Bastionų tilto projektas – amžiaus statybos nebus? | kl.lt

BASTIONŲ TILTO PROJEKTAS – AMŽIAUS STATYBOS NEBUS?

Garsiai viešintas Bastionų tilto projektas – jau nebeprioritetinis Klaipėdos savivaldybės klausimas. Paaiškėjo, kad šio sumanymo įgyvendinimas atidedamas neribotam laikui, nors neegzistuojančiam tiltui jau išleista beveik trečdalis milijono eurų iš miesto biudžeto.

Per posėdį – netikėta žinia

Pastarajame uostamiesčio tarybos posėdyje, balandžio pabaigoje, pateikdamas savo metinę veiklos ataskaitą, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis kelis kartus prasitarė, kad Bastionų tilto statybų yra atsisakoma, o sutartis su projektuotojais bus nutraukta.

Tarybos narė Judita Simonavičiūtė tada atkreipė dėmesį, kad tokį sprendimą vis dėlto turėtų priimti politikai, o ne valdininkai.

Tačiau kiti tarybos nariai šios pastabos, regis, neišgirdo.

Tuo kalba apie ketinamą nutraukti Bastionų tilto idėjos įgyvendinimą tada ir baigėsi.

Apsigalvojo: amžiaus statyba įvardyto grandiozinio Bastiono gatvės tilto sumanymo per Dangės upę, regis, atsisakyta neribotam laikui. (Shutterstock nuotr.)

Buvo nueita toli

Tačiau šis sumanymas jau toli įsibėgėjęs – yra parengtas tilto projektas, iš Bangų g. 11 gyventojų, kurių namas esą būtų trukdęs tilto ir gatvės jungčiai, savivaldybė visuomenės reikmėms paėmė nekilnojamąjį turtą, kompensacijoms skyrusi beveik trečdalį milijono eurų.

Buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, betrūko tik techninės projekto ekspertizės ir statybas leidžiančio dokumento.

Nepaisant to, keturių eismo juostų pakeliamo Bastionų tilto idėja atidedama nežinia kuriam laikui.

"Savivaldybės vadovams tilto projektas pasirodė gana brangus. Miestui reikėtų mažesnių gabaritų tilto, todėl reikėtų ir mažesnės apimties projekto. Tad logiška, kad sutartis su projektuotojais yra nutraukiama, jei neketinama statyti tokio objekto", – sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Gintaras Dovidaitis.

Buvo pastatytas vežimas prieš arklį.

Nemalonus pinigų klausimas

Tačiau akivaizdu, jog su projektuotojais teks atsiskaityti už jų atliktus darbus, nepaisant to, kad jų parengtas projektas nebus įgyvendintas.

Kokia tai galėtų būti suma, neatskleidžiama.

Ar sutartyje numatytas koks nors atlygis už netesybas, taip pat neaišku.

"Bandysime derėtis. Negalime paneigti, dalis projektavimo darbų yra padaryta, o dalies negalima padaryti ne dėl rangovo kaltės. Reikia pripažinti, kad projekto užsakovas, tai yra savivaldybė, netinkamai sukoordinavo šituos sprendinius. Todėl dalį lėšų reikės sumokėti. Bet, kita vertus, geriau pakeisti projektą, padaryti jį pigesnį ir efektyvesnį, nei pabaigti tokį, koks jis yra dabar. Apmaudu, kad išėjo nevykęs projektas, bet realybė tokia", – apgailestavo G.Neniškis.

Jau dabar aišku, kad bus prarastos ir tikslinės ES lėšos (apie 7 mln. eurų) tilto statybai, kurias reikėjo įsisavinti iki 2022 m.

Planai: per Dangės upę už 20 mln. eurų buvo planuota pastatyti pakeliamą keturių eismo juostų tiltą. (Projekto vizualizacija)

Nuomonė pakito po rinkimų

Nuomonė apie Bastionų tilto reikalingumą Klaipėdos miestui kardinaliai ėmė keistis po pernykščių savivaldos rinkimų.

Tada kai kurie miesto tarybos naujokai dėjo pastangas, kad tiltas apskritai būtų skirtas tik pėstiesiems.

O tilto idėjos iniciatoriai apgailestavo, kad tokiu atveju "miestas neišlips iš sąstingio".

Tuomet vienas Bastionų tilto idėjos iniciatorių, buvęs uostamiesčio tarybos narys, dabar parlamentaras Simonas Gentvilas dienraščiui teigė, kad atsisakyti tilto būtų neracionalu.

Seimo narys prasitarė apgailestaujantis, kad "rinkimai baigėsi, o senos sąskaitos vis dar suvedinėjamos".

Užmojai buvo per dideli?

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius G.Neniškis neslėpė, kad Bastionų tilto pradinis projektas buvo "nelabai pamatuotas ir įvertintas".

Gintaras Neniškis / Redakcijos archyvo nuotr.

"Pradžioje parengtas projektas, o tik po to pradėta rengti poveikio aplinkai vertinimo ataskaita. Pastabų tada turėjo aplinkos apsaugos specialistai ir paveldosaugininkai. Jie nematė galimybių tokiam tiltui atsirasti. Jų nuomone, tiltas turėtų būti ne 4, o dviejų eismo juostų, mažesnių gabaritų. Aišku, su jais gal būtų galima bylinėtis ir įrodinėti savo tiesas, bet miestiečiams toks didelis tiltas irgi nėra priimtinas", – projekto stabdymo motyvus vardijo G.Neniškis.

Todėl, anot jo, savivaldybės administracijos vadovybė priėmė sprendimą ieškoti kito varianto.

"Mes neatsisakome idėjos, kad tokia jungtis miestui yra reikalinga. Ir ta idėja turi būti realizuota, bet ne tokia, kokia dabartiniu metu buvo bandoma suprojektuoti. Todėl su projektuotojais sutartį reikės nutraukti, procedūrą atlikti iš naujo ir atrasti tuos sprendinius, kurie atitinka mūsų dabartinę naujesnę koncepciją, priimtiną tiek Aplinkos apsaugos agentūrai, tiek paveldo saugotojams, taip pat gyventojams", – tvirtino G.Neniškis.

Klaipėdos savivaldybės administracijos vadovas pripažino, kad pirmiausia reikėjo projektą derinti su aplinkosaugininkais, paveldosaugininkais ir gyventojais, galbūt tada nebūtų buvę tokio susipriešinimo dėl naujo tilto.

"O dabar buvo pastatytas vežimas prieš arklį. Pirmiausia, aišku, reikėjo suderinti su visais, koks projektas jiems priimtinas, tik paskui ieškoti tilto sprendinių", – pakartojo G.Neniškis.

Projektas brangtų dvigubai

Amžiaus statybos teko atsisakyti dar ir todėl, kad paaiškėjo, jog planuojamos keturių eismo juostų gatvės (nuo Bangų g. iki Bastionų tilto) gruntas yra nestabilus, jį sudaro durpės ir sapropelis, todėl sutvirtinant tektų kalti polius.

"Kiek tas dalykas galėtų kainuoti, paaiškėtų tik atlikus detalesnius skaičiavimus. Preliminari šios jungties vertė buvo apie 20 mln. eurų", – patvirtino G.Neniškis.

Tačiau dar pernai buvo skelbiama, kad naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas turėjo kainuoti 9,6 mln. eurų.

ES turėjo skirti 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numatė 454 tūkst., o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.

Planuoto Bastionų tilto ilgis turėjo būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.

Planuota Bastionų gatvė po tilto atsiradimo turėjo būti praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.

Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – iki 1,5 tūkst. autobusų. Krovininio transporto eismas juo būtų draudžiamas.

Pagal planus Bastionų tiltas turėjo būti pradėtas statyti šiemet ir 2022-aisiais turėjo būti baigtas.

Tūkstančiai – į balą?

Kaip paaiškėjo, kol kas tik popieriuje liksiančio projekto sumanymui jau išleista daugybė pinigų.

Pirmiausia iš Bangų g. 11 namo gyventojų išpirktas turtas, kuris paimtas visuomenės reikmėms.

Klaipėdos savivaldybės Žemėtvarkos skyriaus vedėja Raimonda Gružienė patvirtino, kad tai miestui kainavo 280 tūkst. eurų.

Visi butai, visos patalpos iš savininkų yra išpirktos.

Dviejų patalpų savininkai bylinėjosi su savivaldybe dėl juos netenkinančių sąlygų, tačiau galiausiai susitarta taikiai.

"Paėmus turtą visuomenės poreikiams, per 10 metų projektas turi būti įgyvendintas. Jei tai nebus padaryta, gali kilti klausimas dėl paimto turto sugrąžinimo gyventojams. Tačiau tokių atvejų dar neturėjome", – teigė Klaipėdos savivaldybės Turto skyriaus vadovas Edvardas Simokaitis.

Jei taip nutiktų, kad visuomenės reikmėms paimtas namas per dešimtmetį nebus nugriautas, gyventojai turėtų teisę išsipirkti savo buvusius butus už tą kainą, kuri jiems buvo sumokėta savivaldybės.

Tačiau tą namą esą tikrai reikės griauti, bet savivaldybė, anot G.Neniškio, šitam projektui kol kas pinigų neturi.

"Šiuo metu miesto prioritetai yra kiti. Per šį laikotarpį mes pamėginsime suprojektuoti priimtiną jungtį. Ieškosime galimybių, kaip tai finansuoti. Kuriam laikui atidedamas Bastionų tilto atsiradimas? Kol kas viską atidėsime ir tikėsime, kad kitame ES finansavimo periode, jei ta parama dar bus teikiama, bandysime ieškoti galimybių gauti finansavimą. O trimečiame savivaldybės strateginiame plane šito sprendinio įgyvendinti nenumatyta", – kalbėjo G.Neniškis.

Rašyti komentarą
Komentarai (52)

Anonimas

Negi niekam bylos neiškels už tokį įžūlų pinigų švaistymą?

kl

Gražus kompiuterinis kabančio tilto paveikslėlis.O kaip su pradžia-Bangų gatvėje ir su pabaiga Laivų skersgatvyje?Ten erdvių padaryti keturių juostų įvažai ir išvažiavimui nėra.Gal kompiuteriniame žaidime ir gražu,bet matyt tie "projektuotojai" ir galimybių studijų gimdytojai nėra buvę Klaipėdoje,jei fantazuoja skraidančius tiltus.Ko nepaistyti nesąmonių,jei pinigus gavo,o atsakomybės nėra?

Šoferis

Baltijos prospektas paverstas autobanu, gaila vagys liberalai butu pastate dar viena beprotybe, Jakuose nieko gero tik partijai pinigai ir išdygusiu daug privaciu piliu
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS