Milžinišką kompaniją kūrė iš žlungančios | kl.lt

MILŽINIŠKĄ KOMPANIJĄ KŪRĖ IŠ ŽLUNGANČIOS

Kaip gimsta dideli koncernai? Kas yra jų kūrėjai? Kur yra sėkmingo verslo paslaptis? Kiekvienas, kas bando pradėti savo verslą, pirmiausia bando įminti šias mįsles. Sėkmės istorijos kartais atrodo neįtikėtinos, tačiau dažniausiai paslaptis slypi paprastuose dalykuose. Sėkmė lydi atkakliuosius ir darbščiuosius.

Troško naujų žinių

Ko gero, būtent taip galima būtų apibūdinti DFDS įkūrėjo, Carlo Frederiko Tietgeno būdą bei sėkmės raktą.

Visas dabar pasaulinį garsą pelniusios bendrovės pavadinimas yra "Det Forenede Dampskibs-Selskab" santrumpa, pažodžiui reiškia Jungtinė garlaivių bendrovė.

C.F.Tietgenas gimė 1829 m. kovo 19 d. Odensėje, svarbiausiame Fiūno salos mieste, kuris yra trečiasis pagal dydį Danijoje. Jo tėvas buvo vietos biurgerių klubo vadovas, tad vaikas nuo mažumės mokslams gavo nemenką paramą.

Teigiama, kad berniukas buvo labai stropus ir žingeidus.

Baigęs prekybos mokslus 20-metis vaikinas penkeriems metams buvo išsiųstas padirbėti į Mančesterį (miestas šiaurės vakarų Anglijoje) danų valdomoje kompanijoje.

Čia jaunuolis įgijo neįkainojamos patirties bankininkystės srityje. Būdamas jaunas jis pabuvojo Vokietijoje, Švedijoje, Norvegijoje ir domėjosi pramonės bei prekybos dalykais.

Į tėvynę atvežė naujovių

Anglijoje tuo metu industrializacija buvo itin pažengusi, tad žingeidus vaikinas greitai perprato, kaip vyksta darbo pasidalijimas tarp regionų bei valstybių.

Danijai tai buvo savotiškos stagnacijos metas, valstybė po daugybės karų ir sukilimų buvo praradusi nemažai teritorijų, tvarkėsi konservatyviai, tad angliškas industrinės revoliucijos tempas jos dar nebuvo pasiekęs.

C.F.Tietgenas buvo itin energingas, atviras naujovėms.

Teigiama, kad būtent jis tapo telegrafo, tramvajaus bei kitų naujovių savo šalyje pradininku. Jam kilo mintis suvienyti kelias laivybos įmones ir įkurti vieną didelę laivybos kompaniją.

Šį siekį įgyvendinti jam pavyko. 1866 m. gruodžio 11 d. C.F.Tietgenas pakvietė labai rimtus Danijos verslininkus. Tarp jų buvo ir "Carlsberg" įkūrėjas Karlas Jakobsenas, būsimos garsios kompanijos "Man" šeimininkai.

Šio pirmojo susirinkimo metu nuspręsta pritraukti kelias mažesnes kompanijas.

Yra žinoma, kad ne visi pakviestieji vienytis to labai norėjo, tačiau finansinės problemos kai kuriems jų nepaliko kitos išeities, tad susijungimas su galingesniais partneriais jiems išėjo į naudą.

DFDS pradžia – 19 laivų, kurie pradėjo plaukti Anglijos bei Baltijos kryptimis.

Baltijoje jaunos kompanijos laivai užsukdavo į Karaliaučių, Liepoją, Sankt Peterburgą.

C.F.Tietgenas sudarė sutartis su Rusijos imperijos geležinkeliu, gabeno grūdus.

Plaukė ir iš Rusijos į Rusiją

Kompanija sparčiai plėtėsi, jos laivai amžių sandūroje plaukiojo Juodojoje jūroje.

Rusijos šiaurę aprūpindavo šios šalies pietuose nuimtu grūdų, vaisių bei daržovių derliumi, mat geležinkelis šioje imperijoje dar nebuvo išvystytas.

Beje, XIX a. 8-ajame dešimtmetyje DFDS laivai, nors ir nereguliariai, bet atplaukdavo ir į Klaipėdą.

Po dviejų pasaulinių karų bei sovietų okupacijos DFDS ryšiai atsinaujino su Klaipėda tik 1996 m., kai ši kompanija nupirko tarptautinių keltų liniją Klaipėda–Frederisija.

Tai buvo pirmasis žingsnis.

Kai danų milžinė nupirko reorganizuotą Lietuvos jūrų laivininkystės dalį "Lisco Baltic Service".

Verslininkas pykosi su spauda

Pasiekęs brandos C.F.Tietgenas tapo labai įtakingu ir gerbiamu savo šalyje žmogumi.

Esama žinių, kad jis neretai pykdavosi su spauda. Provincijos žurnalistai buvo labai nepatenkinti, kad Kopenhaga daro didžiulę įtaką periferijai.

Tuo metu nacionaliniai dienraščiai C.F.Tietgeną laikė itin nuožmiu verslininku.

Konfliktas su laikraštininkais buvo toks aštrus, kad verslininkas uždraudė vieną įtakingiausių šalies laikraščių pardavinėti laivuose bei prie kompanijos vartų.

Už tai laikraščio smaigalys nukrypo į DFDS. Buvo rašoma, kad kompanija labai negerbia keleivių, nesuteikia jiems pakankamai patogumų.

Kaip ir viskas pasaulyje, ši nesantaika galiausiai baigėsi, bet DFDS įkūrėjo įvaizdis liko kontroversiškas.

C.F.Tietgenas mirė būdamas 72 metų ir yra palaidotas Kopenhagoje.

Vis dėlto danai C.F.Tietgeną gerbia už daugybę dalykų.

Būdamas daugelio garsių bei iki šiol veikiančių Danijos kompanijų įkūrėjas, jis suvaidino svarbų vaidmenį Danijos industrializacijos procese, be to, buvo mecenatas.

Lego butelį – į lego bortą

Šiemet DFDS mini 150 savo gyvavimo metų. Akcinės bendrovės "DFDS Seaways" Lietuvoje sukaktis kuklesnė – 15 metų.

Mąstydami apie tai, kaip pažymėti didelės įmonės jubiliejų, jos vadovai ilgokai suko galvas ir rado tikrai danišką sprendimą. Jie sumanė pastatyti didžiausią pasaulyje lego kaladėlių laivą. Jam sulipdyti panaudota per milijonas kaladėlių, jį statė visi DFDS darbuotojai.

"Aš stačiau baltų plytų dalelę, todėl žinau, kad mano indėlis yra kažkur antstate", – teigė bendrovės "DFDS Seaways" Komunikacijos ir ryšių su visuomene vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys. – Šio iš pirmo žvilgsnio vaikiško darbo idėja – parodyti, kaip iš mažų daugybės žmonių darbų gimsta didelis rezultatas. Tai rodo bendro darbo vertybę."

Rugpjūčio 17 d. kūrinys buvo pristatytas visuomenei.

Šis žaislinis laivas gavo vardą, jis pavadintas "Jubiliejiniu".

Kaip ir kiekvienas, šis laivas taip pat pakrikštytas pagal visas jūrininkų tradicijas. Į jo bortą buvo sudaužytas butelis – taip pat pagamintas iš lego kaladėlių.

Šis laivas keliauja per visas DFDS būstines.

Pabuvojęs Anglijoje, Olandijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, rugsėjo viduryje jis bus atvežtas ir į Lietuvą.

Čia unikalųjį laivą bus galima pamatyti Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.

GALERIJA

  • Vaidas Klumbys
  • Asmenybė: C.F.Tietgenas yra užsispyrimo, išminties bei žingeidumo pavyzdys ne tik danams.
  • Įdomybė: jubiliejinis milijono lego kaladėlių laivas netrukus aplankys ir Klaipėdą.
  • Milžinišką kompaniją kūrė iš žlungančios
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Oi oi kokia graži pasaka

prieš miegą naiviam jaunimėliui ir vaikams:D).Nereikia to DFDS bachuriuko piešti gražiom spalvom ir taip aišku kad puikiai apsisuko pamates kad per Lietuvos plėšimą, vadinamą privatizacja galima gerai nurauti.Lietuvos laivininkystė buvo bankrotinama dirbtinai, paimat paskolas laivų remontui ir paskui juos jau atremontuotus parduodant o paskolų atidavimą paliekant susitraukusiai iki 11 laivelių Valstybinei JLJ.Galėjo žurnaliugos parašyti konkrečius faktus kaip tas veiksmas vyko.Yra dar liudininkų atsimenančių tą maitvanagiu fiestą.Bet ne, rašo čia apie kažkoki huiveibina ir stato jį sėkmės pavyzdžiu.VISI ŠIE KELTAI KARTU SU LINIJOMIS(!)BUVO PARDUOTI UŽ 1 KELTO KAINĄ.Bet koks turintis pinigų būtų laimingas gaves tokią dovaną..

Marius

Visi atkatai klaipedoj sumoketi, veliau duosiu info, turiu nemazai.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS