Užklupo liga? Susimokėk! | kl.lt

UŽKLUPO LIGA? SUSIMOKĖK!

Klaipėdietę šokiravo medicinos įstaigos tvarka – karščiuojančios pacientės gydytojai nepriėmė ir paprašė sumokėti už vizitą, – esą tą pačią dieną prisirašius prie gydymo įstaigos nespėta apdoroti ligonės duomenų.

Pateko į sistemos pinkles

Į Klaipėdą prieš kelis mėnesius atsikrausčiusi moteris su nuoskauda prisiminė apsilankymą viename uostamiesčio medicinos centre.

Užklupus peršalimo ligai moteris susizgribo, jog dar nėra prisirašiusi prie gydymo įstaigos.

Nuvykusi į arčiausiai namų esančią ambulatorinę kliniką "Nefrida" klaipėdietė patyrė šoką.

"Atvažiavau karščiuodama, visą kūną krėtė drebulys. Registratūroje pateikiau asmens duomenis, užpildžiau dokumentus. Pasiteiravus dėl vizito pas gydytoją, registratūros darbuotojos atšovė, kad klinikos paciente oficialiai tapsiu tik kitą dieną. Liepė paskambinti po paros ir užsirašyti į laukiančiųjų eilę. Supratau: pablogėjusi sveikata iki to termino yra mano pačios rūpestis", – piktinosi moteris.

Susirgai – klok 25 eurus

Po ilgų prašymų darbuotojos pasiūlė alternatyvą – už gydytojo konsultaciją tiesiog sumokėti.

Pagal įstaigoje galiojančią tvarką asmens duomenis pateikusysis oficialiai klinikos pacientu tampa ne tą pačią, o tik kitą dieną.

Iki tol už gydytojo apžiūrą teks atseikėti 25,6 euro.

Supratau, jog pas gydytoją pateksiu tik atvėrusi piniginę.

"Dėl aukštos temperatūros svaigo galva, pykino, krūtinę spaudė skausmas. Vyliausi sulaukti žmogiško supratingumo ir pagalbos. Galiausiai supratau, jog pas gydytoją pateksiu tik atvėrusi piniginę",– liejo pyktį klaipėdietė.

Anot jos, ne kiekvienas pilietis sveikatos patikrinimui gali skirti tokią sumą.

"Ar naudinga konsultacija, jei užvėrus gydytojo kabineto duris nebeįstengsi nusipirkti vaistų?" – pasipiktinusi klausė pašnekovė.

Poliklinikose ir ligoninėse jau kurį laiką diegiamos išankstinės pacientų registracijos sistemos.

Todėl moteris nesupranta, kodėl duomenų perdavimas iš vienos gydymo įstaigos kitai užtrunka taip ilgai.

Padės tik mirštant?

Anot Klaipėdos savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjos Janinos Asadauskienės, medicinos įstaigos darbuotojos moterį informavo teisingai.

Vis dėlto tam tikrais atvejais esama ir išimčių.

"Užsiregistravus naujoje poliklinikoje, tą pačią dieną pas gydytoją patekti galima tik sumokėjus privalomą mokestį. Iškilus pavojui gyvybei, skubi pagalba turi būti suteikiama neatsižvelgiant į esamą tvarką", – komentavo J.Asadauskienė.

Karti pašnekovės patirtis atskleidė, jog minėtoje tvarkoje aptinkama spragų.

Įvertinti paciento būklę ir spręsti dėl skubios pagalbos poreikio patikėta ne medikams, o medicinos įstaigų registratūrų darbuotojams.

Vietoj medikų – kaimynės pagalba

Patekus į nepavydėtiną situaciją, iš medicinos įstaigų išprašytiems pacientams gydytis tenka patiems.

"Užklupus ligai tikėjausi, jog gydytojas apžiūrės, paskirs vaistų. Tačiau įstaigos durys prieš nosį buvo užtrenktos",– stebėjosi moteris.

Nepateikus recepto, prekybą antibiotikais ir stipresnio poveikio medikamentais varžo įstatymas.

Vaistinėje nusipirkusi vaistažolių arbatos karščiuojanti moteris grįžo namo.

Naktį, temperatūrai pakilus iki 39 laipsnių, vaistų atnešė kaimynė.

Ilgą laiką privalomą sveikatos draudimo mokestį mokėjusi pašnekovė jautėsi patekusi į įstatymų ir medicinos įstaigų pinkles.

Geležinė tvarka – ne visur

Pasidomėjus, kokia tvarka galioja kitose uostamiesčio poliklinikose ir gydymo įstaigose, tapo akivaizdu, kad minėta situacija jose būtų vertinama kitaip.

Paskambinus į viešosios įstaigos "Jūrininkų sveikatos priežiūros centras" registratūrą, paaiškėjo, jog, esant aukštai kūno temperatūrai, asmuo būtų skubiai prirašytas prie įstaigos ir tą pačią dieną nusiųstas medikų konsultacijos.

Viešoji įstaiga "Klaipėdos sveikatos priežiūros centras" registratorė taip pat patikino, jog, esant sveikatos sutrikimui, gydytojai pacientus priima skubos tvarka.

Papildomas mokestis tokiu atveju nebūtų taikomas.

Komentarai

Tomas Barsevičius

Ambulatorinės klinikos "Nefrida" direktorius

Tiek mūsų vidaus tvarkos taisyklėse, tiek ir LR SAM įsakyme "Dėl gyventojų prisirašymo prie pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų tvarkos" numatyta, jog, pasirinkus kitą polikliniką, šeimos medicinos centrą ar šeimos gydytojo kabinetą, asmens sveikatos istorija paciento pasirinktai įstaigai perduodama per tris darbo dienas, šiai pateikus specialų prašymą. Dažniausiai tai įvyksta greičiau ir jau kitą dieną pacientas gali būti konsultuojamas gydytojo. Gydytojas, neturėdamas paciento asmens sveikatos istorijos, negali tinkamai įvertinti būklės, buvusių ar gretutinių susirgimų, atliktų tyrimų, paskirtų vaistų, gydymo ir t. t. Neišnagrinėjus situacijos, sudėtinga komentuoti, ar paciento būklė tuo metu atitiko būtinosios pagalbos kriterijus.

Žydrūnė Baigienė

Valstybinės ligonių kasos Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus patarėja

Tenka apgailestauti, jog pacientui nebuvo suteikta reikiama pagalba. Atkreipiame dėmesį, kad nuo tada, kai įstaiga užregistravo asmens prašymą gydytis jo pasirinktoje pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje, jis iškart tampa šios įstaigos aptarnaujamu gyventoju. Todėl užregistravusi jo prašymą įstaiga privalo užtikrinti šiam asmeniui pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą. Vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, šeimos gydytojo komandos paslaugos turi būti suteiktos ne vėliau kaip per 24 valandas nuo paciento kreipimosi į įstaigą – ūmios ligos atveju, kai pasireiškia karščiavimas ir vidutinio stiprumo skausmas, siekiantis 4–5 balus pagal vizualinę analoginę skausmo skalę. Taip pat – kai paros laikotarpiu, pacientui esant ramybės būsenos, atsiranda dusulys, galvos skausmas ir svaigimas, pykinimas ir vėmimas, sutrinka koordinacija, pasireiškia staiga progresuojantis tinimas, bei tais atvejais, kai patiriamos įvairios kilmės traumos ir sužeidimai. Pacientams visada patariame kylančius klausimus pirmiausia išsiaiškinti gydymo įstaigoje. Jei informacijos nepavyksta gauti iš gydančio gydytojo, rasti skelbimų lentoje ar interneto svetainėje, reikėtų kreiptis į įstaigos administraciją, o jei kyla abejonių dėl gauto atsakymo – kartu su raštišku atsakymu reikia kreiptis į teritorinę ligonių kasą dėl tolesnės situacijos aiškinimosi.

GALERIJA

  • Pinigai: net ir mokant privalomą sveikatos draudimo mokestį, vizitas pas gydytojus vis tiek gali kainuoti nemenką sumą.
Rašyti komentarą
Komentarai (28)

Vida

Panašiai buvo ir man. Prieš pora mėn. kreipiaus į Nefridą, tai buvo penktadienis :) siulė susimokėt ir būtų priėmę tą pačią dieną, o jei ne, tai tik pirmadienį. Galiausiai prisirašiau prie kitos poliklinikos, kuri priėmė mane tą pačią dieną, nemokamai :) p.s. ir be kortelės sugebėjau gydytojai nupasakoti savo sveikatos būklę ir praeity vartotus vaistus.

Vida

Panašiai buvo ir man. Prieš pora mėn. kreipiaus į Nefridą, tai buvo penktadienis :) siulė susimokėt ir būtų priėmę tą pačią dieną, o jei ne, tai tik pirmadienį. Galiausiai prisirašiau prie kitos poliklinikos, kuri priėmė mane tą pačią dieną, nemokamai :)

Arunas

Nefridos reklama, kabutėse... $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS