Apie lenktynių ateitį Lietuvoje plačiau pakomentavo lenktynininkas, automobilių sporto klubo vadovas Gintautas Notkus.
– Jūs taip pat važiavote šia trasa, kokia ji buvo?
– Tai buvo naktinis greičio ruožas, kai važiuojama su papildomais žibintais. Kažkokių išskirtinių sąlygų nebuvo – visur buvo aptverta, iškabinti pranešimai apie saugumą.
– Kuo ypatingas posūkis, kuriame įvyko nelaimė?
– Po 200 metrų tiesiosios yra aštrus posūkis į kairę, panašiai, kaip T formos sankryžoje, kada reikia praktiškai sustoti ir pasukus automobilį nuvažiuoti į tolyn. Toje vietoje buvo stabdoma ir sukama į kairę.
– Kodėl kiti lenktynininkai pravažiavo šitą posūkį?
– Sunku įvertinti ar tai buvo gedimas, ar ekipažo klaida, bet faktas, kad buvo neįvertinta situacija ir padaryta klaida. Teisėsauga šį dalyką išspręs.
LNK stop kadras.
– Garsūs lenktynininkai teigia, kad tokiose vietose apskritai neturėtų būti žiūrovų. Kaip jums atrodo?
– Supraskite, kad kaip ir krepšinio varžybos, taip ir ralis negali vykti be žiūrovų. Aišku, saugumas yra pirmoje vietoje. Organizatorius prieš varžybas buvo išleidęs daug informacijos internete – kur galima stovėti, kur negalima. Žiūrovai nestovėjo prie pat kelio, tačiau niekas nesitikėjo, kad tas automobilis nestabdomai važiuos nuo trasos.
– Dabar svarstoma, ar pareikšti įtarimus ekipažui, kuris išvažiavo iš trasos, ar čia kalti organizatoriai. Kaip jums atrodo?
– Labai sudėtinga situacija. Visi lenktynininkai daro klaidų, aš pats esu patyręs ne vieną avariją, nuvažiavęs nuo kelio, ir jeigu ten būtų stovėję žmonės, tai faktas, kad galėjo būti aukų. Automobilių sportas yra pakankamai pavojingas, bet imantis atitinkamų priemonių, galima apsaugoti tiek žiūrovą, tiek ir patį lenktynininką. Manau, kad ateityje federacija svarstys kaip tą saugumą sustiprinti, kokių papildomų priemonių imtis, kad tokių įvykių nebebūtų.
– Ar žiūrovai kažką daro blogai stebėdami varžybas?
– Mėgstu sakyti, kad negali eiti per perėją nepasižiūrėjęs ar neatvažiuoja automobilis. Taip pat ir ralyje – pirmoje vietoje turi apie save galvoti, apie savo saugumą, be to, yra daug informacijos, kur negalima stovėti, kaip reikia žiūrėti ralį. Žiūrovai dažnai nori stovėti kuo arčiau trasos ir kartais pamiršta apie savo saugumą. Tai brangūs žiūrovai, saugokite save, nestovėkite arti trasos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jūs esate pilotas, tad turite ir šturmaną. Kaip tokie posūkiai yra užrašomi, kokios komandos būna vairuotojui?
– Prieš varžybas mums leidžiama pravažiuoti du kartus. Tų važiavimų metu užsirašome trasą, patys įvertiname jos sudėtingumą, kiek yra metrų iki tam tikro posūkio ir kokio sudėtingumo tas posūkis, kartais netgi pasižymime ar reikia stabdyti, ar nereikia.
– Ar įprasta važiuoti naktį?
– Ralis yra įvairiapusiškas, nes mes važiuojame ir žiemą, ir ant ledo, ir ant sniego, ir ar žvyro, ir dieną ir naktį.