Keisti padangų – orams šylant | kl.lt

KEISTI PADANGŲ – ORAMS ŠYLANT

Vairuotojai raginami keisti vasarines padangas į žiemines, nors meteorologai prognozuoja itin šiltus orus trims artėjančioms lapkričio savaitėms.

Vairuotojai raginami keisti vasarines padangas į žiemines, nors meteorologai prognozuoja itin šiltus orus trims artėjančioms lapkričio savaitėms.

Prievolė svarbesnė už šilumą

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis tikino, kad prievolė pasikeisti vasarines padangas į žiemines galioja net ir tuomet, kai žiema net nekvepia.

"Čia ne Vokietija, kur nėra tokių apribojimų. Kiek pamenu, ten galioja taisyklė, kad automobilio padangos turi atitikti oro sąlygas, tačiau griežtų nurodymų nėra, kada keisti automobilio ratus", – šmaikštavo V.Pumputis.

Kelių eismo taisyklės Lietuvoje nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 d. draudžia eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis.

Dygliuotas padangas įsigijusieji stebisi, kad teks montuoti jas, nors už lango teigiama temperatūra.

Hidrometeorologinės tarnybos Jūrinių prognozių centro vedėjas Lionginas Pakštys tikino, kad šilti orai išsilaikys net iki lapkričio 20-osios.

"Žiemos ženklų dar nematyti. Laikysis permainingi, vėjuoti, tačiau šilti orai. Aukščiausia temperatūra sieks 10 laipsnių šilumos, ir sniego pajūryje dar neturėtume sulaukti", – tikino L.Pakštys.

Užuomaršoms gresia baudos

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas V.Pumputis tikino, jog dažniausiai šaltukas paspaudžia netikėtai, todėl vairuotojai neturėtų aimanuoti, kad privalo pasikeisti padangas.

"Juk ir žiemą pasitaiko teigiamų temperatūrų. Padangų dilimas pastebimas tik tuomet, kai temperatūra pakyla aukščiau 15 laipsnių. Esant žemesnei, nors ir teigiamai temperatūrai, padangos ne taip greitai dėvisi", – aiškino V.Pumputis.

Specialisto manymu, pats pavojingiausias laikotarpis būna tuomet, kai termometro stulpelis vos persirita į minuso padalą.

"Pavojingiausias vairavimas, kai yra plikšala. Vairuotojai dar būna įpratę važiuoti greičiau. O tuomet, kai automobilis, važiuodamas šlapiu asfaltu, užvažiuoja ant apledėjusios dalies, būna pats pavojingiausias. Statistika rodo, kad žiemos pradžioje įvyksta daugiausia avarijų", – pabrėžė V.Pumputis.

Po lapkričio 10-osios vis dar važinėjant vasarinėmis padangomis, galima sulaukti įspėjimo arba baudos nuo 20 iki 40 litų.

Ilgėja stabdymo kelias

Padangų gamintojai perspėja, kad vasarinių padangų sukibimas su asfaltu keičiasi, kai lauke vyrauja 7 laipsnių šaltis.

"Padangų guma kietėja esant net ir vienam laipsniui šalčio. O kai padanga yra visiškai sukietėjusi, esant 7–10 laipsnių šalčio, automobilis ant slidžios kelio dangos gali tapti nevaldomas", – pasakojo V.Pumputis.

Lietuvoje vis dar yra populiarios dygliuotos padangos. Jų savininkai kraipo galvas, kad lapkričio 10-ąją dažnai dar yra per anksti jas naudoti, o dygliai labiau ardo kelio dangą.

"Vairuotojas, pirkdamas dygliuotas padangas, turi įvertinti, kokiais keliais jam teks važinėti. Mieste važinėjančiam vairuotojui privalu žinoti, kad stabdant maksimaliai ant sauso asfalto, dygliuotų padangų stabdymo kelias yra žymiai ilgesnis", – pastebėjo specialistas.

Dygliuotas padangas turėtų rinktis užmiesčio keliais itin dažnai važinėjantys vairuotojai.

Mirtinas derinys lėmė žūtį

Nepatartina montuoti skirtingų padangų ant skirtingų automobilio ašių. V.Pumputis prisiminė atvejį, kai jam teko tirti nelaimingą nutikimą, per kurį žuvo trys žmonės.

"Dygliuotos padangos buvo sumontuotos ant priekinės ašies, o gale buvo naujos žieminės padangos. Automobilį vairavo moteris, jai vos paspaudus stabdžius, mašina ėmė suktis ir nulėkė į tvenkinį, kuriame žuvo visi ja važiavę žmonės", – pasakojo V.Pumputis.

Tokiu atveju gyvybės būtų išgelbėtos, jei automobilio savininkė būtų pasielgusi priešingai – dygliuotas padangas būtų užmontavusi ant galinės ašies.

"Maksimaliai stabdant dygliuotomis padangomis ir vos suktelėjus vairą, automobilio galas visais atvejais ima slysti", – pabrėžė Susisiekimo ministerijos darbuotojas.

Užsienio šalyse sava tvarka

Pareigūnai perspėja, kad dygliuotomis padangomis lietuviai ne į visas šalis galės įvažiuoti.

"Lenkijoje, Vokietijoje šios padangos yra draudžiamos. Reikėtų tai atsiminti. Bauda Lenkijoje už šios taisyklės nesilaikymą gali siekti iki 250 litų, o lenkai policininkai į pažeidėjus žiūri principingai", – pasakojo V.Pumputis.

Tiems, kurie ketina įsigyti žiemines ar dygliuotas padangas, patariama atkreipti dėmesį į jų amžių.

"Vokietijoje padangos naudojamos ne ilgiau nei penkerius metus. Dažnai į Lietuvą atvežamos dar normalaus protektoriaus, tačiau 5 metų ribą peržengusios padangos. Vokiečiai jų atsisako dėt to, kad keičiasi padangų savybės", – aiškino specialistas.

Šių metų pavasarį dėl užsitęsusių žieminių orų, dygliuotų padangų naudojimo laikas buvo pratęstas, tačiau specialistai nepamena, kad būtų šių padangų naudojimo terminas kada nors nukeltas.

"Žiema gali ateiti staiga. Jei mes paliksime teisės aktuose pasirinkimą, kad žieminių padangų naudojimas priklauso nuo oro sąlygų, gali kilti daugybė diskusijų. Nors tokia praktika ir yra

Vokietijoje. Tačiau lietuvis gali sugalvoti viduržiemį autostrada važiuoti vasarinėmis padangomis. Čia kitas vairuotojų sąmoningumas", – pastebėjo V.Pumputis.
Skandinavijoje žiemos metu yra privalu važinėti dygliuotomis padangomis.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Idiotizmui nera ribu

Tarybiniais laikais dauguma vazinejo vasarinemis ir kaskaip viskas gerai buvo.

ponia

tikriausiai nuo gruodzio 1d.tureciau paltuka pakeisti i kailinukus ,pirstines,stora salika uzsivynioti, ir veltinukus,nesvarbu kad lauke pliusine temperatura. prakaituokime!irgreitai bekime iBISONa pirkti kas dar neturime tai nusprende PROFESORIUS arbakaip megsta sakyti mokslininkai!!!!!

rms

Tokius profesorius i pensija isleisti. Kam skirta oru prognoze? Gal ponas profesorius palygintu zieminiu ir vasariniu padangu stabdymo kelia esant +10? Gal palygintu dar su dygliuotomis? Negaliu klausytis tokiu marazmu. Padarytu pagal oro salygas ir viskas, dabar turi vazinet 2-3 savaites su zieminemis bereikalo. Tausokim gamta, taupykim kura ir kelio danga. Is principo nesikeisiu kol nebus +5 ir maziau.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS