Fotografas – tarsi nematomas stebėtojas | kl.lt

FOTOGRAFAS – TARSI NEMATOMAS STEBĖTOJAS

Penktadienio vakarą Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos Konferencijų salėje vyko klaipėdiečio fotografo, kino režisieriaus Gintauto Beržinsko kūrybos vakaras.

Jo metu klaipėdiečiai turėjo progą iš paties menininko lūpų išgirsti, nuo ko prasidėjo jo fotografijos kelionė ir kaip gimė idėja sukurti trumpametražį filmą „Plaukikas“.

Minėtoje salėje nuo šios dienos eksponuojama ir G. Beržinsko paroda „Giro d‘Italia: pergalės anatomija“.

Vakarą menininkas pradėjo nuo nuotraukos, kurią padarė būdamas 16-os ir kuri buvo vienas pirmųjų fotografinių eksperimentų.

„Tą naktį įvyko didžioji avarija, kai tanklaivis užplaukė ant molo ir išliejo 16 tūkst. mazuto“, – pasakojo fotografas.

Laikui bėgant, susidomėjimą fotografija pamažu keitė sportas. G. Beržinskas daug treniravosi ir tapo vidutinio nuotolio bėgimo Lietuvos čempionu.

Keliaudamas po pasaulį ir atsidūręs Amerikoje fotografiją atrado iš naujo. Joje fotografavo ne tik gamtos objektus, bet ir žmonių portretus. Jo dėmesį itin patraukė muzikantai.

„Muzika yra įdomus objektas fotografijai. O dar, kai nueini į kokius nors pogrindinius džiazo barus, kuriuose groja pasaulinio lygio muzikantai, jie ten „išdirbinėja“ tokius dalykus, kuriuos smagu fotografuoti ir tiesiog negali tam atsispirti“, – tikino G. Beržinskas.

Anot jo, fotografas – stebėtojas, kuris būdamas toje pačioje erdvėje su kitais žmonėmis ir juos fiksuodamas, gali išlikti beveik nematomas.

Prieš sugrįžtant į Lietuvą fotografui nusišypsojo laimė dirbti prie vieno ypatingo projekto – buvo pakviestas fotografuoti vieną Čikagos ledo ritulio komandą.

„Tuo metu jiems reikėjo dar vieno fotografo iki sezono pabaigos ir aš gavau pasiūlymą dirbti už labai gerus pinigus – 750 dolerių per dieną“, – sakė fotografas.

Sugrįžęs į Lietuvą savo aistros fotografijai nepamiršo. O pernai G. Beržinskas kartu su režisieriumi, prodiuseriu Arūnu Mateliu, prodiusere Ramune Rakauskaite ir kitais kūrybinės komandos nariais pastatė dokumentinį trumpametražį filmą apie invalido vežimėlyje sėdintį žmogų, patyrusį skaudžių gyvenimo smūgių ir sugebėjusį po jų atsitiesti.

„Mano, kaip režisieriaus, požiūriu, siužetas ir situacija – labai dėkinga pati iš savęs“, – teigė G. Beržinskas.

Paroda „Giro d‘Italia: pergalės anatomija“ uostamiestyje eksponuojama jau nebe pirmą kartą. Ją pamatyti vis dar galima I. Simonaitytės bibliotekos Konferencijų salėje.

GALERIJA

  • Fotografas – tarsi nematomas stebėtojas
I. Kiseliovaitės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS