-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti? 15
Sustabdė darbus
Prieš kelias savaites „Kauno diena“ informavo apie Šilainiuose esančią estakadą remontuoti pradėjusios bendrovės sprendimą stabdyti darbus ir reikalauti, kad statinys būtų ne remontuojamas, bet iš esmės rekonstruojamas.
Sprendimas priimtas, kai, nuo atramų nuvalius tinko sluoksnį, buvo aptikta sulūžusių sijų. Be to, paaiškėjo, kad betonas dėl druskos poveikio yra ištrupėjęs ir praradęs sukibimą su armatūra, o armatūra – surūdijusi.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Kilus abejonių dėl statinio saugumo, bendrovė „Autokausta“ savo iniciatyva nusprendė kreiptis į ekspertus. Šie savo išvadose patvirtino, kad susidėvėjusį statinį reikia ne remontuoti, bet rekonstruoti.
Tikino, kad nesaugu
Tilto būkle susirūpino Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija. Jos pirmininkas Justinas Urbonavičius surengė komiteto narių, tilto remonto užsakovų ir rangovų pasitarimą. Diskusijos vyko estakados teritorijoje.
„Norime pasižiūrėti, kokia tilto būklė. Galbūt bandysime teikti komisijos rekomendacijas“, – vylėsi J. Urbonavičius.
Tilto atnaujinimo darbams vadovaujantis bendrovės „Autokausta“ atstovas Justinas Jasiulevičius atkreipė dėmesį, kad statinys buvo suprojektuotas 1987 m., o pastatytas 1993 m.
„Tais laikais eismo intensyvumas buvo penkis šešis kartus mažesnis. Tada prie vieno daugiabučio stovėjo vienas du automobiliai, o dabar jie kiemuose nebetelpa. Eismo intensyvumas ir toliau didės. Pagal tuomečius rusiškus standartus ir eismo intensyvumo lygį pastatyta estakada nė vienu parametru neatitinka statinių saugumui keliamų dabartinių europietiškų standartų. Mūsų tikslas yra užsakovui – Automobilių kelių direkcijai (LAKD) – parodyti karčią tiesą. Remontuodami pagal dabartinius projektinius reikalavimus, kuriuose, mūsų įsitikinimu, nepakankamai atsižvelgta į tilto susidėvėjimą, jam tenkančias apkrovas, bijotume prisiimti atsakomybę“, – pabrėžė J. Jasiulevičius.
Tendencija: estakados apkrovos nuolat didėja. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Parodė pažeistas vietas
J. Jasiulevičius parodė labiausiai pažeistas estakados vietas ir papasakojo apie galimus padarinius, jei statinys būtų ne rekonstruojamas, o tik remontuojamas.
„Stovėdami šioje vietoje jaučiate, kad perdanga linguoja. Lingavimas yra maždaug 2 cm amplitudės. Sijos turi būti išgaubtos į viršų, bet dabar jos išsigaubusios į apačią. Taip yra dėl apkrovos ir vadinamojo armatūros nuovargio. Yra lūžusių sijų. Klausimas – kaip ateityje tos sijos laikys“, – atkreipė dėmesį specialistas.
Anot J. Jasiulevičiaus, laikydamasi požiūrio, kad tiltą reikia ne rekonstruoti, bet tik remontuoti, LAKD nenori pripažinti realybės.
Mes rodome ir sakome – statinys neatitinka techninių reglamentų, armatūra suplonėjusi, dvi sijos lūžusios.
„Mes rodome ir sakome – statinys neatitinka techninių reglamentų, armatūra suplonėjusi, dvi sijos lūžusios. Ateityje bus gal keturios penkios lūžusios, nes kai jau yra lūžusių sijų, apkrovos didėja kitose vietose“, – perspėjo J. Jasiulevičius.
Tilto apžiūros metu buvo atkreiptas dėmesys ir į susidėvėjusią armatūrą.
„Kai atidengėme tinklo sluoksnį, pamatėme, kad armatūra kritiškai pažeista. Jos skersmuo turi būti 32 cm, tačiau suplonėjimas yra 28 cm ir daugiau – tai nebeatitinka jokių normų. Be to, armatūra – sovietinių laikų. Joje yra šiek tiek daugiau anglies, todėl ji yra trapesnė. Magistralė labai gausiai barstoma druska, o ji veikia ne tik armatūrą, bet ir betoną“, – sakė specialistas ir pabrėžė, kad estakados būklę galima apibūdinti kaip avarinę.
Įžvelgė gąsdinimą
Apžiūrint statinį dalyvavęs LAKD generalinio direktoriaus patarėjas (buvęs šios įstaigos vadovas) Remigijus Lipkevičius replikavo, kad „Autokaustos“ išvados gali būti skubotos.
„Jūs neskubėkite vertinti dėl avarinės būklės, tai yra jūsų nuomonė, gąsdinate žmones“, – sakė R. Lipkevičius.
„Čia ne nuomonė, bet tikslūs techniniai duomenys“, – patikslino J. Jasiulevičius.
Potyris: statinį apžiūrėję įvairių sričių specialistai pajuto, kad perdanga linguoja. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Perspėjo dėl standartų
Estakada vidutiniškai per parą važiuoja apie 30 tūkst. automobilių, po estakada esančiu A1 keliu per parą vidutiniškai – apie 27 tūkst.
„Estakados projektinės apkrovos yra žymiai mažesnės, nei numato ES normatyviniai dokumentai.
Projektinės apkrovos numatytos pagal Sovietų Sąjungos normatyvinį dokumentą SNiP 2.05.03-84. Šiemet sugriuvę tiltai Kėdainiuose ir Kaune taip pat buvo suprojektuoti pagal Sovietų Sąjungos normatyvinį dokumentą SNiP 2.05.03-84.“, – akcentuojama bendrovės „Autokausta“ pranešime.
-
Vilnius skelbia, kokie saugumo reikalavimai taikomi viešajame transporte 1
Kiekvienoje transporto priemonėje, įlipant ir išlipant, būtina dezinfekuoti rankas – visuose autobusuose ir troleibusuose įrengti atnaujinti dezinfekcinio skysčio dozatoriai, tęsiama ir kruopšti viešojo transporto dezinfekcija, valymas.
„Dauguma taisyklių keleivių saugumui viešajame transporte galioja nuo pat pavasario, o dabar saugumo reikalavimus dar labiau aktyviname. Kasdien stebime ir analizuojame keleivių srautus, esant poreikiui koreguosime tvarkaraščius. Šią savaitę, kai moksleiviai atostogauja, be to, vis daugiau žmonių dirba nuotoliniu būdu, perpildymų viešajame transporte beveik nepastebime – labiau pavienes pilnesnes transporto priemones. Vertinsime situaciją ir jau dabar ruošiamės įvairiems scenarijams.
Viešojo transporto kursavimo dažnumą ir talpą planuosime taip, jog užtikrintume maksimalų saugumą. Žinoma, siekiant išvengti viruso plitimo, labai svarbus ir pačių keleivių sąmoningumas – judėdami viešuoju transportu nepamirškite apsauginių veido kaukių, asmeninės higienos taisyklių, užimkite sėdimas vietas, palikite erdvės kitiems keleiviams“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Didžiausių srautų stotelėse viešojo transporto kontrolieriai rytinio ir vakarinio piko metu rotuodamiesi reguliuos keleivių judėjimą ir prireikus ribos įlipančiųjų skaičių, kad būtų užtikrinti saugaus atstumo reikalavimai. Kontrolieriai vienu metu dirbs ne visose, o dalyje intensyviausių stotelių, todėl ir pačių keleivių prašoma pamačius užimtas sėdimas vietas į autobusą ar troleibusą nelipti, palaukti kito.
Laikytis saugaus atstumo viešojo transporto stotelėse keleiviams primena specialiai pažymėtos vietos – balto apskritimo simboliai su viduje matomomis pėdų ikonomis ir užrašu „saugu“. Jos žymimos tose Vilniaus stotelėse, kuriose fiksuojami didžiausi įlipančių keleivių srautai. Pirmosios stotelės sužymėtos dar rugsėjį, o šią savaitę saugaus laukimo vietos papildomai atsiras dar 20-yje stotelių. Stotelėse laukiant viešojo transporto taip pat primenama dėvėti apsaugines veido kaukes.
Pažymėtas saugaus atstumo vietas keleiviai matys šiose stotelėse:
Jeruzalė (link centro)
MO muziejus (abiem kryptimis)
Lvovo st. (link Žirmūnų)
Karoliniškės (abiem kryptimis)
Gerosios Vilties st. (abiem kryptimis)
Stotis K
Kalvarijų turgus (link Santariškių)
Broniaus Laurinavičiaus skveras (link Santariškių)
Senoji plytinė (link centro)
Žalgirio st. (link centro)
Vinco Kudirkos aikštė (link Stoties)
Pramogų arena (link Santariškių)
Karaliaus Mindaugo tiltas (link Žaliojo tilto)
Centro poliklinika (link Stoties)
Lietuvos Sąjūdžio kelias (link Pilaitės)
Juozo Tumo-Vaižganto st. (link Žaliojo tilto)
Šilo tiltas (link Žirmūnų)
Žaliasis tiltas (abiem kryptimis)
Vinco Kudirkos aikštė (link Žaliojo tilto)
Klinikų (link centro)
T. Narbuto (abiem kryptimis)
Savanorių prospektas (abiem kryptimis)
Rūdninkų (link centro)
Santariškės (link centro)
Skalvių (pradinė, link centro)
Europos aikštė (link Žirmūnų)
Stotis A
Stotis F
Sietyno (link Pašilaičių)
Karaliaus Mindaugo tiltas (link Saulėtekio,)
Juozo Tumo-Vaižganto (link Vilniaus oro uosto)
Pramogų arena (link centro)
Sietyno s (link Lazdynų)
Spaudos rūmai (link Lazdynų)
Kiekvienas autobusas ir troleibusas dezinfekuojamas du kartus per dieną – po rytinio piko, o kitąkart – viešojo transporto parkuose, po darbo dienos. Kruopščiai dezinfekuojami ir valomi turėklai, durų rankenos, porankiai, sėdynių atlošų rankenos ir kiti keleivių liečiami paviršiai. Taip pat valomos grindys, autobusų ir troleibusų išorė.
Keleiviai raginami planuotis savo keliones ir pasirinkti mažiau užpildytus maršrutų reisus, judėjimo laikus. Tam padės šis įrankis: https://bit.ly/planuokitesVTkeliones.
Kur įsigyti bilietus?
Vairuotojai viešajame transporte neprekiauja vienkartiniais popieriniais bilietais. Viešojo transporto bilietus vilniečiai ir miesto svečiai greitai ir bet kuriuo metu gali įsigyti mobiliosiose programėlėse m.Ticket ar Trafi. Ketinantys už kelionę mokėti Vilniečio kortele gali patogiai naudotis e. savitarna: https://mano.vilniustransport.lt/ ir papildyti Vilniečio kortelę bilietais arba pageidaujama suma pildyti e. piniginę. Sostinės viešojo transporto keleivių patogumui Vilniečio kortelę įsigyti ir pildyti norimais bilietais galima daugiau nei 280 fizinių bilietų platinimo vietų. Visų jų žemėlapį rasite čia: https://bit.ly/3bmu8iw. Informuojama, kad bilietų platinimo vietų darbo laikas gali keistis, atsižvelgiant į naujus sprendimus dėl epidemiologinės situacijos.
Šiuo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ klientų aptarnavimo centrai dirba, tačiau vilniečiai ir miesto svečiai dėl didesnio saugumo kviečiami kreiptis nuotoliniu būdu – telefonu +370 5 210 70 50 ir šiais el. pašto adresais:
Vilniečio kortelės ir m.Ticket klausimai: info@vilniustransport.lt
Parkavimo klausimai: info@parking.lt
Viešojo transporto klausimai: vteismas@vilniustransport.lt
Viešojo transporto kontrolės klausimai: vtkontrole@vilniustransport.lt
Naujausi viešojo transporto tvarkaraščiai visuomet skelbiami www.stops.lt, programėlėse m.Ticket, Trafi, teirautis galima ir telefonu 85 210 7050.