Vairuotojams uostamiestyje – išbandymas pirmu šaltuku | kl.lt

VAIRUOTOJAMS UOSTAMIESTYJE – IŠBANDYMAS PIRMU ŠALTUKU

Vakarų regione vairuotojams vakar ryte teko mažinti automobilių greitį, daugelyje vietų buvo slidoka. Kelininkai tvirtina, kad krašto kelius barstė nuo ankstyvo ryto.

Dirbo 32 barstytuvai

Gyventojai vakar ryte socialiniuose tinkluose vieną po kitos rašė žinutes – bandyta įspėti, kokiose vietose yra slidu.

Plungiškiai apie apledėjusius kelius ėmė trimituoti itin anksti. Netrukus slidžiais keliais skundėsi dituviškiai, išvažiavę į darbus Klaipėdoje. Pusę aštuonių ryte į uostamiestį nuo Šernų sodų važiavusieji taip pat perspėjo kitus, kad vairuoti pavojinga.

Tiek druskos, tiek druskos ir smėlio mišinio atsargų sukaupėme pakankamai.

Apyslidis buvo ir kelias į Dovilus, automobiliai čia ir pusę devynių ryte važiavo nedideliu greičiu.

Įmonės "Kelių priežiūra" Vakarų regiono vadovas Algminas Šmitas tikino, kad vakar ryte visame Vakarų regione druską keliuose barstė 32 įrenginiai.

"Mums žiema nebuvo netikėta. Vakar barstyti kelių išvažiuota pusę penkių ryte. Nors ši savaitė pirmoji tokia, kai žadama neigiama temperatūra, mes kelius barstėme dar ir spalio mėnesį", – tikino įmonės vadovas A.Šmitas.

Sukaupė tonas druskos

Antradienį ryte regioniniai ir krašto keliai buvo pabarstyti druska.

"Ji efektyvi iki 7 laipsnių šalčio. Tiek druskos, tiek druskos ir smėlio mišinio atsargų sukaupėme pakankamai. Konkrečiai Klaipėdos kelių tarnybos Gargždų meistrija turi pasiruošusi 1 350 t druskos bei 350 t smėlio ir druskos mišinio. Magistraliniai keliai barstomi tik druska, o ten, kur eismo intensyvumas gali būti mažesnis, barstoma smėlio ir druskos mišiniu, nes vien druska gali būti neefektyvi", – paaiškino A.Šmitas.

Anot jo, įmonės "Kelių priežiūra" Vakarų regiono kelininkai prižiūri kelius nuo Akmenės iki Jurbarko.

"Plungėje barstyti kelių automobiliai išvažiavo 4.28 val. Kelias į Dituvą pradėtas barstyti 5.50 val. Dar prieš tai pabarstytas 227 numeriu pažymėtas kelias Jakai–Dovilai. Ten pradėta dirbti 5.20 val. Į Dituvos žiedinę sankryžą įvažiuota kelios minutės po šeštos valandos", – teigė A.Šmitas.

Kelininkų automobilis, kirtęs Dituvos žiedą, toliau važiavo į Svencelę, suko Venckų link. Vakarų regiono padalinio kelininkai Šilutės rajone kelius barstė iki Vilkyčių, toliau estafetę perėmė Šilutės kelininkai.

Siunčia duomenis

A.Šmitas aiškino, kad didžioji dalis krašto ir intensyviausi rajoniniai keliai, sudarantys apie 6,16 tūkst. km, prižiūrimi pagal trečiąjį priežiūros lygį.

"Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 darbo valandoms nustojus snigti. Kai oro sąlygos normalios, ant kelių dangos gali būti ne gilesnių kaip 2 cm sniego provėžų. Sningant arba pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 10 cm. Ryte, esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.", – dėstė įmonės atstovas.

A. Šmitas prognozavo, kad visą šią savaitę, kol naktimis laikysis šaltesni orai, eismo sąlygos gali būti sudėtingesnės.

"Kai pasninga, vairuotojai instinktyviai mažina greitį, būna atidesni. O kai rytais tik šąla, sąmoningumo pritrūksta. Tačiau eismo sąlygos per dieną gali pasikeisti kelis kartus, todėl situacija nuolat stebima", – patikino A.Šmitas.

Naktį iš pirmadienio į antradienį Klaipėdos apskrityje iš tiesų pirmą nakties pusę lijo, tik vėliau pradėjo šalti.

"Įsigijome specialų įrenginį, kuris pagal tam tikrus algoritmus prognozuoja artėjančių trijų keturių valandų orus. Bandome bendradarbiaudami su įmone "City Bee". Numatyta, kad jos automobiliai, turintys borto kompiuterius, siųstų duomenis apie temperatūrų pasikeitimus, automobilių ratų praslydimus ar net duomenis, kur ir kada suveikė automobilių automatinių valytuvų sistema. Visa tai suteikia informacijos mūsų įrangai, kuri vertina eismo sąlygas. Ateityje norima bendradarbiauti su autobusų parko įmonėmis", – pasakojo A. Šmitas.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS