-
Didžiausio krovinio šalies istorijoje gabenimas: svarbi informacija grįžtantiems iš pajūrio 26
Klaipėdos uoste – neįprastas krovinys. Tai – reaktorius, skirtas naujo Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos žaliavos likučių konversijos įrenginio statybai.
Iš laivo Italijoje pagamintas reaktorius iškrautas ant 88 ašių linijos platformos su gausybe ratų.
„Tai – 704 ratų varoma platforma. Dar vienas įdomus momentas, kad ją vairuos tik du vilkikai. Iš esmės tai yra naujas įrenginys. Yra specialios hidraulinės automatinės varomosios, kurios susideda daugiau kaip ir dvidešimties vilkikų galios. Paprastai tariant, jeigu norėtume išgauti visą tą galią, reikėtų sustatyti viena eile dvidešimt vilkikų“, – komentavo „Mammoet Baltic“ vadovas Edvinas Ivanauskas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Ši platforma irgi atplukdyta ir uoste surinkta.
„Šis krovinys yra ypatingas tuo, kad yra pakankamai didelis, labai sunkus ir negalima jo išardyti. Pirmiausia tam reikia stiprios krantinės, kad galėtume iškrauti“, – sakė ekspertas.
Krovinys sveria net pusantro tūkstančio tonų .Jo ilgis siekia kone šimtą metrų, o aukštis – 10,5 metrų, prilygsta keturių aukštų namui. Tad tokį gigantą nuvežti iš Klaipėdos į Mažeikius sudėtinga. Darbai planuoti ketverius metus. Reaktorių planuojama vežti apie dvi savaites.
Sąstatas judės lėtai, maždaug tokiu greičiu, kaip eina pėstieji – 3-4 km/val. greičiu.
Policijos ekipažai, kaip spėjama, apie 21 val. turės sustabdyti eismą A13 kelyje.
145 km kelionė uostamiesčiu į Mažeikius prasidėjo šeštadienį apie vidurnaktį. Vairuotojai įspėjami, kad gabenant krovinį bus ribojamas eismas. Kai kur policija nurodys apsisukti, sustoti ar pasirinkti kitą maršrutą. Sekmadienį reaktorių teks gabenti prieš eismą. Ypatingu iššūkiu taps Palangos plentas, kuriame sekmadienio vakarą būna daug kurortininkų.
„Policijos ekipažai, kaip spėjama, apie 21 val. turės sustabdyti eismą A13 kelyje. Tad visiems grįžtantiems namo ir važiuojantiems iš Palangos tokiu laiku rekomenduojame pasirinkti kitą maršrutą, nes galimi kamščiai“, – informavo kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Visa informacija apie eismo pokyčius ir ribojimus skelbiama specialioje interneto svetainėje. Kol krovinys keliaus, kone trims tūkstančiams gyventojų teks laikinai nutraukti elektros tiekimą, mat elektrikams teko išmontuoti net 178 oro linijų sankirtas.
Krovinio gabenimą realiu laiku galima stebėti čia.
-
Prasideda didžiausio krovinio šalies istorijoje gabenimas: kai kurie gyventojai liks be elektros 16
Šios kelionės metu Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonų gyventojai patirs nepatogumų.
„Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos kliudys pravažiuoti transportui, numatomi elektros energijos atjungimai iki 10 valandų. Siekiant išsaugoti elektros tinklų infrastruktūrą, oro linijos bus išardomos ir elektros energijos tiekimas laikinai bus sustabdomas. Norėdami užtikrinti sklandų oro linijų atjungimą, o kroviniui pravažiavus, operatyvų elektros energijos tiekimo atstatymą, suformavome papildomas brigadas, kuriose dirbs elektrikai iš skirtingų Lietuvos miestų“ , – sakė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
ESO skaičiuoja, kad gabenant krovinį 145 kilometrų ruože reiks išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus, atstatyti net 178 oro linijų sankirtas. Elektros energijos atjungimais ir pajungimais rūpinsis 106 brigados, o tai daugiau nei 200 elektrikų. Jų darbus koordinuos 32 dispečeriai. Darbai nenutrūkstamai vyks ir naktį, ir dienos metu, todėl darbuotojai dirbs pamainomis.
Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos kliudys pravažiuoti transportui, numatomi elektros energijos atjungimai iki 10 valandų.
Remiantis vežėjo sudarytu maršrutu, laikinai nutraukti elektros energiją reikės 2986 vartotojams.
Visus, kuriems bus nutrauktas elektros energijos tiekimas gabenant „Orlen Lietuva“ reaktorių, ESO informuos elektroniniais laiškais arba trumposiomis žinutėmis likus 5 dienoms iki darbų pradžios. Likus parai – vartotojai dar kartą gaus priminimus.
Planiniai atjungimai, kurie vyksta rekonstruojant elektros tinklą, prijungiant naujus vartotojus ir atliekant kitus panašius darbus, atšaukti. Rugpjūčio 7-16 dienomis jie nevyks Klaipėdos regione, o rugpjūčio 16-18 d. Šiaulių regione, Mažeikių ir Akmenės rajonuose, nebent būtų kritiškai svarbūs.
ESO atkreipia dėmesį, kad darbų eigą gali koreguoti gamtos stichijos. Tokiu atveju ESO avarinės tarnybos prioritetą teiktų gyventojams ir pirmiausia pasirūpintų, kad jiems būtų atstatytas elektros energijos tiekimas. Esant neplanuotiems atjungimams, gedimą galite registruoti 1852 arba užpildyti gedimų registravimo formą eso.lt.
Elektros energijos tiekimo atjungimas gali sukelti nepatogumų, todėl šiuo periodu, bendrovė prašo pasirūpinti būtinomis priemonėmis ir saugumu. Daugiau informacijos, kaip pasiruošti elektros atjungimui, galite rasti čia.
Primename, kad Žemaitijos keliais gabenamo reaktoriaus svoris – net pusantro tūkstančio tonų, bendras ilgis 93 metrai, o aukštis daugiau nei 10 metrų. Planuojama, kad krovinys judės maždaug 3 km/val. greičiu ir laikas nuo laiko turės sustoti specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Tokių iš viso kelionės ruože yra įrengtos šešios.