Medikai pratrūko dėl trikdžių „Sodroje“: už tai žmogų gali atleisti iš darbo Pereiti į pagrindinį turinį

Medikai pratrūko dėl trikdžių „Sodroje“: už tai žmogų gali atleisti iš darbo

2025-04-24 13:55

Medikai nusprendė netylėti – dėl trikdžių „Sodros“ sistemoje pacientams vėl negali išduoti elektroninių nedarbingumo pažymėjimų. Pasak jų, vis pasikartojanti problema ne tik padidina darbo krūvį, dažnai tenka išgirsti ir į telefono ragelį rėkiančius pacientų darbdavius, grasinančius pravaikštomis.

Medikai pratrūko dėl trikdžių „Sodroje“: už tai žmogų gali atleisti iš darbo
Medikai pratrūko dėl trikdžių „Sodroje“: už tai žmogų gali atleisti iš darbo / Asociatyvi J. Kalinsko / BNS ir freepik nuotr.

Prie „Sodros“ sistemos prisijungti negalinčių medikų skundo portalas kauno.diena.lt sulaukė ketvirtadienio rytą. Pasak jų, su problema susiduriama bandant pasirinkti konkrečią gydymo įstaigą, kurioje dirbama. Spaudžiant veiklųjį mygtuką, tokios galimybės gydytojai neturi, mygtukas tarsi nereaguoja į paspaudimus.

„Bėda tame, kad kai ateina žmogus, mes negalime pažiūrėti, iki kada jam išduotas elektroninis nedarbingumo pažymėjimas. Jei reikia jį pratęsti, taip pat negalime to padaryti. Tuomet medikams reikia atsiminti konkretų pacientą, nes užpildoma tam tikra forma ir ant balto lapo išrašoma pažyma, kad gydytojas išdavė nedarbingumo pažymėjimą. Čia nurodomas terminas, kada nedarbingumas prasidėjo ir iki kada tęsis. Šiuos lapelius tikrina „Sodra“, o kur juos prisegti, neaišku, nes su portalu www.esveikata.lt mes dirbame tik elektroniniu būdu. Tada, kai „Sodros“ sistema „atsigauna“, mes vėl turime sugrįžti ir pagal vadinamąją 94-ąją formą išduoti elektroninius nedarbingumo pažymėjimus. O ką daryti tokiu atveju, jei per dieną apsilanko 50 pacientų? Kaip atsiminti, kam ir ką išdavėme? Tai – baisi problema visiems“ – piktinosi medikai.

O ką daryti tokiu atveju, jei per dieną apsilanko 50 pacientų? Kaip atsiminti, kam ir ką išdavėme?

Gydytojų teigimu, jei prisijungimas prie „Sodros“ neveikia ilgesnį laiką, o pacientams pasakoma, kad jiems išduoti nedarbingumo pažymėjimai, šie patys arba jų darbdaviai pyktelėję netrukus ima atakuoti gydymo įstaigas telefonu, nes elektroninėje sistemoje nedarbingumo pažymėjimų nemato. „Pasakome, kad nieko negalime padaryti, nes neveikia „Sodra“. O paciento darbdavys rėkia: „Mums neįdomu. Parašysiu pravaikštą“. Čia yra didelė bėda, nes jei žmogus neatėjo į darbą, jam gali parašyti pravaikštą ir atleisti iš darbo“, – į piktžaizdę bedė pašnekovai.

Paklausus, ar tokie trikdžiai dėl prisijungimo prie „Sodros“ sistemos yra dažni, medikai teigė, kad maždaug mėnesį ši sistema problemų nekėlė, tačiau esą anksčiau yra buvę ir taip, kad neveikė beveik savaitę. „Sodra“ sako: „Nieko tokio. Jei neišdavėte nedarbingumo pažymėjimo, kai žmogus ateina arba paskambina, jei nesusitvarkote patys, pagal 94-ąją formą, galite išduoti nedarbingumo pažymėjimą atgaline data nerašant prašymo“, – skundėsi gydytojai.

„Kauno dienos“ žurnalistams apie medikų įvardytą problemą pranešus „Sodros“ atstovams, jie patvirtino, kad trikdžių balandžio 24-osios rytą tikrai būta. Tačiau prieš vidurdienį dalis gydytojų esą vėl turėjo galimybę prisijungti prie sistemos ir išduoti elektroninius nedarbingumo pažymėjimus.

„Siekiame, kad artimiausiu metu sistemos veikla būtų visiškai atkurta. Apgailestaujame dėl šiuo metu patiriamų laikinų sutrikimų, kurie trukdo kai kurių gydymo įstaigų galimybei išduoti elektroninius nedarbingumo pažymėjimus. Suprantame, kad tokie nesklandumai kelia papildomų iššūkių tiek gydytojams, tiek pacientams, todėl nuoširdžiai atsiprašome už patiriamus nepatogumus“, – sakė „Sodros“ atstovė Malgožata Kozič.

Ji aiškino, kad šį kartą trikdžiai susiję su „Sodros“ vidinių informacinių sistemų darbu. „Vis dėlto, svarbu pažymėti, kad kai kurios nutinkančios problemos nėra tiesiogiai susijusios su „Sodros“ vidinėmis IT sistemomis. Lietuvoje 526 gydymo įstaigos naudoja vidines informacines sistemas, kurios kartais susiduria su trikdžiais dėl vidinių veiksnių. Pasitaiko ir išorinių trikdžių, pavyzdžiui, elektroninio parašo infrastruktūros sutrikimų“, – pridūrė pašnekovė.

Pasak M. Kozič, „Sodros“ sistemos buvo kurtos dar prieš kelis dešimtmečius, todėl, deja, laikinų nesklandumų visiškai išvengti ne visada įmanoma. „Informacinių sistemų atnaujinimas ir tobulinimas yra vienas strateginių „Sodros“ tikslų. Taip pat stengiamės operatyviai šalinti sutrikimus, kai tik jie pastebimi“, – tikino „Sodros“ atstovė.

Pašnekovė antrino į redakciją besikreipusiems medikams teigdama, kad kai neveikia elektroninių nedarbingumo pažymėjimų išdavimo sistema, gydymo įstaiga gali išduoti medicininę pažymą, kuri vėliau, atkūrus sistemos veiklą, keičiama į elektroninį nedarbingumo pažymėjimą.

„Ši pažyma lieka gydymo įstaigoje kartu su asmens medicinos dokumentais. Elektroniniai pažymėjimai, tokiu atveju, gali būti išduoti be papildomo „Sodros“ leidimo“, – tvirtino M. Kozič.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Jau meta kaip nauja valdžia

o nei vieno rimto audito nėra, kas turėjo būt jų pirmas šalies valdymo veiksmas. Kaip galima ieškot naujų finansavimų, skolintis, kelt ir išgalvot naujus mokesčius kai valdantieji net negalvoja pateikt Visuomenei kur buvo padėti iki šiol buvę NEMAŽI BIUDŽETO PINIGAI ir kam jie buvo panaudoti? Ir kur ateityje tie mokesčiai, kurie bus išplėšti iš Lietuvos piliečių, nueis?
0
0
Ką dirbi nauseda

Nausėda, esi 6 metai valdžioje, ką gero padarei? MUS TERORIZUOJI 6%, 15 MILIJARDŲ NORI ATIMTI. DAR UŽSIMANEI 20 000 narių beprasmės divizijos??? Kokios mokamos pensijos žmonėms- 50% Europos lygio. SODROJE GULI 3,5 MILIJARDO PAVOGTŲ PENSIJŲ.
10
0
ta

ta pavelda seniai NAIKINTI reikia . Darmaedu kontora
5
0
Visi komentarai (5)