Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą | kl.lt

PO AUTOMOBILIO REMONTO TOLI NENUVAŽIAVO – VARIKLIS SUGEDO ATLIEKANT TECHNINĘ APŽIŪRĄ

Kaunietis Tomas Petereit tikina, kad neseniai pirktas automobilis „Opel Zafira“ po automobilių meistro Aurimo Mickevičiaus remonto nuvažiavo netoli – neįveikus nė 10 km sugedo automobilio variklis.  Vyras teigia, kad dabar meistras atsisako mašiną remontuoti, tad buvo kreiptasi į policiją. Meistras pateikia kitokią versiją – jis siūlo klientui kompensaciją, o automobilio savininkas neva apie ją nenori girdėti ir siūlo sugedusį automobilį pirkti.

Atsisakė pakartotinai automobilį remontuoti?

T. Petereit pasakoja, kad pas Šilainiuose dirbantį automobilių meistrą A. Mickevičių ne vieną transporto priemonę taisė metus. Kaip teigia pašnekovas, iki šių metų spalio vidurio priekaištų  pagal individualios veiklos liudijimą dirbančiam meistrui jis neturėjo. Anot T. Petereit, prieš maždaug dvi savaites su automobilių meistru buvo sutarta neseniai iš užsienio pirktam 2012 metų gamybos automobiliui „Opel Zafira“ pakeisti pagrindinį variklio diržą.

„Už automobilį mokėjau iki 6 tūkst. eurų. Jis buvo geros būklės, be gedimų, pravažiavęs 154 tūkst. km, tad buvo laikas keisti variklio diržus. Buvęs savininkas automobilį tvarkė „Opel“ įgalioto atstovo servise. Kadangi šis automobilis nebuvo registruotas Lietuvoje, reikėjo, kad automobilis praeitų techninę apžiūrą“, – teigia pašnekovas.

Susirašinėjimas su automobilių meistru dėl būsimų darbų, anot T. Petereit, vyko trumposiomis žinutėmis, savaitgalį. Po kelių dienų – spalio 16 dieną – T. Petereit tikina ryte automobilį nuvežęs meistrui. „Automobilį palikau Kuršių gatvėje 9 B, 31 garaže, kur ir dirba A. Mickevičius. Po kelių valandų jis paskambino ir pasakė, kad diržas pakeistas, automobilį per valandą galėsiu atsiimti ir paprašė už darbą ir detales sumokėti 265 eurus. Sumokėjau 275 eurus grynaisiais ir sutarėme, kad 10 eurų liks kitam remontui. Automobilį vėlavo atiduoti maždaug valandą, nes kažkas nepavyko ir turėjo perdaryti“, – įvykių seką prisimena pašnekovas.  Anot T. Petereit,  remontui reikalingomis detalėmis pasirūpino pats meistras.

Tomas Petereit. Vilmanto Raupelio nuotr.

Kaunietis pasakoja, kad po apsilankymo pas meistrą, automobiliu jis nuvyko į Raudondvario plente esantį Kauno techninės apžiūros centrą, Vilijampolės techninės apžiūros stotį.

„Atliekant techninę apžiūrą, variklis nuolat geso, o netrukus ir visai neužsikūrė.  Pirmą kartą variklis užgeso, kai jau buvau susimokėjęs už techninę apžiūrą, tačiau jai dar neprasidėjus, tada ir paskambinau meistrui, pasakiau apie gedimą. Techninės apžiūros ataskaitoje yra įrašai, kad variklis užgeso“, – aiškina vyras. Anot jo, vakare automobilis buvo nugabentas prie meistro garažo.

Meistras lengvabūdiškai pasakė, kad atsisako mano automobilį suremontuoti ir išvarė iš savo garažo.

Kitą rytą automobilių meistras apžiūrėjo mašiną ir ieškojo gedimo priežasties. „Nuardęs variklį, meistras rado išilgai nudilusį diržą. Manau, kad meistras dar galėjo pašalinti galimą darbo defektą, tačiau jis išsikvietė detales pardavusios įmonės vadybininką ir meistrą, kurie apžiūrėjo automobilį ir neatmetė versijos, kad naujas pagrindinis variklio diržas greičiausiai buvo nekokybiškas. Meistras teigė, kad bendrovė galimai pripažįsta detalės defektą (tačiau tai patvirtinti turi tyrimas gamintojo laboratorijoje) ir prisiima dalį kaltės ir yra pasirengę kompensuoti dalį nuostolio, o likusią dalį turėtų kompensuoti meistras. Pokalbio metu meistrui pasakiau, kad atvariau sveiką ir nesugedusį automobilį, sumokėjau 265 eurus, ir sveiką bei važiuojančią mašiną noriu iš jo ir atgauti. Tada jis, nebaigus pokalbio, padėjo telefono ragelį“, – anot T. Petereit telefono ragelio meistras nekėlė ir vėliau.

„Nuvažiavus pas jį, meistras lengvabūdiškai pasakė, kad atsisako mano automobilį suremontuoti ir išvarė iš savo garažo, – prisimena kaunietis. –  Vėliau jis nebuvo linkęs eiti į kompromisą, teigė, kad mano automobilio išvis netvarkė.“

Kreipėsi ir į policiją, ir į VMI

Pašnekovas tikina, kad bendrovės, kuri ir pardavė pagrindinį variklio diržą, atstovas jam teigė, kad sutinka kompensuoti dalį nuostolių meistrui, bet pats meistras turi rašyti pretenziją, o tai daryti jis neva atsisakė.

Paklaustas, kokį nuostolį patyrė, T. Petereit teigė, kad jam tai gali kainuoti nuo 1,5 iki 3,5 tūkst. eurų. „Kadangi kreipiausi į teisėsaugą, norėčiau vežti automobilį į „Opel“ įgalioto atstovo servisą, kad jie įvertintų faktą, ar variklio gedimui įtakos turėjo pagrindinio diržo keitimas. Tada aš galėčiau išieškoti sumą iš meistro, dėl kurio darbų ir sugedo automobilis. Vien automobilio ekspertizė „Opel“ įgalioto atstovo servise gali kainuoti 400 – 500 eurų. Nuostolis gali siekti apie 1,5 – 3,5 tūkst. eurų, nes tokie darbai garažuose, be garantijų, mažiausiai atsieitų 1,5 tūkst. eurų. Tad neaišku, kiek kainuos ekspertizė ir remontas, gal tai net sudarys ir 75 proc. visos automobilio kainos. Tai gal ir išvis  neapsimoka taisyti šio automobilio. Viską sužinosime teismo keliu“, – sako kaunietis.

T. Petereit neslepia, kad  iškart kreiptis į „Opel“ įgaliotus atstovus ir ten pakeisti pagrindinį variklio dirželį jam atrodė brangoka.

„Aš turiu daugiau automobilių, su jais pavažinėju ir parduodu. Tai man kreiptis į autoservisus yra žymiai brangiau, garaže dirbančių meistrų kainos yra mažesnės. Beje, pagal įstatymus, visiems remonto darbams turi būti suteikiama šešių mėnesių garantija, o naujoms dalims – pagal gamintojo įsipareigojimus“, – T. Petereit tikina, kad perka geros būklės automobilius, jais pavažinėja, o tuomet dažniausiai parduoda. Anot jo, per pusmetį jis jau pardavė 3 – 5 automobilius.

Pašnekovas teigė, kad dėl šios situacijos buvo kreiptasi į policiją. „Šis meistras neišrašė sąskaitų ir už anksčiau atliktas paslaugas, tad kreipiausi ir į Valstybinę mokesčių inspekciją“, – sako kaunietis. 

Siūlo meistrui automobilį pirkti

Portalui kauno.diena.lt susisiekus su automobilių meistru A. Mickevičiumi, jis pateikė savo įvykių versiją. Anot jo, vyrai nesutaria dėl pinigų sumos ir kur atlikti remonto darbus.

„Žmogus neina į kompromisus. Aš jam ir elektroniniu paštu išsiunčiau pasiūlymą,  kad noriu grąžinti 265 eurus už atliktą darbą ir papildomai už įvykusį gedimą kompensuoti 450 eurų ir užglaistyti kilusį konfliktą. Taip pat noriu atiduoti sąskaitą už atliktą darbą. Aš nemanau, kad atlikau darbus nekokybiškai, pirktas variklio diržas, mano nuomone, buvo su defektu. O žmogus nori, kad dabar aš pirkčiau jo automobilį už 5 tūkst. eurų, kai jis kainuoja 3 tūkst. Taip nebus “, – trečiadienio popietę sakė A. Mickevičius. 

Vilmanto Raupelio nuotr.

Automobilio meistro pasiūlymą kompensuoti patirtą žalą, siųstą e. paštu, ir savo pasiūlymą meistrui pirkti dabar jau nebevažiuojančią „Opel Zafira“ arba apmokėti variklio remontą pas įgaliotą „Opel“ atstovą, T. Petereit parodė ir portalo kauno.diena.lt žurnalistams.

Žmogus nori, kad dabar aš pirkčiau jo automobilį už 5 tūkst. eurų, kai jis kainuoja 3 tūkst. Taip nebus.

„Aš bandau surasti kompromisą, o Tomas nori važiuoti į „Opel“ atstovų centrą. Automobiliui yra 10 metų, rida – apie 200 tūkst. km, būtų automobilis kokių dvejų metų, o rida apie 20 tūkst. km, tai tada suprasčiau. Automobilio variklio remonto darbai jam daugiausiai kainuos iki 700 eurų, o jis atsisako pas mane tvarkyti automobilį“, – pokalbio metu A. Mickevičius kelis kartus pabrėžė, kad atsakomybės už atliktus darbus jis nevengia. Automobilių meistras siūlo T. Petereit atvažiuoti, pasirašyti sutartį, pasiimti pinigus ir automobilis bus sutvarkytas. 

„Įtariu, kad jis nori atsikratyti šios mašinos, nes, mano nuomone, nusipirkdamas ją kaip ir permokėjo – ji turėjo būti geresnės būklės“,  – sako A. Mickevičius, kuris teigia dabar nežinąs, ką daryti su prie jo garažo paliktu automobiliu, kurio raktelius atidavė savininkui. Su mašinomis, anot meistro, jis dirba daugiau kaip 10 metų.

„Policija pas mane važinėja, tai ir pasakiau, kad tvarkiau automobilį, tiesiog nėra mano kaltės, o su Tomu nerandam kompromiso. Atrodo, kad jis pats įklimpo savo melo voratinklyje. Jei jis sutiktų pas mane vykdyti remonto darbus, tada kreipčiausi į bendrovę dėl nekokybiško diržo, o dabar tik pranešiau jai, kad diržas nutrūko. Aš negaliu bendrovei rašyti pretenzijų, kai Tomas man siūlo automobilį pirkti“, – situaciją aiškina A. Mickevičius.

Paklaustas, ar už atliktas paslaugas A. Mickevičius išrašo sąskaitas, jis teigė, kad sąskaita yra išrašyta, tačiau pats T. Petereit jos dar nepasiėmė. 

„Jis važiavo į techninę apžiūrą, o kadangi automobilis yra senas, tai tikėjosi, kad ras dar kažką blogo, tai sutarėm, kad automobilį vėl patvarkysiu, ir išrašysiu bendrą sąskaitą“, – sakė A. Mickevičius patikslinęs, kad jis dirba ne visai tuo adresu, kurį nurodė T. Petereit. Anot A. Mickevičiaus, automobilius jis taiso Kuršių gatvėje 9A.

Paklaustas, ar jis savo darbams suteikia garantiją, pašnekovas kiek sutriko. „Pirmas toks gyvenime įvykis, tad net nežinau, ką atsakyti, – ir pridūrė. – Jeigu žmogus nori garantijų kaip įgalioto atstovo servise, tai gal tada iš pradžių reikėjo važiuoti į „Opel“ centrą ir ten keisti diržą. Žmogus pats pasirinko, o dabar iš manęs 100 proc. garantijų nori. Meistras atsako tik už savo darbus, kaip sakant, už prisuktus varžtus“, – vyras teigia, kad teismas pasakys, kas kaltas. 

Policija tyrimo nepradėjo

Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė teigia, kad pareigūnai pareiškimą dėl nekokybiškai atlikto darbo gavo spalio 17 dieną. „Atlikus procesinius veiksmus, patikslinus įvykio aplinkybes, nesant nusikalstamos veikos požymių, už kuriuos numatoma baudžiamoji atsakomybė, priimtas sprendimas nepradėti ikiteisminio tyrimo“, – portalui sako policijos atstovė.

Ji primena, kad dėl netinkamo ar nesąžiningo sutarčių ar sandorių vykdymo, visais atvejais asmenys turi teisę inicijuoti teismo procesą, kreipiantis su pareiškimu į teismą.

GALERIJA

  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
  • Po automobilio remonto toli nenuvažiavo – variklis sugedo atliekant techninę apžiūrą
Vilmanto Raupelio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (48)

F1

Na cia jau meistro kompetencija naudoti kokybiskas dalis. Dabar gi idejes kinietiska dirza supiso varikly. Jei tai butu normalus servisas - zmogui savo saskaita pakeistu varikli, pasakytu atsiprasau ir gyvenime daugiau kinietisku daliu akyse matyti nenoretu

Anonimas

3-5 auto per metus??? Tai eilinis perekūpas.. čia juo turėtų vmi susidomet. Manau ir susidomes po šio straipsnio.

...

Drasus perekupas, oj drasus. Gal reiktu VMI juo susidometi.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS