogų įvažiavimą į naujai planuojamą Nemuno krantinės gatvę, aiškinama projekto dokumentuose.

Tačiau projekto rengėjai iš karto pateikė ir kitą alternatyvą – pirkti minėtus A.Juozapavičiaus prospekto sandėlius ir tvoras bei toje vietoje padaryti įvažiavimą į Nemuno krantinę. Tai esą būtų pigesnis sprendimas sujungti dvi Šančių vietas.

„Kita alternatyva – Nemuno krantinę sujungti su A. Juozapavičiaus prospektu per esamą, šviesoforu reguliuojamą Geležinkelio g. sankryžą. Kauno miesto bendrajame plane numatyta Geležinkelio g. atkarpa nuo A. Juozapavičiaus pr. iki projektuojamos Nemuno krantinės. Minėtą sujungimą riboja Geležinkelio g. trajektorijoje, ties sklypu A. Juozapavičiaus pr. 123, valstybinėje žemėje esantis privačių sandėlių statinys. Pažymėtina, kad šalia statinio esanti tvora, Nekilnojamojo turto registre įregistruota adresu A. Juozapavičiaus pr. 127B, taip pat ribotų A. Juozapavičiaus prospekto sujungimą su Nemuno krantine per Geležinkelio gatvę“, – kodėl reikia pirkti nekilnojamojo turto objektus, dėstoma aiškinamajame rašte.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Savivaldybės administracija siūlo pirkti Nekilnojamąjį turtą Savivaldybės nuosavybėn, pirkimą atliekant neskelbiamų derybų būdu pagal Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašą.

Tiesa, 2021-ųjų metų biudžete sandėlių pirkimui nebuvo numatyta lėšų, todėl dar nėra aišku, kada ir iš kokių lėšų galėtų būti perkami minėti NT objektai.

Aistras keliantis projektas

„Kauno diena“ primena, kad Nemuno krantinės projektas sklando jau kelis metus. Iš pradžių miestas norėjo gatvę tiesti nuo geležinkelio tilto iki pat Panemunės tilto. Tačiau vėliau projekto ambicijos apkarpytos ir dabar svarstoma gatvę tiesti tik dalyje krantinės.

Pakoregavę Nemuno krantinės projektą projektuotojai ir miesto atstovai visuomenei buvo pristatę kovą. Projekte numatyta teritoriją tvarkyti kompleksiškai, sutvarkant šilumos tinklus, įrengiant gatvę, šaligatvius, poilsio ir žaidimų aikšteles.

 

Vizualizacija

Miesto savivaldybė skelbė, kad Nemuno krantinėje nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki Kranto 11-osios g. ruošiamasi iš pagrindų atnaujinti 1673 metrų ilgio žvyrkelį. Numatyta įrengti iškiliąsias sankryžas ir pėsčiųjų perėjas, kelio ženklus eismo saugumui užtikrinti, geresnį apšvietimą. Dviejų eismo juostų, 5,5 m pločio gatve nebus galima važiuoti sunkiasvorėms transporto priemonėms. Planuojama, kad atsiras daugiau vietos aplinkinių gyventojų transporto priemonėms. Prie namų įrengus gana erdvias aikšteles, bus išspręsta problema ir dėl galimų Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kuomet automobiliai būdavo statomi ant žalios vejos ir kitose neleistinose vietose. Be to, ši Žemųjų Šančių vieta esą taps greičiau pasiekiama specialiųjų tarnybų transportui.

Greta kelio numatyta rekonstruoti esamą dviračių taką prie Nemuno. Jis būtų išplatintas iki 2,5 metrų. Pėsčiųjų maršrutai drieksis atskirais šaligatviais. Pastarieji bus ne siauresni nei 1,5 m ir atsišakos bei tęsis iki pat daugiabučių. Visi takai bus pritaikyti žmonėms su specialiaisiais poreikiais. Nuo Nemuno krantinės gatvės iki pėsčiųjų ir dviračių takų nusileisti bus itin patogu – projektuojami pustrečio metro pločio pločio pandusai su apsauginėmis tvorelėmis. Šlaitus numatyta sutvirtinti, keliose vietose įrengiant laiptus.

Šalia Nemuno krantinės ruošiamasi įrengti ir lauko treniruoklių bei vaikų žaidimo aikšteles, lietaus nuotekų tinklą su vandens surinkimo šulinėliais, šiuolaikišką LED apšvietimą. Įrengus tokią infrastruktūrą, ženkliai pagerės susisiekimas su vaizdinga upės pakrante.

Vizualizacija

Poilsio zonoje prie Nemuno planuojamos persirengimo kabinos, nauji suoliukai ir kita mažoji architektūra, tarnausianti aplinkinių gyventojų ir svečių poilsiui. Sutvarkyta ir išgražėjusi erdvė greta Kranto alėjos užtikrins geresnę gyvenimo kokybę ne tik esamiems, bet ir būsimiems šio mikrorajono naujakuriams.

GALERIJA

  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
  • Niekaip nepaleidžia Nemuno krantinės idėjos: pirks sandėlius ir darys išvažiavimą į prospektą
Justinos Lasauskaitės nuotr., projekto vizualizacijos
Rašyti komentarą
Komentarai (65)

Autokausta

Labai geras ,pelningas projektas! Laukiame vado palaiminimo!

Mumu

Jau turim sudarkyta užbetonuota Marveles pakrante.. turim visa centa prie Akropolio krantine sudarkyta, užetonuota be priejimo prie vandens. Tai čia tas menamas geris ? užbetonuoti Nemuną nuo žmoniu..atskirti visus nuo gamtos .čia fantazijos skurdumas , Matjošaitis būtinai darys priešngai negu žmonės nori ir sakys kad tai daroma žmoniu prašymu ju labui ( verslas čia ne prie ko..) Ka čia dar gero padarius kad visiems būtu bloga .

Saulius

Kai bus kelias,tai ir važines, ir pasikeis važiavimo maršrutai
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS