Premjeroje – moters tapatumo paieškos | kl.lt

PREMJEROJE – MOTERS TAPATUMO PAIEŠKOS

Šokio teatras "Padi Dapi Fish" bei choreografės Agnijos Šeiko ir dramaturgės Ingridos Gerbutavičiūtės tandemas kviečia klaipėdiečius diskutuoti apie postsovietinės moters identitetą. Šiandien ir rytoj Kultūros fabrike įvyksianti performatyvi premjera "Dior in Moscow" bus pristatyta ir tarptautinėje šokių mugėje Vokietijoje.

Šokio teatras "Padi Dapi Fish" bei choreografės Agnijos Šeiko ir dramaturgės Ingridos Gerbutavičiūtės tandemas kviečia klaipėdiečius diskutuoti apie postsovietinės moters identitetą. Šiandien ir rytoj Kultūros fabrike įvyksianti performatyvi premjera "Dior in Moscow" bus pristatyta ir tarptautinėje šokių mugėje Vokietijoje.

Žvilgsnis į stereotipus

Nagrinėti jautrius moters tapatumo klausimus uostamiesčio kūrėjos pasirinko neatsitiktinai. Prieš kelerius metus klaipėdietės pateikė paraišką dalyvauti tarptautiniame projekte "Identity Move". Pasiūlytos idėjos turėjo būti susijusios su identiteto paieškos klausimais.

2014-ųjų vasarą kelios dešimtys menininkų, tarp jų – ir uostamiesčio atstovai, mėnesį praleido rezidencijose Liubline ir Prahoje, kur dirbdami porose ėmėsi įgyvendinti savo meninius sumanymus. Spektakliui autorės Agnija Šeiko ir Ingrida Gerbutavičiūtė pasirinko netradicinį sprendimą – kartu kūrė dramaturgiją, drauge jos pasirodys ir ant scenos.

"Projekto metu daug bendravome su Čekijos ir Lietuvos moterimis, rėmėmės jų pasakojimais ir vidiniais išgyvenimais. Trumpiau tariant, į vieną darbą sujungėme asmeninę žmonių patirtį ir akademinę medžiagą", – apie būsimą premjerą pasakojo A.Šeiko.

Anot pašnekovės, nors gyvename kapitalistiniame pasaulyje, tačiau tarp mūsų vis dar gajūs "postsovietiniai reliktai", kurie lemia lietuvių moterų elgesį ir pasirinkimus. Tam didelės įtakos turi savas tiesas primetančios televizijos ir radijo laidos, į vartotojiškumą orientuota mada, visuomenėje vyraujantys socialiniai stereotipai.

"Lietuvoje desovietizacijos klausimas vis dar labai aktualus. Tėvų įduotą patirtį šiandien su savimi nešiojamės tarsi kuprinę. Mūsų mamos mokėsi, mylėjo, subrendo vienoje, tačiau dabar gyvena visai kitoje santvarkoje, todėl įdomu paanalizuoti, kaip mainėsi žmonių vertybės, gyvenimo principai pasikeitus politinei sistemai", – aiškino choreografė.

Kartu su bulgare A.Baeva

Šokio spektaklyje "Dior in Moscow" tiriamas šiuolaikinių trisdešimtmečių, keturiasdešimtmečių moterų tapatumas. Anot dramaturgės I.Gerbutavičiūtės, ši 30–40 metų amžiaus moterų karta dažnai įvardijama "tranzitine". Esą pavadinimas nusako ne tik santvarkos, bet ir vidinę kaitą.

"Iš vaikystės, kartais nė patys to nesuvokdami, mes atsinešame daug stereotipinių tiesų. Todėl keliame klausimus, kas gi lemia šiuolaikinės moters elgesio ir mąstymo bruožus? Kur glūdi įvairių emocijų priežastys ir kodėl šios priežastys lieka paribyje?", – svarstė dramaturgė, teatro kritikė I.Gerbutavičiūtė.

Praėjusių metų pavasarį dar kartą į Prahą nuvykusios klaipėdietės publikai pristatė savo pasirodymo meninę dalį. "Pateikėme spektaklio ištrauką – du metus rinktą medžiagą. Rezultatu likome patenkintos, tačiau dar nebuvome išsprendusios vizualizacijos klausimo", – prisiminė pašnekovė.

Dalyvaudamos tarptautiniame projekte kūrėjos susipažino su talentinga video menininke Albena Baeva iš Bulgarijos. Prieš kelias savaites ji atvyko į Klaipėdą padirbėti su būsimos premjeros medžiaga.

"Rudenį, pakviesta prisijungti prie projekto, ilgai nedvejojau, juolab, kad tema man, toli gražu, nėra svetima. Bulgarijos moterų patirtis turi nemažai sąsajų su lietuvėmis. Su spektaklio medžiaga jau buvau susipažinusi gerokai anksčiau, todėl didžiausias iššūkis buvo atrasti teisingą vizualinį sprendimą ir priemones, kurios neatkartotų choreografinės ir tekstinės medžiagos, o ją pagyvintų, papildytų", – sakė A.Baeva.

Palieka intrigą

Siekiant tiesioginio ryšio su žiūrovu, vienu metu pasirodymą stebėti galės minimalus, 30 žmonių skaičius.

"Pati mintis ir raiška reikalauja intymaus santykio tarp atlikėjo ir žiūrovo, norime įtraukti jį į vyksmą. Be interaktyvumo yra dar kelios priežastys, tačiau jos bus atskleistos tik spektaklio metu", – suintrigavo A.Šeiko.

Šokio spektaklis "Dior in Moscow" bus pristatytas ne tik Lietuvoje, bet ir Čekijoje, Bulgarijoje, Kijeve. Taip pat darbas buvo atrinktas į Diuseldorfe kartą per dvejus metus vykstančios tarptautinės šokių mugės "Tanzmesse" programą. Šokio pasaulio atstovai šį renginį net sulygina su Venecijos bienale, todėl jame dalyvauti nepraleidžia nė vienas, tokią galimybę turintis šokėjas.

Spektaklio premjera Klaipėdos žiūrovams bus pristatyta vasario 3–4 d. 19 val. Klaipėdos kultūros fabrike (Bangų g. 5A), Multifunkcinėje salėje.

Kūrybinė spektaklio grupė: choreografė A.Šeiko, dramaturgė I.Gerbutavičiūtė, kompozitorius Antanas Jasenka, scenografė Sigita Šimkūnaitė, videomenininkė A.Baeva (Bulgarija), šviesų dizaineris Povilas Laurinaitis ir prodiuserė Goda Giedraitytė.

GALERIJA

  • Premjeroje ant scenos pasirodys choreografė A.Šeiko ir dramaturgė I.Gerbutavičiūtė.
  • Premjeroje – moters tapatumo paieškos
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS