Sudarytas Kauno triukšmo žemėlapis: pagrindinės vietos Pereiti į pagrindinį turinį

Sudarytas Kauno triukšmo žemėlapis: pagrindinės vietos

2023-07-14 09:20

Atnaujintas Kauno triukšmo žemėlapis. Pagal jį matyti, kad akustinė tarša labiausiai juntama ties pagrindinėmis miesto gatvėmis. Tačiau dar neaišku, ar reikės papildomų triukšmo mažinimo priemonių.

Priemonės: dar tik bus svarstoma, kaip galima mažinti transporto ir pramonės keliamą triukšmą.
Priemonės: dar tik bus svarstoma, kaip galima mažinti transporto ir pramonės keliamą triukšmą. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Kam reikalingas?

Artimiausiame Kauno tarybos posėdyje bus tvirtinamas strateginis triukšmo žemėlapis. Stebėti triukšmingas miesto vietas įpareigoja įstatymai, o gyventojai gali stebėti, kuriose Kauno vietose kyla didžiausias triukšmas.

„Strateginio triukšmo žemėlapio rengimą miestuose, kuriuose daugiau kaip 100 tūkst. gyventojų, reglamentuoja Europos Parlamento ir Komisijos direktyva.

Teisės aktai numato įvertinti ir valdyti triukšmą, todėl kas penkerius metus sudaromas ir atnaujinamas strateginis triukšmo žemėlapis ir įgyvendinamas veiksmų planas“, – kodėl reikėjo sudaryti Kauno triukšmo žemėlapį, aiškino Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja Milda Labašauskaitė.

Triukšmas: pagrindinėse gatvėse triukšmą kelia automobiliai. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Pagrindinės vietos

Žemėlapis sudarytas stebint triukšmo lygį skirtingu paros metu, todėl galima matyti, kuriose Kauno vietose triukšmo lygis didžiausias dieną ir naktį. Pagrindinis triukšmo taršos šaltinis – transportas.

„Didžiausią triukšmą kelia transporto priemonių eismas pagrindinėse miesto gatvėse. Žemėlapyje pagal patvirtintą metodiką Kauno mieste yra vertinamas kelių transporto, geležinkelio ir pramonės keliamas triukšmas. Laisvalaikio, statybų ar kitas triukšmas nevertinamas“, – apie tai, kokie triukšmo šaltiniai vertinami, aiškino M. Labašauskaitė.

Kadangi žemėlapiui sudaryti vertinamas būtent transporto keliamas triukšmas, natūralu, kad triukšmingiausios miesto vietos yra ties pagrindinių gatvių prieigomis. Matyti, kad dieną triukšmo lygis raudonuoja ties magistraliniais keliais, Kauno aplinkkeliais, didžiausiomis gatvėmis, tokiomis kaip Savanorių ar Karaliaus Mindaugo prospektai. Dieną tiesiog dūzgia beveik visi Kauno mikrorajonai. Atrodo, kad triukšmo mažiau tik parkuose, ties Pažaisliu, marių pakrantėje ar Kleboniškio miške. Naktį triukšmo žemėlapis jau kitoks.

„Dienos metu Kauno mieste yra daugiau triukšmingų vietų prie pagrindinių gatvių, kur triukšmo normos viršijamos, nakties metu tokių zonų lieka nedaug“, – aiškino Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja.

Tamsiuoju paros metu triukšmas išlieka ties pagrindiniais Kauno keliais. Naktį triukšmą Petrašiūnuose kelia ir kelios pramonės zonos.

Dienos metu Kauno mieste yra daugiau triukšmingų vietų prie pagrindinių gatvių, kur normos viršijamos.

Vis dėlto žemėlapyje pažymėtos vietos, kuriose triukšmas kyla nuolat,  tačiau gyventojai ne kartą skundėsi, kad naktimis miegoti neleidžia momentiškai keliamas triukšmas. Kauniečiai yra rašę skundų dėl naktimis miesto gatvėmis garsiai važinėjančių motociklų, pro pravirus automobilio langus girdimos muzikos ir pan. Tačiau toks triukšmas šį kartą nevertintas ir nepateko į specialistų akiratį.

Ar sumažins?

Kadangi miesto specialistai jau identifikavo triukšmingiausias Kauno vietas, dienraštis pasidomėjo, ar triukšmo lygis kaip nors bus mažinamas. Ar bus imamasi kokių nors priemonių, kad gyventojai turėtų daugiau ramybės?

„Patvirtinus triukšmo žemėlapį, bus organizuojamas triukšmo prevencijos veiksmų plano rengimo viešasis pirkimas. Minėtas planas bus rengiamas 2024–2028 m. laikotarpiui ir jame bus numatytos priemonės triukšmui mažinti“, – apie tai, kad dar tik bus sprendžiama, ar reikia mažinti triukšmą, komentavo M. Labašauskaitė.

Triukšmas mieste gali būti mažinamas įvairiomis priemonėmis. Štai prie magistralinių kelių gali būti įrengiamos sienelės, miesto gatvėse  ribojamas tam tikrų transporto priemonių eismas, mažinamas greitis ir pan.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų