Perspėja paspirtukų vairuotojus: elgsitės pavojingai – bus pakeistos KET | kl.lt

PERSPĖJA PASPIRTUKŲ VAIRUOTOJUS: ELGSITĖS PAVOJINGAI – BUS PAKEISTOS KET

Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai, jų ir dviratininkų eismas ant šaligatvių bus apribotas, teigia Susisiekimo ministerija.

Ministerija penktadienį pranešė ateityje galinti inicijuoti reikiamus Kelių eismo taisyklių pakeitimus.

Ji taip pat paragino šalies savivaldybes sukurti saugią infrastruktūrą dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams.

„Elektrinių paspirtukų dalyvavimas eisme taip pat išryškino problemas didmiesčiuose, kurias savivaldybės turi nedelsiant spręsti. Miestuose trūksta dviratininkams ir e-paspirtukų vairuotojams skirtos infrastruktūros, daug kur važiavimui nepritaikyta, nepatogi kelio danga, pasitaiko atvejų, kai kelyje išnyksta dviračių tako juosta”, – pranešime cituojamas Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis.

Penktadienį Vilniuje viešoje konsultacijoje apie elektrinių paspirtukų vietą eisme dalyvavę gyventojai teigė, kad miestuose nėra pakankamai išvystyta dviračiams ir paspirtukų vairuotojams pritaikyta infrastruktūra. Vilniečiai sakė, kad iš miegamųjų rajonų apskritai neįmanoma miesto centrą pasiekti vientisu dviračių taku.

Pėstieji savo ruožtu piktinosi neatsakingu, neretai chuliganišku elektrinių paspirtukų vairuotojų elgesiu bei šiurkščiu taisyklių pažeidimu.

„Pėstieji yra teisūs teigdami, kad be garso dideliu greičiu skriejantys e-paspirtukų vairuotojai kelia stresą bei neretai sukelia avarines situacijas. E-paspirtukų vairuotojai privalo paisyti Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų”, – pabrėžė V. Pumputis.

Anot Susisiekimo ministerijos, elektrinius paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1 kW, o maksimalus greitis – 25 kilometrų per valandą, teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams, tad jų vairuotojams taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

Pagal taisykles, tiek dviračio, tiek elektrinio paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 kilometrų per valandą) ir išlaikyti saugų atstumą.

Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis.

Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

Ten, kur nėra dviračių takų ar dviračių juostų, kelkraščių, dviračiams leidžiama važiuoti šaligatviais. Lietuvoje tai nuspręsta leisti 2014 metais, atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą ir siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą.

Rašyti komentarą
Komentarai (14)

į į: jo

Pasalūniškai tyliai :)))) o kaip dviračiai važiuoja, beje ir greičiai dviračių kur kas didesni - paprastai 35-50 km/h , o plento ir virš 70 km/h lengvai išvysto. Dažnas paspirtukas max 30 km/h teišvysto. Taip, kad baikit čia raganų medžioklę, neišmaneliai.

V.L

Nieko nereikia jau laukti. Kuo skubiau reikia keisti KET. Saligatviai yra pesciuju . paprastu dviraciu ir paspirtuku zona. Elektriniams cia ne vieta.

tai va

kodel Tauta blogai gyvena 141daro ka nori,net LRKonstitucija bejege pries nepakaltinamus.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS