1 000 prieš 1 000. Kas laimės? Pereiti į pagrindinį turinį

1 000 prieš 1 000. Kas laimės?

2016-06-15 15:15

Kuo skiriasi 1 000 km lenktynės Lietuvos pajūryje nuo tokių lenktynių Estijoje? Į šį klausimą liepą turėtų atsakyti automobilių sporto entuziastai. Būtent tuomet jau bus galima apibendrinti dvejas beveik identiškas lenktynes – šį savaitgalį pirmą kartą Parnu trasoje "Auto24Ring" vyksiantį "Hankook Baltic Race 1000 km" ir liepos 20–23 d. jau septynioliktą kartą organizuojamą "Eneos 1006 km".

1 000 prieš 1 000. Kas laimės?
1 000 prieš 1 000. Kas laimės? / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Kvepia prisvilusiu blynu

Tik pasirodžius informacijai apie Estijoje rengiamas lenktynes daug kas suskubo tvirtinti, jog lenktynių vienoje iš Baltijos šalių organizatoriai nori nuvilioti sportininkus iš Dariaus Jonušio rengiamos lenktynių fiestos Palangoje. Tačiau kol kas atrodo, kad viliotinis nepavyko – likus vos keletui dienų iki lenktynių Estijoje starto, oficialioje organizatorių svetainėje buvo pateiktas aštuoniolikos dalyvių sąrašas, iš kurių tik devyniems buvo suteiktas starto numeris. Žinoma, viščiukus reikės skaičiuoti lenktynių dieną, tačiau azartiškos kovos automobilių sporto entuziastams, regis, neteks išvysti.

Tikėtina, kad organizatoriams koją pakišo Kelmės apylinkėse tą patį savaitgalį organizuojamas "Žemaitijos ralis", kuriame dalyvaus ne vienas sportininkas, galėjęs ryžtis jėgas išbandyti ir Estijoje. Palangos lenktynės jau registravosi 35 ekipažai. Tradiciškai jose griaudžia maždaug 50 lenktyninių bolidų varikliai.

Tiesa, Estijoje bus galima išvysti senovinių automobilių lenktynes, kurių šiais metais nebus Palangoje. "Ilgai dėliojome septynioliktųjų lenktynių planus ir nusprendėme senovinių automobilių lenktynių atsisakyti, nes susirinkdavo nedaug dalyvių. Žinoma, man gaila sportininkų, tačiau organizatoriams kartais tenka priimti tokius sprendimus", – dienraščiui pasakojo D.Jonušis.

Estijoje įdomų reginį turėtų padovanoti ir "Mannergute Mooduvott" lenktynės, kuriose varžosi automobiliai, ne brangesni kaip 700 eurų. "Tai lenktynės savo malonumui. Pagrindinė idėja – viskas turi būti saugu ir smagu, o prizus skiriame ne greičiausiesiems, o tiems, kurie stengėsi labiausiai ir turėjo įspūdingiausiai papuoštus automobilius", – pasakojo šios lenktynių serijos organizatorius Henrikas Eelte. Su automobiliais sportininkai trasoje praleis keturias valandas, o prie starto linijos turėtų išsirikiuoti net 65 tokie lenktynininkai.

Ne visiems įkandama

Vienas iš Estijoje startuosiančių lenktynininkų Dainius Matijošaitis džiaugėsi atsiradusia galimybe jėgas išbandyti dar vienose ilgų distancijų lenktynėse Baltijos šalyse.

"Kelios tokio lygio varžybos tikrai reikalingos. Anksčiau kažką panašaus bandė organizuoti latviai, tačiau jiems po poros metų dingo entuziazmas. Nenorėčiau, kad istorija pasikartotų ir su "Hankook Baltic Race 1000 km", – teigė D.Matijošaitis, Estijoje startuosiantis su "BMW M3" automobiliu. Šį automobilį tikriausiai bus galima išvysti ir Palangoje, tačiau prie jo vairo pašnekovo nepamatysime.

"1 000 km lenktynėse Lietuvoje būsiu, tačiau ne trasoje. Mane išvysite kitame amplua", – pasakojo sportininkas.

Pasak jo, yra nemažai komandų, kurios gali sau leisti dalyvauti dvejose tokio lygio varžybose ir nuvažiuoti 2 000 km, tačiau šiuo atveju komandos skaičiavo savo finansus.

"Komandos, kurioms pakanka biudžeto tik vienoms tokio lygio varžyboms, be abejo, svarstė, kurį renginį pasirinkti. Čia daug lėmė renginio žinomumas, populiarumas ir visa organizacija", – argumentus dėliojo D.Matijošaitis.

Kokios sąlygos laukia sportininkų Lietuvoje aišku – per savaitę netoli Palangos išdygsta visas lenktynių miestelis, įrengiama trasa, o estai gali pasigirti vienintele tokio lygio trasa iš visų Baltijos šalių.

"Iki varžybų dar liko keletas dienų, tad jeigu visi kone 20 ekipažų startuos, lenktynes laikysime pavykusiomis", – tvirtino vienas iš jų organizatorių Darius Grinbergas. Jis neslėpė, kad pagrindinis organizatorių tikslas – Estijoje surengti 24 valandų lenktynes.

"Kol kas visą parą trunkančių lenktynių surengti negalime dėl galiojančių triukšmo apribojimų, tačiau jau vedame derybas su Parnu meru ir tikimės, kad po poros metų tokios lenktynės "Auto24Ring" trasoje jau įvyks", – sakė D.Grinbergas.

Ieško recepto

Pokyčių sulaukė ir lenktynės Palangoje. Pasak jų organizatoriaus D.Jonušio, visose iki šių metų vykusiose lenktynėse buvo ieškoma tinkamiausio recepto, kokie ingredientai turėtų sudaryti 1 000 km lenktynes.

"Jau minėjau, kad atsisakėme senovinių automobilių lenktynių, neliko ir "Mini žiedo", tačiau šiemet trasoje visi automobilių sporto gerbėjai išvys šonaslydžio čempionato etapą, abejingų visuomet nepalieka automobilių traukos varžybos, kurios tradiciškai vyks pirmąją lenktynių dieną ir, žinoma, pagrindinės lenktynės šeštadienį, liepos 23-iąją", – apie tradicinius ir naujus reginius pasakojo D.Jonušis.

Lenktynių organizatorius, anksčiau sulaukdavęs kritikos dėl to, kad "Eneos 100 km" lenktynėse daugiau dėmesio skiriama renginiams už trasos ribų, teigė, jog organizatoriams tenka nemenkas uždavinys užtikrinti, kad pramogų rastų ne tik tie, kurie domisi automobilių sportu.

"Dalis žiūrovų į 1 000 km lenktynes ateina, sakykime, tiesiai iš paplūdimio Palangoje, tad jiems reikia visko: lenktynių azarto, pramogų šalia trasos – koncertų, atrakcijų vaikams", – dėstė pašnekovas.

Kartu su "Racing ladies" bus organizuojamos ir savotiškos saugaus eismo klasės vaikams, šiemet pirmą kartą nuspręsta išrinkti ir "Miss Racing". Į pagrindinį finalą Palangoje pateks septyniolika merginų. Jos kausis dėl pagrindinių prizų. Išrinktoji lenktynių mergina, be "Miss Racing" titulo, taps ir kitų metų lenktynių veidu, pasirašys sutartį bei bus deleguota į rugpjūčio paskutinį savaitgalį vyksiančias 24 valandų lenktynes Belgijoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra