Svarstymai Seime: už kelto bilietus moksleiviai mokės mažiau? | kl.lt

SVARSTYMAI SEIME: UŽ KELTO BILIETUS MOKSLEIVIAI MOKĖS MAŽIAU?

Dabar lengvata keltis "Smiltynės perkėlos" keltais taikoma tik 7–10 m. vaikams. Vyresniems moksleiviams tenka pirkti visą bilietą. Seimo Biudžeto ir finansų komitete pritarta įstatymo projektui, kad moksleiviams iki 14 m. būtų taikoma 50 proc. nuolaida persikeliant per Kuršių marias.

Siūlė taikyti lengvatą

Pasiūlymą dėl lengvatos moksleiviams pateikė klaipėdietis Seimo narys Simonas Gentvilas.

Jo įsitikinimu, galimybė pažinti Kuršių neriją turi būti sudaryta kiekvienam Lietuvos moksleiviui.

O keltas yra vienintelė susisiekimo priemonė pasiekti Neringą. Tai taip pat yra vidaus miesto susisiekimo dalis Klaipėdos savivaldybės teritorijoje.

Atsižvelgiant į šiuos faktus, parlamentaras pasiūlė keliantis keltu moksleiviams taikyti 50 proc. nuolaidą.

Lengvatinių keleivių perkėlimas valstybei kainuoja apie 25 tūkst. eurų per metus, jei prie jų pridėtų ir moksleivius, teigiama, tai būtų dešimčių tūkst. eurų per metus klausimas.

Esą įvertinus, kiek valstybei kainuoja nemokamas automobilių perkėlimas, moksleiviams suteikiama lengvata būtų tik smulkmena.

"Naudodamiesi vietiniu transportu, moksleiviai gauna 50 proc. lengvatą iki 18 m. Kalbant apie keltus, to nėra. Keliantis keltu vaikams nuo 10 m. jokia lengvata nebepriklauso", – Seimo Biudžeto ir finansų komitete kalbėjo S. Gentvilas.

Eikvotojai – ne moksleiviai

Reziumuodamas Seimo narys pastebėjo, kad keliolikos sunkvežimių nemokamas perkėlimas per savaitę kainuoja tiek, kiek visiems moksleiviams su 50 proc. ta nuolaida atsieitų metams.

Atkreiptas dėmesys, kad apie 400 tūkst. automobilių per metus per Kuršių marias yra perkeliami nemokamai, ir bendrovė "Smiltynės perkėla" už juos gauna kompensacijas iš valstybės biudžeto.

Esą didžiąją valstybės išlaidų dalį sudaro būtent šie didieji eikvotojai, o ne moksleivija.

Biudžeto ir finansų komiteto narys parlamentaras Mykolas Majauskas pastebėjo, kad tai – priešrinkiminis siūlymas, tačiau esą jis nėra blogas.

"Atsižvelgiant į tai, kad Neringa yra mūsų visų rūpestis. Tendencijos labai neramina, nes Neringa tampa elito poilsio vieta, elito kaimelis. Lietuva žiūri į ją, kaip į išskirtinę vietą, į kurią ne visi turi galimybių patekti. Man atrodo, gerai skatinti vaikus, jaunimą domėtis Kuršių nerija. Todėl tai yra racionalus pasiūlymas ir nekainuotų daug", – komiteto posėdyje teigė M. Majauskas.

Svarstys naujas Seimas

M. Majauskas pabrėžė, kad paprastai jis būdavo nusiteikęs prieš lengvatas ir populistinius pasiūlymus, bet šiuo atveju esą "tai nėra kokie nors kosminiai skaičiai".

Po diskusijų komiteto nariai, pakoregavę pirminį siūlymą, pritarė, kad keltis keltu su 50 proc. lengvata galėtų Lietuvos moksleiviai iki 14 m., pateikę mokinio pažymėjimą.

Tačiau iki įstatymo priėmimo paprašyta pateikti tikslius skaičius, kiek preliminariai tai galėtų kainuoti.

Šio įstatymo projektą veikiausiai svarstytų jau naujos kadencijos Seimas.

Jei jam būtų pritarta, nuolaidų taikymas įsigaliotų nuo kitų metų sausio 1 d.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Čiubaka

jo, dabar visi vaikai trenksis per pusę Lietuvos, kad per pus mažesne kaina persikeltų į Neringą. Galvokit geriau, kas ištikrujų naudosis - Neringos ir Klaipėdos sav gyventojai

Visiska kvailyste

Prie ko cia seimas ir vyriausybe? Jei nori Neringos ar Klaipedos savivaldybes nemokamu kelioniu Neringieciams ar ju vaikams, jie tegul is savo savivaldybiu biudzetu ir dotuoja, o ne visa Lietuva prisideti prie to turetu. Taip yra issivysciuosiose vakaru salyse, taip turetu buti ir Lietuvoje,

jo

Geriau mokėsiu pilną kainą, bet nenprėčiau , kad Gentvilai "pigų" pliusą užsidėtų rinikimų išvakarėse.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS