„EXPO 2015“ organizatoriai: Lietuvos verslininkai dar nerado kelio į pasaulinę parodą | kl.lt

„EXPO 2015“ ORGANIZATORIAI: LIETUVOS VERSLININKAI DAR NERADO KELIO Į PASAULINĘ PARODĄ

Per tris mėnesius į Milane vykstančią pasaulinę parodą „EXPO“, kurios tema - „Pamaitinti planetą. Gyvybės energija“ nupirkta 10 mln. bilietų. Paroda skirta maistui ir žemės ūkiui. Nuo gegužės iki lapkričio šioje pasaulinėje parodoje tarp 150 valstybių savo pasiekimus pristato ir Lietuva, tačiau organizatoriai sako pasigendantys didesnio mūsų verslininkų dėmesio.

Dalį Lietuvos pusę metų galima rasti Lietuvos paviljone Milane, prie kurio lankytojus traukia stilizuotas vandens lašas. Atėjus rugpjūčiui, organizatorių teigimu, lankytojų itin padaugėjo. Piko metu – nuo vidurdienio iki vakaro – jų čia plūsta po tūkstantį per valandą.

Žmonės parodoje kviečiami susipažinti su Lietuvos istorija ir dabartimi, maisto paveldu. Bene išskirtiniausias Lietuvos paviljono bruožas – dažnai rengiamos ekologiškų pieno, mėsos, duonos, medaus ir kitų produktų degustacijos.

Pasak gidų, maždaug 80 proc. lankytojų – italai, tačiau svečiū atvyksta ir iš Šveicarijos, Prancūzijos, Japonijos, Kinijos, Jungtinių Amerikos Valstijų.

„Žmonės domisi Lietuvos istorija, kalba, maisto produktais, perka juodą duoną, pieno produktus. Būna lankytojų, kurie nežino, kas yra Lietuvos sostinė. Džiaugiamės, kad galime parodyti, kur ir kokia yra Lietuva“, – sako Lietuvos paviljono gidė Agnė Semenovičiūtė.

Lietuvos ekspozicijos pasaulinėje parodoje „EXPO 2015“ generalinis komisaras Romas Jankauskas akcentuoja, kad me tik Lietuvos maisto gamintojai, bet ir kitų sričių verslininkai šioje parodoje galėtų užmegzti naudingų kontaktų.

„Didelį dėmesį rodo ir Lombardijos, ir kitų Italijos regionų verslininkai, tačiau mūsų asocijuotos verslo struktūros dar nesurado kelio į Milaną, į pasaulinę parodą“, – tvirtina R. Jankauskas.

Svarbiausias klausimas, kurį kelia parodos dalyviai, – kaip prieš 100 metų vos 2 mlrd. žmonių maitinusiai Žemei 2050 m. teks išmaitinti 9 mlrd.? Vienos šalys maisto problemas siūlo spręsti moderniomis technologijomis, kitos – ūkininkauti, tausojant aplinką.

„Idėjų lauku“ pavadintas Vokietijos paviljonas pristato ateities maistą, kuriame naudojamos šiuolaikinės technologijos - lazeriai, saulės baterijos. Pavyzdžiui, įdėjus į tam tikrą įrangą grūdą, galima sužinoti, koks bus šios sėklos derlius.

Klimato kaitos grėsmę demonstruoja skėtis su nykstančiais Amazonės miškais. Ekspozicijos pabaigoje - linksmas vokiečių dueto pasirodymas, į kurį įtraukiami ir lankytojai.

Prie Prancūzijos paviljono žaliuoja tai, kas auginama šalyje,- prieskoninės žolės, vynuogės, kukurūzai.

Belgijos ekspozicija - viena iš nedaugelio, rodanti tikrus produktus. Pirmiausia – savo garsųjį šokoladą.

Kazachstano paviljonas – įspūdingos architektūros. Jo ekspozicija taip pat turtinga. Įdomus sumanymas – smiltimis piešiama šalies istorija, trimačių vaizdų filmas, kviečiantis po dvejų metų į „EXPO 2017“ Kazachstano sostinėje Astanoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS