-
Kaip pasirūpinti automobiliu vasarą?
Tačiau svarbu žinoti, kad transporto priemone svarbu pasirūpinti ir vasarą, ypač, kai planuojamos tolimesnės išvykos automobiliu. Prieš vasaros sezoną ar šio metu, specialistai rekomenduoja nuvykti į autoservisą, tokiu būdu užtikrinant automobilio ir jo keleivių saugumą.
Jeigu svarstote apie tolimesnę kelionę, detali transporto priemonės apžiūra yra būtina, taip pat tam tikrais atvejais vairuotojai yra linkę atnaujinti automobilio draudimą ar pakeisti tam tikras transporto priemonės detales naujomis, siekiant išvengti nepatogumų kelyje. Techninė apžiūra, draudimas bei keičiamos automobilio detalės gali priversti atverti piniginę plačiau, todėl detali informacija apie su automobiliu susijusių paslaugų finansavimą yra pateikiama internetu.
Patikra servise – būtina
Turbūt daugelis vairuotojų sutiks, jog vasaros sezonu, ypač karštomis dienomis, kelionės neįsivaizduojamos be oro kondicionieriaus. Tad patikros metu verta atkreipti dėmesį ar kondicionavimo sistema nėra sugedusi, ar veikia tinkamai bei pasirūpinti pakankamu freono kiekiu.
Taip pat vasara yra puikus metus atidžiai apžiūrėti transporto priemonę ir įvertinti, ar nesimato korozijos požymių, smulkių įbrėžimų. Tai padės išsaugoti ne tik automobilio vertę, bet ir išvaizdą.
Nuo saugių kelionių taip pat neatsiejamos gerai funkcionuojančios padangos. Jeigu nėra būtinybės padangas pakeisti naujomis, būtinai patikrinkite jų slėgį, o jei planuojate įsigyti naujas žiemines padangas, prisiminkite, kad vasaros sezonu tokio tipo padangos yra parduodamos pigiau, todėl turėsite galimybę sutaupyti pirkdami šias ne rudens-žiemos sezono metu.
Taip pat vasara yra puikus metus atidžiai apžiūrėti transporto priemonę ir įvertinti, ar nesimato korozijos požymių, smulkių įbrėžimų. Tai padės išsaugoti ne tik automobilio vertę, bet ir išvaizdą. Žinoma, apsilankę automobilių servise, nepamirškite priminti, kad meistrai apžiūrėtų ir kitus transporto priemonės elementus kaip kėbulas, variklis, vairas.
Ypatingas dėmesys automobilio švarai
Nors daugeliui vairuotojų gali atrodyti, kad automobilius daugiausia plauname žiemos sezonu, tačiau svarbu nepamiršti, kad vasarą papildomomis apnašomis tampa žiedadulkės, medžių sakai, vabzdžiai, kurie nusėda ant automobilio kėbulo kaip ir žiemos sezonu purvas, smėlis ar druskos. Specialistai rekomenduoja plauti transporto priemonę mažiausiai 1 kartą per savaitę ar net 2, jeigu lauke vyrauja karšti orai. Taip yra todėl, kad esant aukštai temperatūrai, įvairūs nešvarumai yra sunkiau nuvalomi ir gali nepakakti vieno įprasto plovimo savarankiškai ar specializuotoje plovykloje. Ypač dėmesį atkreipti verta tamsių transporto priemonių savininkams, kadangi tokios spalvos kaip juoda įkaista kur kas daugiau negu, pavyzdžiui, balta ar pilka, todėl ir nešvarumus nuplauti tampa sunkiau.
Estetinė išvaizda – taip pat svarbi
Automobilius rekomenduojama padengti vaško ar polimerine dangomis, kurios ne tik apsaugo transporto priemonę nuo purvo, bet ir suteikia kur kas gražesnę estetinę išvaizdą, suteikia žvilgesio, apsaugo spalvą.
Autoservisų darbuotojai atkreipia dėmesį, kad žmonės, transporto priemones laikantys ne namų kiemuose po atviru dangumi, o požeminėse aikštelėse, susiduria su baltomis dėmėmis, atsirandančiomis ant automobilių. Taip nutinka todėl, kad požeminėse aikštelėse susidarančiose balose yra daug kalkių, kurios užtiškusios ant transporto priemonės šono, palieka baltos spalvos žymes. Tokiu atveju atnaujinti transporto priemonės kėbulą gali padėti poliravimas ir automobilis vėl atrodys kaip naujas.
Jeigu automobilį dažniausiai plaunate patys, rekomenduojama tai daryti ne ant įkaitusios transporto priemonės. Taip pat pasistenkite kuo daugiau purvo nuplauti tekančio vandens srove ir tik tuomet į rankas paimti šluostę, o sunkiau nuvalomoms vietoms – kempinę. Patariama naudoti ne namuose turimas indų plovimo kempines, o specializuotas, kurios nebraižo automobilio paviršiaus.
-
Vilniečių automobilių laukia liūdnas likimas
„Lietus nesirenka nei automobilio markės, nei jo vairuotojo“, - teigia „Bosch“ autoserviso Vilniuje vadovė Loreta Pupiuvienė ir patvirtina: „Po praėjusios savaitės liūčių, į savo automobilį dėmesį turėtų atkreipti kiekvienas”.
Nepriklausomai nuo to, ar automobilis buvo užlietas iki pusės ar po vandeniu pateko netgi jo stogas, pirmiausia, ką turėtumėte padaryti – tai apsilankyti artimiausiame autoservise. Į klausimus, su kokiomis grėsmėmis gali susidurti tokių automobilių savininkai ir koks likimas jų laukia, atsako „Bosch“ autoserviso vadovė L. Pupiuvienė.
Ar visgi galima su automobiliu pravažiuoti liūties apsemtą ruožą?
Kiekvienas vairuotojas prieš pradėdamas judėti turi įsitikinti ar vandens lygis nebus aukščiau nei iki durelių. „Kiekvienas ekspertas patvirtins, jei vanduo pradės semti dureles, geriau tokios kelionės vengti ir pasirinkti kitą kelią arba tiesiog sustoti. Ir nors yra kategorija automobilių, kurie skirti bekelėms ar mažesnio pravažumo keliams, bet vis dėl to, šis patarimas išlieka visiems vienodas“, - įspėja pašnekovė.
Šiais laikais, ypač jei tai brangesnis automobilis, jį nuplauna taip, kad jokių vandens pėdsakų pamatyti nepavyks. Problemos pradės rodytis tik po keliasdešimt, o kartais ir po kelių šimtų kilometrų.
Ką daryti jei vanduo pakilo aukščiau?
„Jei visgi nepaklausėte patarimo ir pajudėjote (šypsosi pašnekovė), turėtumėte pasirinkti saugų greitį. Įsivaizdavimas, kad tiesiog „greitai pralėksiu“ – toli gražu neatitinka tikrovės. Saugiausias greitis tokiu atveju – maždaug 20-30 km/h. Taip yra dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – grėsmės po vandeniu. Pakilus vandens lygiui, nesimato duobių, taip pat gali būti pakilęs ir kanalizacijos dangtis ar atplukdytos šiukšlės. Tad važiuoti greitai – tiesiog yra nesaugu. Kita priežastis – važiuojant greičiau, palaikomas nevienodas vandens lygis, todėl didėja grėsmė apsemti tas dalis, kurios daro esminę įtaką sklandžiam automobilio darbui, pvz.: variklį ar visą elektros įrangą“, - patarimais dalijasi L. Pupiuvienė.
Kaip žinoti ar automobilis dar tinkamas važiuoti?
„Pravažiavus gilesnį ruožą, turėtumėte pradžiovinti stabdžių kaladėles, jas kelis kartus švelniai paspausdami. Tai padaryti privaloma dėl jūsų ir aplinkinių saugumo, nes sudrėkusios jos tinkamai nebeatlieka savo funkcijų ir stabdymo kelias pasidaro gerokai ilgesnis“, - sako L. Pupiuvienė. Taigi, avarijų tikimybė yra kur kas didesnė.
„Kalbant apie tuos atvejus, kai apsemto ruožo pravažiuoti nepavyksta arba jūs randate vandenyje skęstančią transporto priemonę, tarkime, vienoje iš Vilniaus stovėjimo aikštelių - dažniausia klaida, kurią daro vairuotojai – bandymas užvesti automobilį vandeniui atslūgus. Pirma jūsų užduotis – išsikviesti techninę pagalbą ir transporto priemonę kuo skubiau pristatyti meistrams į patikimą autoservisą. Tik patikrinus visą elektroniką ir įsitikinus, kad variklis nepatyrė hidraulinio smūgio, galėsite saugiai keliauti namo. Beje, hidraulinio smūgio rizika kur kas didesnė dyzelinu varomiems automobiliams, tad pastarųjų šeimininkai turėtų būti itin atidūs“, - pataria autoserviso vadovė.
Kokios dar grėsmės laukia apsemtų automobilių?
„Elektros įrangos ir variklio problemos – klientams kainuoja daugiausiai. Tai būtų dvi pagrindinės grėsmės“, - sako pašnekovė. Pasak kurios, vis dėlto, jei vandens lygis itin aukštas, tuomet gali būti pažeistas ir generatorius, ir akumuliatorius. „Kaip jau minėjau, jei automobilis gavo didelę dozę vandens, nepagailėkite pinigų profesionaliai apžiūrai. Vandens padariniai gali būti nematomi „plika akimi“, o nepatogumai išlįsti tada, kai mažiausiai to tikėsitės“, - priduria ekspertė.
Po liūčių – pigesnių automobilių pasiūla
Kaip pastebi L. Pupiuvienė, po stiprių lietaus liūčių, automobilių skelbimus talpinančios svetainės pasipildo ir itin pigiais „gerų“ automobilių pasiūlymais. Ir čia reikėtų suklusti kiekvienam. Sklando mitas, kad apsemtus automobilius galima pastebėti iš po kilimėliais susikaupusio dumblo, po variklio dangčiu lieka smėlio pėdsakų. Pašnekovė skuba tai paneigti: „Šiais laikais, ypač jei tai brangesnis automobilis, jį nuplauna taip, kad jokių vandens pėdsakų pamatyti nepavyks. Problemos pradės rodytis tik po keliasdešimt, o kartais ir po kelių šimtų kilometrų“.
Geriausia priemonė apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų, pašnekovės teigimu, yra vizitas į automobilių servisą. Bus dar saugiau, jei vietą patikrai išsirinksite patys. Retais, bet labai skaudžiais atvejais, pardavėjai su servisais būna sutarę iš anksto ir esminius automobilių trūkumus dangsto.
Automobilio likimas – jūsų rankose
Apibendrinus galima teigti tik vieną – dažniausiai automobilio likimas priklauso tik nuo paties vairuotojo. Svarbiausia tinkamai įvertinti situaciją, neskubėti, o nelaimei įvykus imtis tinkamų sprendimų. Pastaruoju atveju, pirmiausia susisiekti su autoservisu ir tik tuomet toliau automobilį eksploatuoti. Taip užtikrinsite saugumą tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams, o automobilis, kaip sako L. Pupiuvienė, galbūt, vis dar galės būti naudojamas.